2014-04-18, 18:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Det som får mig att avstå ett förhållande med svenska kvinnor (och antagligen kvinnor i allmänhet oavsett nationalitet) är mina observationer av deras beteenden.

Jag har manliga bekanta som t o m jag som hetrosexuell man kan bedöma vara guds gåvor till kvinnorna. Långa, ståtliga, roliga, empatiska, maskulina, artiga, belevade, vältränade mm. Även drag som många skulle bedöma som de klassiska "bad boy" om man inte kände dom. Det är alltså killar som är 7 resor bättre än mig, jag når aldrig deras nivå helt enkelt.

De flesta av dessa killkompisar har förhållanden sedan flera år tillbaka, och det som slår mig är att deras kvinnor ALLTID har något att bitcha om. Det spelar fan ingen roll om vad det handlar om egentligen, men det skall bitchas in i oändligheten om vissa grejer.

Jag fattar inte hur man kan vara så jävla otacksam och i vissa fall direkt respektlös mot sin partner.
Inte en chans i helvetet att jag ingår ett förhållande med en kvinna. Jag har haft flera flickvänner och även varit sambo med tre av dom. Aldrig igen säger jag. ALDRIG igen.
Fast å andra sidan så borde ju de där 10 poängarna som du beskriver ha en del att välja bland - och om de då väljer sina flickvänner så får du nog utgå ifrån att de faktiskt trivs med de där bitcharna..
Citera
2014-04-18, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Så klokt av den svenska feministiska kvinnan att söka sig till jämställda och feministiska somalier och araber...

Det gör dom inte, framförallt inte yngre kvinnor. Där är det extremt lågstatus att ligga med en latino, afrikan eller arab.

En del äldre kvinnor är ju totalt hopplösa hippies som tror att det är upplyst osv att sympatisära för underlägsna folkslag, men det är en ytterst liten utdöende skara.Det han säger stämmer kanske överens på enstaka skräpmänniskor, men knappast kvinnor i gemen.

Tänk på att det är så under en period då propaganda överallt försöker normalisera rasblandning, så inser man att svenska kvinnor inte är särskilt intresserade av att rasblanda.
Citera
Medlem
antitotaliterians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Skrämma?
Du tycker väl som du vill och jag som jag vill antar jag.
Staten är jag en del av och ideologin har jag med mig genom hela livet.
Jag sitter inte utanför och tittar på när andra statar in sig i samhället.
Jag har tröttnat på alla gnällspikar till män som sitter och beklagar sig men samtidigt är jag glad för det för då kan jag klappa honom på axeln och sedan sticka iväg fort som sjutton och ta det han grät bort till mig.
Min man gråter inte. Han tar för sig och jag hjälper honom gärna då han behöver min hjälp. Aldrig att jag har hört den mannen säga ett enda nedlåtande ord då vi två inte tycker lika, tvärtom han har stått kvar utan rädsla, inte ett offer som låtsas hålla med mig.
Ofta kan han komma till mig och rådfråga om saker han skall ta itu med i sitt arbete.
Han står för sitt och sin manlighet.
Han överger aldrig sin manlighet. Och jag skulle aldrig göra illa honom varken i ord eller handling.
Han är definitivt inget offer för sitt kön. Vilket stärker mig som kvinna och gör mig kvinnligare och tryggare som kvinna eftersom jag slipper skrika och tjata: men bli en man för guds skull.

Jag skrev SKÄMMA, och jag menade precis det. Du kan inte få mig att dela ditt hyckleri genom att påstå att jag inte är "en riktig man". Löjligt att du ens försöker, ditt patrask!

Du verkar helt förvirrad. Menar du att det är manligt att låta sig förtryckas politiskt, rättsligt och socialt? Snubbar som är feminister är de ynkligaste kräken som någonsin krälat i stoffet. Beredda att förnedra sig själva och rasera hela samhället för lite bekräftelse och att få stoppa in den i någon hårig stjärt.

Så din man spelar spelet mot dig, vilket tydligen gör honom till "en jiktig mannnn" i ditt klena psyke... vem bryr sig?
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaymondLuxuryYacht
Håller med dig Wordwarrior. Efter ett sommar one night stand förra året så var jag väldigt nära på att bli anmäld efter det pga uppmaning från tjejkompisar för hon "gillade ju en annan".

Det är väldigt rättsosäkert för män, men ingen tar debatten för fokus ligger på mäns våld mot kvinnor.
Fast oavsett hur många anmälningar du skulle få på dig så säger inte det någonting om rättssäkerheten.
Citera
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rondellneger
Svenska ickefeministiska tjejer är det bästa som finns , inga stinkande skäggapor kommer i närheten, fotbollspelande SVT-flator är inte kvinnor, ingen vill ha dom

De ickefeministiska kvinnor hörs ju inte. Är man tyst så samtycker man indirekt till mansförtrycket. Kvinnor röstar även rödare än rött. 10-15 % av alla unga tjejer röstar på FI... Ett parti som helt öppet går ut med att de aktivt vill diskriminera män. Fanimig skandalöst att vi har så många små kommunistfittor i landet.

Nej du, hoppas inte för mycket på "de ickefeministiska kvinnorna", det här får vi fixa själva.
Citera
2014-04-18, 18:38
Medlem
Tycker inte svenska fruntimmer är sämre än några andra, i mångt och mycket bättre än många av sina medsystrar från andra länder. Så jag kommer inte att överge dem.

Tycker att TS och många andra här på F&J projicerar sin osäkerhet på kvinnor och drar fel slutsatser när de blir bortvalda eller misslyckas. Istället för att acceptera att alla kvinnor inte kan gilla just dig och går vidare med ditt liv så blir du bitter och det lyser igenom.

Istället för att bli avundsjuk på gubbar som lyckas med kvinnor så odla din egen person och jobba med de egenskaper som du tycker är dina bästa. Om du ser ut som en uteliggare och blir sur för att den där långa, välsvarvade blondinen väljer den välklädda och stilige mannen bredvid dig så kan du inte bli sur för det, kvinnor är människor också med sina egna preferenser.

Blir trött på gallan som man måste simma igenom på detta delforum.
Citera
2014-04-18, 18:43
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gObbo
Tycker inte svenska fruntimmer är sämre än några andra, i mångt och mycket bättre än många av sina medsystrar från andra länder. Så jag kommer inte att överge dem.

Tycker att TS och många andra här på F&J projicerar sin osäkerhet på kvinnor och drar fel slutsatser när de blir bortvalda eller misslyckas. Istället för att acceptera att alla kvinnor inte kan gilla just dig och går vidare med ditt liv så blir du bitter och det lyser igenom.

Istället för att bli avundsjuk på gubbar som lyckas med kvinnor så odla din egen person och jobba med de egenskaper som du tycker är dina bästa. Om du ser ut som en uteliggare och blir sur för att den där långa, välsvarvade blondinen väljer den välklädda och stilige mannen bredvid dig så kan du inte bli sur för det, kvinnor är människor också med sina egna preferenser.

Blir trött på gallan som man måste simma igenom på detta delforum.

Den här tråden handlar inte om att fixa brudar, den handlar om manlig resning mot systematisk mansdiskriminering. Den handlar om att välja bort svenska kvinnor.
Citera
2014-04-18, 18:43
Medlem
goran744s avatar
Det jag har sett här i alla trådar angående män och kvinnors olikheter/ likheter så har jag sett en eller två män sagt att det är fel av män att kalla kvinnor slyna, hora, sliddjur med mera medans resten av er män sitter och låter varandra kalla kvinnor vad som helst.
Sedan sitter ni och säger att ni vill få respekt och är bra män och att vi är så dumma så dumma så.
Är det ingen av er som är MAN nog för att säga åt de männen att skärpa sig?
Eller är ni sliddjursmän hela högen?
Kan ni förstå varför ni blir övergivna?
En MAN skall försvara mig om en annan man kallar mig sliddjur.
Håller han mun är han en fegis.
Skulle någon säga det framför min man skulle han säga ifrån direkt.
Skulle någon av mina tre söner sagt något sådant så hade han definitivt inte accepterat det.
Han har varit en förebild till våra söner och jag har aldrig hört någon av dem säga föraktfulla ord mot kvinnor.
Vem skall stoppa sliddjursmännen? Mannen naturligtvis! Först den dagen kan han kvalificera sig till MAN.
Mannen har ett ANSVAR över sina söners framtid annars gör ni dem till män som blir utan kvinnor.
Citera
2014-04-18, 18:44
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast å andra sidan så borde ju de där 10 poängarna som du beskriver ha en del att välja bland - och om de då väljer sina flickvänner så får du nog utgå ifrån att de faktiskt trivs med de där bitcharna..

Det är flera av tjejerna jag känt sedan många år och dom har aldrig visat upp sådana beteenden innan. Och möter man dom första gången så är dom så nära "Svensson-tjejer" man kan komma. Absolut inga ytliga, högtravande bimbos. Man skulle aldrig ana ett beteende hos en sådan tjej, men när man ser dom in action med sin partner så blir man fan chockad.
Citera
2014-04-18, 18:47
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Så klokt av den svenska feministiska kvinnan att söka sig till jämställda och feministiska somalier och araber...

Fast det är ju extremt ovanligt. Det här att feministiska kvinnor bara har sex och förhållanden med invandrarmän är något som bara är en sanning här på Flashback.
Om du umgicks i feministiska kretsar skulle du se dina teorier inte stämmer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Det jag har sett här i alla trådar angående män och kvinnors olikheter/ likheter så har jag sett en eller två män sagt att det är fel av män att kalla kvinnor slyna, hora, sliddjur med mera medans resten av er män sitter och låter varandra kalla kvinnor vad som helst.
Sedan sitter ni och säger att ni vill få respekt och är bra män och att vi är så dumma så dumma så.
Är det ingen av er som är MAN nog för att säga åt de männen att skärpa sig?
Eller är ni sliddjursmän hela högen?
Kan ni förstå varför ni blir övergivna?
En MAN skall försvara mig om en annan man kallar mig sliddjur.
Håller han mun är han en fegis.
Skulle någon säga det framför min man skulle han säga ifrån direkt.
Skulle någon av mina tre söner sagt något sådant så hade han definitivt inte accepterat det.
Han har varit en förebild till våra söner och jag har aldrig hört någon av dem säga föraktfulla ord mot kvinnor.
Vem skall stoppa sliddjursmännen? Mannen naturligtvis! Först den dagen kan han kvalificera sig till MAN.
Mannen har ett ANSVAR över sina söners framtid annars gör ni dem till män som blir utan kvinnor.
En kort sökning på tråden ger att den enda som har kallat kvinnor för sliddjur här är du.
Citera
Medlem
bambulansens avatar
Kom att tänka på en grej jag läste för längesedan;

Varför dör män oftast före sina kvinnor?

För att de vill..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in