Citat:
Ursprungligen postat av
Schnuff
I höstas fick jag inte komma in på krogen på grund av min keps... Jag tog av mig den, gick in och satte på mig den och blev sedan utskickad.
Varför detta hat mot keps? Jag mena vissa ser mycket bättre ut i keps, tillhör stilen och vissa har ett omöjligt hår man skäms över... Jag tycker det känns lite stenålder att inte få ha keps på sig när det inte ens handlar om att man sitter vid matbordet!
Kom på scenariot efter mjukisbyxförbud-tråden
Vad säger ni om det? Rätt/fel? Brukar det hända er också? Diskutera!
Ibland handlar sådant om att hålla omoget folk borta. Att satte på dig kepsen igen när du kommit in som en trotsig liten snorunge säger ju en del.
Att det tillhör stilen är inte en ursäkt, utan snarare motsatsen. Om keps tillhör din stil är din stil tydligen något de inte vill ha på den krogen.
Men som svar på frågan så får väl folk göra som de vill, men det finns också folk som uppskattar att folk klär sig vårdat och traditionellt. Jag tycker att det är tråkigt att så få klär upp sig idag när de går ut och skulle uppskatta om det fanns lite fler krogar som hade lite krav.
Citat:
Ursprungligen postat av
Schnuff
Andra tycker att man måste ha "stil" för att få gå på krogen. Då tycker ni alltså att alla killar ska ha kostym slips och lackskor.
Självfallet inte. Lackskor har man till smoking och frack och inte till kostym.
Citat:
Ursprungligen postat av
Orgasmen
Jag förstår inte varför folk tycker det ser slashasigt ut osv, då en keps kostar runt 4-500, vilket betyder att folk som har keps på sig, har mer pengar på sig än några kokssniffade brats.
För om man har pengar har man stil? Den här jackan kostar över 3000kr, så då kanske det är stiligt att ha den på sig på krogen? Det är dyrare än många kostymer.
http://www.akh.nu/produkt/1575-flamvarselparkas-klass-3/
Citat:
Ursprungligen postat av
RockyW
Gäller dett även hatt? Jag menar, om man går ut med en sjysst kostym och då en matchande hatt. det måste ju vara okej.
Absolut inte! Om du har en juste kostym och hatt till antar jag att du faktiskt försöker följa klassiska stilregler. Du kommer framstå som jordens wannabe.