2014-04-18, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det finns tydlig logik i det jag skriver. Det handlar inte om nobbade män, det handlar om att alla män i Sverige är förtryckta på flera olika sätt. Kvinnor ger sitt öppna eller indirekta samtycke till detta, eftersom det gynnar dem själva. Vad vi ska se till är att kostnaden blir för hög för dessa, så att de förstår att rådande system förstör både samhället och relationerna mellan könen.

Det är inte jag som hittat på det här, det är en del av internationell rörelse:

http://www.amazon.com/Men-Strike-Boycotting-Marriage-Fatherhood/dp/1594036756

Roligt att du kan känna dig delaktig i något i alla fall. Tyvärr så är det ju en sammanslutning av ratade män men jag antar att det är bättre än ingenting.

Friska människor fortsätter att umgås och ha förhållanden och skaffa barn medan du samsas med män som är ratade i ditt hemland.
Citera
2014-04-18, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plishaggmi
Kvinnor gifter sig helst uppåt ja. Det är ett stort problem i dagens läge, då statens konfiskerar mäns produktion i den produktiva sektorn via skatten och ger dessa till kvinnor i den tärande sektorn. Kvinnor, som oftast bör ses som barn när det kommer till förnuft och förstånd, blir då förvirrade och får svårt att hitta en partner för de vill ju inte "gifta ner sig" när de nu fått en så fin akademisk titel från Södertörns högskola.

Ja män som har sämre meriter än en akademisk titel från Södertörn .... alltså vad är det du säger här?
Citera
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Roligt att du kan känna dig delaktig i något i alla fall. Tyvärr så är det ju en sammanslutning av ratade män men jag antar att det är bättre än ingenting.

Friska människor fortsätter att umgås och ha förhållanden och skaffa barn medan du samsas med män som är ratade i ditt hemland.

Själv befinner jag mig i en synnerligen priviligierad situation. Så oroa dig inte för mig du. Men tack för omtanken...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är konsekvenserna av deras politik.

Förklara hur det är konsekvenserna av deras politik.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De säger också att de inte bryr sig om hur det kommer att fungera i realiteten, ojämställdhet ses inte om ett problem.

Jag förstår att du börjar bli riktigt frustrerad givet att du letat fram ordlistan för vackra ord ... Bra reklam för det parti du säger dig företräda...
Om jag förstått dig rätt är alltså SD kvinnofientliga eftersom de anser att kvinnor ska få göra egna val i livet.
Citera
2014-04-18, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
OCH det är den Svenska kvinnan som övergett sliddjursmannen därav detta enorma ylande efter ängsmarkerna de pissat på allt för länge nu.
Nu vill sliddjursmannen pissa in andra ängsmarker och förstår inte varför vi inte vill ha dem och skyddar dessutom sin egen dumhet med att påstå att de överger den Svenska kvinnan när det är vi som har övergett er och gett upp hoppet om er.
Inse fakta och se logiken i det hela. Ett plus ett är två medan -1 plus ett är noll.
Nej, svenska kvinnor har inte övergivit oss, tvärtom är vi populärare nu än förut, förr var det ju populärt att rasblanda. Idag anses kvinnor som gör det som smutsigt drägg även av sina medsystrar.
Citera
2014-04-18, 17:13
Medlem
goran744s avatar
Män som överhuvudtaget säger sliddjur eller andra nedlåtande ord i min närvaro blir inte kvar länge i min närhet.
De är inte en MAN i mina ögon. Det är en illusion av mannen och dumheten är det enda som finns kvar i den illusionen.
En pulserande illusion av en MAN.
Övergiven av både MÄN och KVINNOR.
Ingen som rättar till honom. Ingen som man som talar om för honom hur han skall bli en MAN. Springer ensam i skogen och ylar: Sliiiiiiddjur
Menar verkligen en sådan man att jag som kvinna vill ha honom i min närhet?
Den dagen jag behöver hans hjälp och hjärna så kommer det endast ett svagt pip och slyyyna

Vad är det att kämpa för?
Nej åk bort och jaga på andra jaktmarker. Det gör inget. Ingen större förlust och mindre eko i skogen.
Citera
2014-04-18, 17:15
Medlem
Citat:
Själv befinner jag mig i en synnerligen priviligierad situation. Så oroa dig inte för mig du. Men tack för omtanken...

Jo jag förstår att du är en lyckligt lottad man som lägger ner tid på att bekymra dig över att andra svenska män har förhållanden med svenska kvinnor. Det är väl själva definitionen på att befinna sig på en lycklig plats i livet.

Du anser ju att hela svenska samhället är fel och måste ändras genom att andra män gör något för att du ska må bra. Hur känns det egentligen?

Men du har ännu inte lyckats tala om vad det är för fel i det svenska samhället. Mer än att de som tjänar mer betalar mer skatt.
Citera
2014-04-18, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Ja män som har sämre meriter än en akademisk titel från Södertörn .... alltså vad är det du säger här?

Jag säger att om ett korkat luder har en master i sociologi, genusidioti eller ngt liknande vid Södertörn så ser hon sig (felaktigt) som finare och tror sig ha högre status än tex en snickare eller tunnelbaneförare och ser då inte dessa som potentiella partners.
Citera
2014-04-18, 17:16
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
.... Jag vill ha en kvinna med egna åsikter men hon ska också ge lika mycket som tar hon...

... och vad innebär det?
Citera
2014-04-18, 17:17
Medlem
Citat:
Vi svenska män är väl egentligen rätt fantastiska? Vi har drivit upp välståndet i landet med våra uppfinningar och vår starka drivkraft. Vi har givit kvinnorna självständighet och frihet. Vad har detta givit oss själva? Mäns självmord, en majoritet mörkas. Social utsatthet mörkas. Diskriminering av pojkar i skolan mörkas. Att män utgör 95 % av de som dör på jobbet mörkas. Vi lever även 4-5 år kortare än kvinnor. Vårt eget fel? Elller snedprioritering av vårdresurser? Kvinnoliv är mer värt än mansliv. Vi kan offras...

Svenska män: vi har välkomnat kvinnor i samhälllet, men får bara skit. Varför? Kvinnor kan bara gilla och åtrå män de ser upp till. Ett fåtal. Ni andra är körda. Offer. Känns det hårt? Ja, jag vet, men det är sant. Det finns flera lagar i Sverige, vars enda syfte är att trycka ner män. Jämställdhet? Knappast!

Mitt förslag: vägra ingå fasta relationer med svenska kvinnor. Vägra låta er tryckas ner av kvinnor. Inte ens kvinnor vill ha förtryckta män. Själv sticker jag snart, men ni andra... Rädda er själva... Säg ifrån. Eller bli tillintetgjorda. Där står vi idag. Välj.

Vänta inte. Vägra äktenskap och barn med svenska kvinnor. Nu.

Input på detta?

Tips på riktiga kvinnor: Sydamerika och asien...

Som kvinna, tycker jag alla män är rätt fantastiska. Som ett annat släkte att fascineras över. Individuellt ser jag både kvinnor och män förändra sig själva inte i konkurrens med andra men utifrån egna inre drivkrafter. Ibland försöker några trycka ner omgivningen för att på så sätt upphäva sig själva. Det kan bli litet konstigt. Och verkar jobbigt. Bättre då att satsa på sig själv oavsett hur omgivningen reagerar på det, för då behöver man bara kontrollera sig själv, inte andra i omgivningen.
Citera
2014-04-18, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nissegrabben
Nej, svenska kvinnor har inte övergivit oss, tvärtom är vi populärare nu än förut, förr var det ju populärt att rasblanda. Idag anses kvinnor som gör det som smutsigt drägg även av sina medsystrar.

Det är alltså smutsiga drägg som rasblandar. Jaha, ja där ser man.
Citera
2014-04-18, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plishaggmi
Jag säger att om ett korkat luder har en master i sociologi, genusidioti eller ngt liknande vid Södertörn så ser hon sig (felaktigt) som finare och tror sig ha högre status än tex en snickare eller tunnelbaneförare och ser då inte dessa som potentiella partners.

Jo jag förstår att en del män blir ratade. men de flesta snickare har förhållanden med svenska kvinnor. Tunnelbaneförare säkert inte lika ofta eftersom de oftare har en annan nationalitet än svensk.

Trist att man ska känna sig ratad av någon som gått på Södertörn och blir över så att säga. Ännu tristare måste det vara att bli ratade av korkade luder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in