Citat:
Ursprungligen postat av
coyoteroadrunner
Sjukt tycker jag att det är med de långa väntetiderna för avvisning. När förståsigpåarna börjar rabbla upp de juridiska och "tycka synd om-" argumenten till varför det blivit som det blir så kan jag hålla med till viss del...men. Jag tycker att det vore mer humant att ta in färre, dvs säg nej redan innan de släpps in så att de inte hamnar i den sitsen att de delvis integreras i det svenska samhället, sedan utvisas dessa stackare.
Nu är det så att dessa som det är så synd om inte åker hem så fort beslutet kommit, de förhalar och jävlas, de är kräk, tills ni förstår att de vägrar ta ett nej så kommer ni fortsätta tycka synd om dessa skithögar. Det tar inga 7 år för någon utredning, det som hänt är att de förhalat i 7 år.
Det är förjävligt att de kan överklaga om och om igen, det ska inte finnas några överklaganden alls, blir det ett nej så ska de ut direkt, det ska inte vara något att de ska kunna lämna lokalerna när avslaget kommer så de kan fortsätta gömma sig i landet. Då slipper vi dessa "han har försökt stanna i 7 år" vilket är för att han överklagat, överklagat, överklagat och hållt på och förhalat.
Sen att tiderna borde förkortas till max en månad är en självklarhet, har blatten inte kunnat stärka sin position så ut direkt. Det är de som ska bevisa att de har här att göra, har de inte ens sina papper med sig, vips ut. De kommer i vilket fall som helst söka lyckan i något annat land iaf. Det är som någon sorts ambulerande parasiter som när de drivs från ett objekt hoppar till nästan, ni behöver inte tycka synd om de, de söker sig till nästa land inga problem.
Sluta vara så naiva.