Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-11-25, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JS-
Möjligtvis om man är white trash och umgås med likasinnade. I civiliserade kretsar så bär man inte huvudbonad inomhus, åtminstone inte i civiliserade sammanhang.

Du har inga studielån va?

Min ekonomi har inget med min huvudbonad att göra, och jag har aldrig skrivit att jag bär någon när jag är inomhus.

Pajas!

Iofs så sover jag ofta med nattmössa då jag är jävligt frusen av mig men vill ändå ha fönstret öppet, är man white trash då?
Citera
2012-11-26, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DecentDick
Huvudbonad har man på sig vart man vill, Hatt, keps, mössa, fez,slöja, spelar ingen roll i Sverige får man ha sin huvudbonad vart och när man vill!

Du är jävligt pinsam och skrattretande

tycker på dagarna är okej om du skall kolla en ishockey match fotbolls match på baren, men det känns lite idiotiskt med en mössa eller keps på nattklubben, det är ungefär som att klä sig som VILLAGE PEOPLE OCH SJUNGA YMCA BÖNDE AKTIGT .
Citera
2012-11-26, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adrian1
tycker på dagarna är okej om du skall kolla en ishockey match fotbolls match på baren, men det känns lite idiotiskt med en mössa eller keps på nattklubben, det är ungefär som att klä sig som VILLAGE PEOPLE OCH SJUNGA YMCA BÖNDE AKTIGT .

Åas sidan så är det mest kids som springer med kepsar och mössor på nattklubbar och vem bryr sig.

Hänger man på klubbar där det är tillåtet så.....
Citera
2012-11-26, 20:35
Medlem
WTtjackiss avatar
Hahaha vill man ´ha keps inne på krogen så får man fan skylla sig själv
Citera
2014-02-27, 13:14
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuff
I höstas fick jag inte komma in på krogen på grund av min keps... Jag tog av mig den, gick in och satte på mig den och blev sedan utskickad.
Varför detta hat mot keps? Jag mena vissa ser mycket bättre ut i keps, tillhör stilen och vissa har ett omöjligt hår man skäms över... Jag tycker det känns lite stenålder att inte få ha keps på sig när det inte ens handlar om att man sitter vid matbordet!
Kom på scenariot efter mjukisbyxförbud-tråden

Vad säger ni om det? Rätt/fel? Brukar det hända er också? Diskutera!
Ibland handlar sådant om att hålla omoget folk borta. Att satte på dig kepsen igen när du kommit in som en trotsig liten snorunge säger ju en del.

Att det tillhör stilen är inte en ursäkt, utan snarare motsatsen. Om keps tillhör din stil är din stil tydligen något de inte vill ha på den krogen.

Men som svar på frågan så får väl folk göra som de vill, men det finns också folk som uppskattar att folk klär sig vårdat och traditionellt. Jag tycker att det är tråkigt att så få klär upp sig idag när de går ut och skulle uppskatta om det fanns lite fler krogar som hade lite krav.

Citat:
Ursprungligen postat av Schnuff
Andra tycker att man måste ha "stil" för att få gå på krogen. Då tycker ni alltså att alla killar ska ha kostym slips och lackskor.
Självfallet inte. Lackskor har man till smoking och frack och inte till kostym.

Citat:
Ursprungligen postat av Orgasmen
Jag förstår inte varför folk tycker det ser slashasigt ut osv, då en keps kostar runt 4-500, vilket betyder att folk som har keps på sig, har mer pengar på sig än några kokssniffade brats.
För om man har pengar har man stil? Den här jackan kostar över 3000kr, så då kanske det är stiligt att ha den på sig på krogen? Det är dyrare än många kostymer.
http://www.akh.nu/produkt/1575-flamvarselparkas-klass-3/

Citat:
Ursprungligen postat av RockyW
Gäller dett även hatt? Jag menar, om man går ut med en sjysst kostym och då en matchande hatt. det måste ju vara okej.
Absolut inte! Om du har en juste kostym och hatt till antar jag att du faktiskt försöker följa klassiska stilregler. Du kommer framstå som jordens wannabe.
Senast redigerad av kinesarsle 2014-02-27 kl. 13:27.
Citera
2014-02-27, 15:36
Medlem
Självklart portar varje krog med självaktning drägg med mjukisbrallor och keps..

Kan du inte ens rycka upp dig ett hack från den vanliga förortsuniformens grå vardag med besök på Soc-kontoret och promenaderna med pitbullen så finns det ingen anledning att släppa in dig bland hederligt folk..

Det handlar om enkel ekonomi för krogägaren..

Ger du såna här figurer och andra ska vi kalla det outsiders ett finger så tar de innan du vet ordet av hela armen och när dom väl dominerar stället så finns det ingen väg tillbaka och konkursen är nära förestående..
Citera
2014-04-18, 23:44
Medlem
Finns fullt med idioter därute som har nåt emot kepsar, eller mössor.
Man ska väl för fan ha på sig vad man vill.
Att ha keps på sig skadar inte någon annan förutom om kepsen skulle vara ful, men då får man räkna det som med fula skor, eller andra kläder, som inte anses ok för att komma in på klubben och inte tjafsa för att man har keps på sig.

Snart får man inte ha keps på sig ute heller.. Idioter
Citera
2014-04-24, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatus
Att ha keps på sig skadar inte någon annan förutom om kepsen skulle vara ful, men då får man räkna det som med fula skor, eller andra kläder, som inte anses ok för att komma in på klubben och inte tjafsa för att man har keps på sig.

Det är klart man får ha på sig vad man vill men som många andra påpekat så får krogägaren också sätta krav på sina kunder gällande stil. Således får man inte ha på sig vad man vill vart man vill. Tänker du likadant om du går på en begravning? Det finns olika dresscodes för olika sammanhang. Att neka folk att använda huvudbonad inomhus är verkligen inget konstigt, många ställen kräver ju att man tar av sig ytterplagg såsom jackor. En keps är inte ett plagg menat för att använda inomhus och således logiskt att man inte bär det i en finare salong. Sedan har du rätt, blir man nekad på en krog pga att man har keps på sig så blir man troligtvis nekad pga andra stilmässiga misstag också.
Citera
2014-04-24, 17:28
Medlem
Ghastens avatar
+40 Använder keos så gott som alltid. Går inte ut så ofta. dom få gånger jag gjort det pp sistone har jag inte haft keps. Tycker det är snyggt. Förutom när kepsen sitter ovan på huvudet. Är det wt då är jag fan wt
Citera
2014-04-24, 17:38
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatus

Du får ha hur mycket keps på dig som du vill, men krogägare har all rätt i världen att neka dig inträde om du inte följer deras klädkod. Hitta ett ställe som tycker det är fullt normalt att fjanta runt med huvudbonad inomhus eller ta av dig kepsen.
Citera
2014-04-29, 12:18
Medlem
pohjoisestas avatar
Det var ett jävla gnäll här tycker jag, keps kan man ha på sig i alla mer eller mindre offentliga rum enligt mig. Tar ni av er keps/mössa när ni går och handlar eller sitter på tågstationen också? Hemma hos folk eller i ett klassrum bör man såklart av sig den men det är en annan femma. Tror att ni kepshatare aldrig hittat rätt storlek på dendär kepsen ni så länge suktat efter
Citera
2014-04-29, 20:10
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pohjoisesta
Det var ett jävla gnäll här tycker jag, keps kan man ha på sig i alla mer eller mindre offentliga rum enligt mig. Tar ni av er keps/mössa när ni går och handlar eller sitter på tågstationen också? Hemma hos folk eller i ett klassrum bör man såklart av sig den men det är en annan femma. Tror att ni kepshatare aldrig hittat rätt storlek på dendär kepsen ni så länge suktat efter

Vi pratar inte om en affär eller tågstation, vi pratar om uteställen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in