Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-28, 23:27
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuDDeN
Förbudet mot keps är pga att dem inte får en ansiktsbild på övervakningskamerorna, har jag fått berättat för mig av en bekant som jobbar som dörrvakt.

Det är nog snarare något att skylla på, än deras verkliga anledning...
Citera
2010-03-29, 01:24
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Det är nog snarare något att skylla på, än deras verkliga anledning...

Att de inte vill ha in patrask kan de ju inte säga. Det är ungefär samma sak med blattar.
Citera
2010-03-29, 01:37
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Att de inte vill ha in patrask kan de ju inte säga. Det är ungefär samma sak med blattar.

Du är inne på rätt spår...
Citera
2010-03-30, 04:44
Medlem
Damp CPCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Får och får, de flesta krogar vågar nog inte ge sig in i den religiösa diskrimineringens träsk.
Det finns ju saker som är mer hardcore än slöja, stegvis blir det väl Hijab, Niqab och slutligen Burka, om jag kommer ihåg rätt...
Antagligen skulle ingen våga stoppa dig om du gled in i Dastar, eller påvens Mupphatt heller.

Eftersom muslimer inte ska dricka alkohol, så förstår jag inte varför Spökplumpen skulle vilja gå på krogen och bli trakasserad av inskränkta svenska snubbar på fyllan... Jag brukar i varje fall aldrig se dansande tält när jag jobbar, så de går nog någon annan stans i så fall.

Kippa har jag där emot sett flera gånger.

Vad jag vet så är det ingen religion som använder Keps som symbol, så liknelsen blir nog ganska svår...

Man kan ju absolut ifrågasätta varför religiösa huvudbonader skall premieras över sekulariserade sådana när vi lever i ett sekulariserat land.
Citera
2010-03-30, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben

Nej det får du inte säga. Därför letar man snabbt efter en anledning när dom närmar sig dörren...

Har man uppsatt "vårdad klädset" som kriterium så finns alltid något att ta på. Fast ibland kommer det någon välklädd ziggis som man inte kan stoppa med den motiveringen. Då är det bara att svälja..

.
Citera
2010-03-30, 09:33
Medlem
Kosstaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apocrypha
Okej, jag kan också säga åt andra krogbesökare att gå ut. Det kan vem som helst göra.
Nu undrar jag vad du har för rätt att köra ut folk. Det är få som har den rätten ser du.
Det är diskriminerande mot män. Det finns dessutom ett stort urval "festhattar" för män.
Finns på H&M och liknande affärer för en billig peng.

Det är en svår fråga, antingen bestämmer krögaren (och vissa blir diskriminerande)
eller så får man se ut som man vill.

Personligen tycker jag keps inte passar i nattklubbsmiljö. På en pizzeria som säljer öl & visar fotboll är det ok.
Citera
2010-03-30, 10:15
Medlem
Apocryphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosstasken
Det är diskriminerande mot män. Det finns dessutom ett stort urval "festhattar" för män.
Finns på H&M och liknande affärer för en billig peng.

Det är en svår fråga, antingen bestämmer krögaren (och vissa blir diskriminerande)
eller så får man se ut som man vill.

Personligen tycker jag keps inte passar i nattklubbsmiljö. På en pizzeria som säljer öl & visar fotboll är det ok.
Vad har ditt yrande att göra med min post som du citerar?
Citera
2010-03-30, 10:16
Medlem
Apocryphas avatar
Kul att "Dagsverket" försvann med svansen mellan benen.
Citera
2010-03-30, 10:30
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuff
I höstas fick jag inte komma in på krogen på grund av min keps... Jag tog av mig den, gick in och satte på mig den och blev sedan utskickad.
Vem skickade ut dig? En ordningsvakt? Intressant att höra vilket lagstöd han använde..

Entrévärden kan med gästen göra ett civilrättsligt avtal, men gästen bryter det när han väl är där inne, vad händer sen.. entrévärden har mig veterligen inga möjligheter att kasta ut någon, utan får stämma gästen i domstol.
Citera
2010-03-30, 10:30
Medlem
Kosstaskens avatar
Apocrypha: Beklagar, jag citerade fel användare såg jag nu.
Citera
2010-03-30, 10:31
Medlem
Curses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skäggbiffen
Man har väll för fan inte mössa på sig inomhus?

jo det kan man ha!
Citera
2010-03-30, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbrytaren
Skitkrogar. Så länge man ser acceptabel ut annars så spelar det väl fan ingen roll om man har keps/mössa på sig. Det är inte huvudbonaden som gör att en person ser ut som en luffare.

Exakt, ibland när jag har en Bad-Hair-Day så finns det inget bättre än att skita i frillan o dra på en stilig kepa, jag ser alltid proper ut på nederdelen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in