2014-04-18, 13:04
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag upplever Subutex som starkare än sina kusiner, buprenorpine sandoz, buprenorphine teva osv...
Får ut mer effekt av 2mg subutex än av dom andra i samma mängd.
Någon mer som håller med ?

Jag håller med dig, dom franska är bättre.
Citera
2014-04-18, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Tar du ofta och har tolerans? Fast jag har hört av andra att actavis inte alls är bra att ta IV, sandoz och orifarm ska funka bättre att ta IV har jag hört.

Nja förtillfället så har jag inte sån särskild tolerans. Jag slog i mig vanliga Subutex för 2-3 veckors sedan i rätt små doser och det fungerade utmärkt. Detta var första gången jag Stötte på just Bupernorfin actavis och jag måste säga att jag blev mycket besviken. Det tog ju bort ångesten och så men den härlig rus känslan som jag är van vid på både Subutexen och subuxonen var nästintill helt utebliven. Och nu har jag ändå slagit i mig dubbla dosen än vad jag brukar må kanoners på.
Citera
2014-04-18, 22:20
Medlem
elgecys avatar
Visst ska det väl inte vara några problem att ta 7 mg zopiklon när man redan sen igår kväll dragit i sig sammanlagt 8 mg sub, men har tolerans avseende båda preparaten?
Citera
2014-04-18, 23:59
Medlem
Redlinezs avatar
Hur länge blir man sub dålig om man tagit det varje dag i typ 3 eller 3 och en halv månad ungefär?
Citera
2014-04-19, 01:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Tar du ofta och har tolerans? Fast jag har hört av andra att actavis inte alls är bra att ta IV, sandoz och orifarm ska funka bättre att ta IV har jag hört.
Fan jag testade nu både IV, Snorta och smälta dom undertungan och jag fick bäst rus när jag smälte den under tungan konstigt nog.
Citera
2014-04-19, 07:11
Medlem
VanillaDiggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xaadee
Fan jag testade nu både IV, Snorta och smälta dom undertungan och jag fick bäst rus när jag smälte den under tungan konstigt nog.
När ska man svälja? När allt blivit till salivgegga eller ska man ha kvar det i munnen då?
Tar alltid i näsan men det sitter väl i längre om man smälter den i munnen? mvh
Citera
2014-04-19, 13:43
Medlem
Shurda14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanillaDigger
När ska man svälja? När allt blivit till salivgegga eller ska man ha kvar det i munnen då?

Sub 8orna är väl gjorde för att smältas under tungan såkallade sublinguala eller liknande, temmarna me.
Tycker alltid man får en behaglig och skön resa när man smälter grejer under tungan oavsett vad det är.
Det enda man kan hoppas på är att det inte smakar skit.

Mvh
Citera
2014-04-19, 17:51
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanillaDigger

Runt 15-20 minuter har jag dom under tungan innan allt löst upp sig.
Citera
2014-04-20, 15:15
Medlem
Sisofyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weirdbeats
Tycker att det känns som att det är svårt att "fylla på" sitt välbefinnande genom att dra en extralina på buprenorfin. Känns bara som om man förlänger/fyller på ruset, måste dra på rejält om man ska bli mer väck. på oxy t.ex. kan jag fylla på lite mer "efter behag" för att komma högre, med buprenorfin måste jag öka radikalt och PANG! så blir det för mycket istället, med illamående som följd.

Någon annan som känner igen sig?

Ja, känner verkligen igen det du pratar om. Svårt att hitta en lagom dos!

Sen undrar jag
Efter en dags subbintag nasalt har jag nu lite huvudvärk. Tror ni jag skulle känna av den lilla mängd kodein som finns i min treo comp, med tanke på subbens blockerande effekt?
Citera
2014-04-20, 15:35
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sisofys
Ja, känner verkligen igen det du pratar om. Svårt att hitta en lagom dos!

Sen undrar jag
Efter en dags subbintag nasalt har jag nu lite huvudvärk. Tror ni jag skulle känna av den lilla mängd kodein som finns i min treo comp, med tanke på subbens blockerande effekt?

Nej det tror jag inte.
Citera
2014-04-22, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Det är ju ingen större dos så kör allt på en gång.
Har ätit tem i 20 år o tyvärr funkar inte varor längre! Höll upp 24 tim o snortade i mig halv kabel (bra) tyckte andra o jag väntade på "härliga ruset" men "men där gick jag bet! Vill inte ta ljunfru då jag varit kick fixerad ang tjack för 30 år sedan! Har en halv kabel snow kvar. Vet ngn el är mitt H bortkastat?
Citera
2014-04-22, 15:38
Medlem
Shurda14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12148
Har ätit tem i 20 år o tyvärr funkar inte varor längre! Höll upp 24 tim o snortade i mig halv kabel (bra) tyckte andra o jag väntade på "härliga ruset" men "men där gick jag bet! Vill inte ta ljunfru då jag varit kick fixerad ang tjack för 30 år sedan! Har en halv kabel snow kvar. Vet ngn el är mitt H bortkastat?

Buprenorfin är en partiell agonist och binder till samma receptorer som endorfin. Buprenorfin stimulerar receptorerna (den smärtstillande effekten) samtidigt som den hindrar vissa andra opioider att binda till dessa receptorer.[källa behövs] Detta gör att effekten av samtidigt intag av t.ex. heroin uteblir. -

Saxxat från wiki men har du ditt svar där eller?
Eftersom den aktiva substansen i temgesic är just buprenorfin så ja hur tänkte du när du satte i dig häst samtidigt som du går på temgesic?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in