2014-04-17, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Cannabis är inget som blivit olagligt de senaste åren, det är inte lagen som gör att ni blir kriminella utan ni som gör er själva kriminella genom att bryta mot en sedan länge stiftad lag.

Där har du ju självklart rätt (duh) men ska lagar aldrig ifrågasättas tycker du? Cannabis har varit olagligt i Sverige sen 60-70 talet någon gång, och det blir bara vanligare och vanligare, kanske dags att ifrågasätta hur bra det egentligen fngerar?
Citera
2014-04-17, 17:08
Medlem
klybans avatar
Citat:
Cannabis är inget som blivit olagligt de senaste åren, det är inte lagen som gör att ni blir kriminella utan ni som gör er själva kriminella genom att bryta mot en sedan länge stiftad lag.
Det är ingen som reflekterar över rätt många lagar.
Som tex fil nerladdning och gå mot rödgubbe.
Men av någon anledning så, blir det så viktigt med lagen här.

Sen allvarligt, ett konsumtions förbud på cannabis????
När det är helt lagligt att dricka bensin och helt okey enligt lagen att ta livet av sig.
Citera
2014-04-17, 18:54
Medlem
PotentOpponents avatar
Citat:
Denna lag gör mer skada än nytta, och om jag vill göra något som inte skadar en endaste annan människa så ska jag få göra det om jag vill.

Hade inte denna lag funnits så hade jag inte varit kriminell, så visst kan man säga att det är lagen som ser till att vi som väljer att bruka cannabis stämplas som kriminella.

Jag förstår också självfallet hur du menar, nämligen att jag själv väljer om jag vill bryta mot en lag eller inte och därmed blir kriminell, men som jag tidigare skrev, hade inte denna överförmyndarlag funnits så hade jag inte varit kriminell.

Att bryta mot en lag som tillfogar samhället mer skada än nytta är ingen omoralisk handling.
Jag vill inte gå så långt som att säga att det är en skyldighet att bryta mot omoraliska lagar, men nästan.
Citera
2014-04-17, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
WoW, och nu leker du struts och sticker huvudet i sanden, i tron problemet för dig försvinner.

Aldrig fattat detta om man inte har läst, så ska man försvara sig till absurdum.
Än istället få problemet ur världen och säga jag missa den delen.
Och anpassa sitt svar efter detta.

Just what? Kan du inte bara acceptera att jag inte hänger med vad du pratar om? Förklara dig i stället för att kasta skit, din barnunge
Citera
2014-04-18, 13:01
Medlem
klybans avatar
Citat:
Just what? Kan du inte bara acceptera att jag inte hänger med vad du pratar om? Förklara dig i stället för att kasta skit, din barnunge
Är du helt clueless i vad du har svarat på mig de senaste inläggen?
I så fall behöver vi inte fortsätta, för då är ju det uppenbart att du spelar dum och tror du inte syns för du skickat huvudet i sanden.
Citera
2014-04-18, 15:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Är du helt clueless i vad du har svarat på mig de senaste inläggen?
I så fall behöver vi inte fortsätta, för då är ju det uppenbart att du spelar dum och tror du inte syns för du skickat huvudet i sanden.

Lite så ja, orkar inte gå tillbaka o gräva i vad fan du menar för att tillfredställa din lathet vad det gäller att förklara dig själv. Uppenbart att du bara fiskar efter gräl Håll dig till andra forum.
Citera
2014-04-18, 15:12
Medlem
ganglere2s avatar
Bra artikel.
Nu kanske en och annan knarkare inser vad det är som de håller på med och slutar. Knark är skadligt för både samhället och individen.
Citera
2014-04-18, 15:49
Medlem
PotentOpponents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Knark är skadligt för både samhället och individen.
Förbudet mot narkotika är skadligare än vad narkotikan är, både för samhället och individen.
Citera
2014-04-18, 16:01
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Bra artikel.
Nu kanske en och annan knarkare inser vad det är som de håller på med och slutar. Knark är skadligt för både samhället och individen.

Alltid bra om du utvecklar lite om du ska komma med påståenden som dessa.
Dessa personer ska alltså "fatta vad de håller på med" för att 2 personer har dött av hjärtproblem?
Människor dör av hjärtproblem även när de tränar (mycket mer än 2 personer), betyder det att människor ska "fatta vad de håller på med" och sluta motionera?
Ingen tar ett uttalande som detta seriöst.
Citera
2014-04-18, 16:35
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Dessa personer ska alltså "fatta vad de håller på med" för att 2 personer har dött av hjärtproblem?
Människor dör av hjärtproblem även när de tränar (mycket mer än 2 personer), betyder det att människor ska "fatta vad de håller på med" och sluta motionera?

Bara dissa den där tomten, han brukar hänga här inne på Cannabis forumet och sprida sitt skit snack och klanka ner på oss som röker. Tar dock dödsfallen med en nypa salt, antagligen dolda hjärtfel. Hade Cannabis orsakat hjärtstopp lr liknande så skulle vi ha sett det för 50-100 år sen också. Men då rapporterades det inte om dödsfall.
Citera
2014-04-18, 16:46
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PotentOpponent
Förbudet mot narkotika är skadligare än vad narkotikan är, både för samhället och individen.

Källa?

Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken

Ett "lätt" knark har en förmåga att leda vidare till ännu värre knark.
Citera
2014-04-18, 16:55
Medlem
Citat:
Ett "lätt" knark har en förmåga att leda vidare till ännu värre knark.
Ja, jag minns i fikarummet när jag bjöds på min första kopp kaffe.

"Tja, det skulle väl vara trevligt? Tackar", tänkte jag.

Nu sitter jag här och röker crack, med nålstick över hela armarna och ska snart ta en överdos av MDMA, precis som alla andra kaffedrickare brukar göra.
Senast redigerad av 3. 2014-04-18 kl. 16:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in