2014-04-18, 23:03
Medlem
larsingvarsfrus avatar
[quote=LKVN|48439883]
Citat:

Så många inlägg som det finns i tråden där trådskribenter försöker sig på olika invecklade
analyser av KJ. KJ övertolkas gång efter gång och får Jack Nicholsons karaktär i filmen Shining
att verka from som ett lamm. Visst får man väl göra det, skapa en komplicerad och otydbar
styckmördare men själv menar jag att många av er gör det för att ni inte själva kommit till
insikt att vad som egentligen är det komplexa är utredningen, åtalet och domarna, inte KJ.
Ni ser att något fattas, tydligt och klart, men ni projicerar istället detta fattas på KJ
och på så vis så skapar ni detta märkligt obegripliga vidunder Kristoffer som omedelbart
borde låsas in på dårhus på obestämd tid.
Hovrätten gjorde precis samma, skyller tyvärr allt på KJ:s säregna personlighet.

Precis detta lyckades inte mina fingrar pränta ner.
Önskar så att KJ:s gamla fb låg öppen att begrunda i kontrast till den bild som nu är "sanning" om honom. Blir lite svårt att få ihop det.
Men det juridiska..
Människorov skulle föranlett till flertal husrannsakningar hos samtliga "på tapeten" förekommande.
Där begicks det allvarligaste felet. Det fanns redan från början brister i objektiviteten.

En annan, om än trivial sak, är hur poliser och FUL kan fylla det ena förhörsdokumentet efter det andra med "Kibba", "Micke", Mikke" och "Ploy" när deras riktiga identiteter är kända av både vittnen och polis. Osmakligt och oseriöst i en styckmordsutredning.
Citera
2014-04-18, 23:08
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galaxie99
Dråp lol. Vilka idioter som dömer i hovrätten.
De säger att mord som sker i affekt är förmildrande omständigheter...
10 år och ute efter 6-7år på lyxhotellfängelse för mord- bra jobbat moder svea!!!

Mm, hovrättsdomen i "Fallet Vatchareeya Bangsuan" torde bli omskriven och omtalad i mindre smickrande ordalag, inte bara bland den icke lagkloka delen av allmänheten - den är stötande för det allmänna rättsmedvetandet bortom allt förstånd ..
Senast redigerad av MBoudine 2014-04-18 kl. 23:18.
Citera
2014-04-18, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsforum
Är inte ett mord som sker i affekt en förmildrande omständighet? Tycker du att ett mord som sker med planering i bakgrunden är en förmildrande omständighet då?

Vad pratar du om...de flesta mord sker i affekt såklart. Mord med planering kallas ÖVERLAGT MORD...ngt mer du undrade?

Du menar om jag är arg när jag mördar dig så är det inget mord-förmildrande omständighet. Om jag däremot inte är arg då är det mord menar du...är du på riktigt? Hur ska det avgöras i domstol om man var arg eller inte- man kanske spelar arg för att slippa bli dömd gör mord då...
Senast redigerad av Galaxie99 2014-04-18 kl. 23:19.
Citera
2014-04-18, 23:29
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN

Så många inlägg som det finns i tråden där trådskribenter försöker sig på olika invecklade
analyser av KJ. KJ övertolkas gång efter gång och får Jack Nicholsons karaktär i filmen Shining
att verka from som ett lamm. Visst får man väl göra det, skapa en komplicerad och otydbar
styckmördare men själv menar jag att många av er gör det för att ni inte själva kommit till
insikt att vad som egentligen är det komplexa är utredningen, åtalet och domarna, inte KJ.
Ni ser att något fattas, tydligt och klart, men ni projicerar istället detta fattas på KJ
och på så vis så skapar ni detta märkligt obegripliga vidunder Kristoffer som omedelbart

Hovrätten gjorde precis samma, skyller tyvärr allt på KJ:s säregna personlighet.

KJ har med sin "säregna personlighet" lyckats trolla bort två rättsinstanser så här långt - ingen av instanserna har förstått vad det är för figur man har att göra med ..
Citera
2014-04-18, 23:34
Medlem
Reviewss avatar
Citat:

Nog är det så. Med sina diagnoser blir han för gemene man svårtydd. Så även för HR.

Se bara här i tråden hur friskt fördomarna flödar; "knäppskalle", "mupp", "psykopat" etc, etc.. Den bubbla som KJ ofta går in i har självfallet med hans dubbla diagnoser att göra och en Add förstärker ofta autismen i en As. Fast det finns inget hotfullt i själva bubblan, den fungerar som en naturlig avstängningsmekanism när intrycken hopar sig. Autism har att göra med en överkänslighet, inte okänslighet som det ofta antyds om här.

Min uppfattning är att HR till viss del har låtit sig påverkas av KJ:s personlighet. Därför blir det också lättare för att ex köpa tejprulle-grejen utan att väga in faktorer som talar emot en användning av tejpen på hennes kropp.

Man lägger heller inte någon större vikt vid vittnesmålet på Lejonbacksvägen.
Citera
2014-04-18, 23:41
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Utveckla gärna påståendet i vad motto jag har haft fel .. osv.

Sådär, fick en liten stund över.

Mboduines fantasier nedan:

1. Att det skulle varit ett "event"
2. Att det hela skulle ha filmats och ev. lagts upp på Youtube
3. Att KJ är psykopat
4. Att det skulle varit fler inblandade i mordet
5. Att det skulle finnas "intressegemensamma"
6. Förutspående av strafftiderna i TR och HR
7. Att detta på något sätt skulle vara din "bakgård"
m.m. m.m.

När och var har du haft helt rätt? Verifiera eller revidera.
Citera
2014-04-18, 23:41
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
KJ har med sin "säregna personlighet" lyckats trolla bort två rättsinstanser så här långt - ingen av instanserna har förstått vad det är för figur man har att göra med ..

Äh, sluta upp med den här mystifieringen nu.
Citera
2014-04-18, 23:57
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru

Men det juridiska..
Människorov skulle föranlett till flertal husrannsakningar hos samtliga "på tapeten" förekommande.
Där begicks det allvarligaste felet. Det fanns redan från början brister i objektiviteten.

Vill du ändra regelverket för tvångåtgärder enligt RB eller anser du dig vara i besittning av en bättre kompetens för tolkning av regelverket än förundersökningsledningen och för den del även hovrätten som ansåg att:

Citat:
Hovrätten instämmer mot angivna bakgrund i tingsrättens uppfattning att förundersökningen
bedrivits på ett allsidigt och förutsättningslöst sätt när det gäller att undersöka och
utreda alternativa gärningsmän.

Till undvikande av framtida missförstånd vore det bra att få veta vad du egentligen menar nästa gång du skriver en gnällpost på samma tema.
Citera
2014-04-18, 23:57
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Sådär, fick en liten stund över.

Mboduines fantasier nedan:

1. Att det skulle varit ett "event"
2. Att det hela skulle ha filmats och ev. lagts upp på Youtube
3. Att KJ är psykopat
4. Att det skulle varit fler inblandade i mordet
5. Att det skulle finnas "intressegemensamma"
6. Förutspående av strafftiderna i TR och HR
7. Att detta på något sätt skulle vara din "bakgård"
m.m. m.m.

När och var har du haft helt rätt? Verifiera eller revidera.

1. Det var ett "event". Vad menar du motsäger det ?

2. Eventet har filmats - ja. Men att filmen är avsedd för Youtube har jag aldrig påstått.

3. Ja, jag är övertygad om att KJ är psykopat/har psykopatiska drag.

4. Det finns fler inblandade i det här, ja.

5 Intressegemensamma med KJ, ja.

6. Jag kan inte hjälpa att hovrättsdomen är felaktig, nej.

7. Jo, det här är min bag ..

Edit: Min teori, och den tror jag stämmer.
Senast redigerad av MBoudine 2014-04-19 kl. 00:42.
Citera
2014-04-19, 00:11
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
1. Det var ett "event". Vad menar du motsäger det ?

2. Eventet har filmats - ja. Men att filmen är avsedd för Youtube har jag aldrig påstått.

3. Ja, jag är övertygad om att KJ är psykopat/har psykopatiska drag.

4. Det finns fler inblandade i det här, ja.

5 Intressegemensamma med KJ, ja.

6. Jag kan inte hjälpa att hovrättsdomen är felaktig, nej.

7. Jo, det här är min bag ..

Att du spekulerar i detta, visst. Det gjorde Lagro också, med liknande metodik, varpå du angrep hans åsikter som helt verklighetsfrånvarande m.m. Det är dina också. Vilka av ovanstående är bekräftat i rättegångarna och domarna?
Inget? Nej, precis. Det är nog juristernas bakgård det här och inte din.
Citera
2014-04-19, 00:19
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

Jag håller med i stora delar, men jag tror också att den verklige Kristoffer är en person som inte många - om någon - kommit i närheten av att beskriva i tråden. Mordgalningen/psykopaten är en bild som vilar på en ytterst bräcklig faktagrund. Men det gör också bilden av den snälle och lugne killen som inte kunde rensa en fisk en gång och nu blivit utsatt för en fasansfull komplott.

Jag vet inte vem han är. Jag tror som du att han inte är så komplicerad som vissa tror, men inte heller så enkel som vissa fått för sig. Det har jag skrivit förr och det skriver jag gärna igen. Jag tycker inte att det vi har fått veta ger grund för mer än ett skissartat porträtt. Jag har mina gissningar om vad som fick honom att begå det här brottet, men de förblir gissningar. Jag vet inte vad som hände av det enkla skälet att utredningen bara innehåller brottstycken av de fakta som skulle kunna svara på det.

Egentligen har jag intresserat mig mer för tråddeltagarnas psykologi (min egen inberäknat) än Kristoffer. Varför detta engagemang? Varför denna besatthet i utredningen och dess detaljer? Varför dessa bataljer om tejprullar, raderade SMS-konversationer och såren på offrets kropp? Det finns folk som skrivit 100-tals inlägg om den rättsligt sett i princip fullständigt ointressanta frågan om vad som egentligen var mordvapen. Och nån udda typ har tjatat om sängar en hel del också

Där ute i verkligheten är det snart ett år sen en ung flicka försvann och sen hittades död. Hur många av oss ägnar det mer än en förströdd tanke trots vårt enorma engagemang i tråden? Är hon ens en person för oss? "VB", "mordoffret". Bekväma omskrivningar för att (kanske) slippa tänka på att hon var en levande människa med drömmar och planer precis som vi själva vars liv tog oåterkalleligt slut precis som våra egna en gång ska göra.
Citera
2014-04-19, 00:29
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Att du spekulerar i detta, visst. Det gjorde Lagro också, med liknande metodik, varpå du angrep hans åsikter som helt verklighetsfrånvarande m.m. Det är dina också. Vilka av ovanstående är bekräftat i rättegångarna och domarna?
Inget? Nej, precis. Det är nog juristernas bakgård det här och inte din.

Fetat. Det är själva idén med upplägget - det ska inte gå att spåra det här, bekräftat i en dom, men detta är du inte ensam om att inte ha förstått. Nu råkar min och juristernas bakgård sammanfalla, så att säga - de flesta här inne misstänker jag är låtsasjurister som aldrig hållit i en lagbok. Men duktiga, och framför allt vana, att googla fram uppgifter på nätet.

Du pratar i nattmössan. Borde inte du byta nick till mer passande Brain-Dravel ?
Senast redigerad av MBoudine 2014-04-19 kl. 00:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in