2014-04-18, 11:53
Medlem
ESS-Lunds avatar
Statistik är en av behållningarna med spelet, iaf för mig som bara kör solo.
De flesta som klagar brukar ha ganska dåliga stats...
Citera
2014-04-18, 13:00
Medlem
different_trips avatar
Hur funkar det när man flyttar crew till tanks?

Jag ska t.ex. köpa KV-1S och vill helst inte börja om på noll. Kan jag flytta med crew så de behåller exp?
Citera
2014-04-18, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Hur funkar det när man flyttar crew till tanks?

Jag ska t.ex. köpa KV-1S och vill helst inte börja om på noll. Kan jag flytta med crew så de behåller exp?
ja...

finns en knapp, för det ovanför din crew i garaget. "send to garage" i den gamla, sen tar du "put best crew" i den nya tanken. Köp den nya tanken "without crew".

efter du flyttat dem så måste du träna dem för den nya tanken, med guld så behåller de alla skills/perks samt % eller så kan du göra för silver och då förlorar de lite i grundskills och du får grinda upp grundskillsen lite...
Citera
2014-04-18, 13:45
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
ja...

finns en knapp, för det ovanför din crew i garaget. "send to garage" i den gamla, sen tar du "put best crew" i den nya tanken. Köp den nya tanken "without crew".

efter du flyttat dem så måste du träna dem för den nya tanken, med guld så behåller de alla skills/perks samt % eller så kan du göra för silver och då förlorar de lite i grundskills och du får grinda upp grundskillsen lite...

Får nog bli en guld då, vill inte förlora så mycket och behöver ändå krediter.

Har äntligen fått kläm på hur jag ska spela KV1 nu och då ska man ha en ny tank haha
Citera
2014-04-18, 14:04
Medlem
Kapten Kagges avatar
Gah! Spelade "Encounter" på Prokhorovka. Så fort matchen började rusade HELA LAGET direkt mot cap-cirkeln! Hur den matchen gick behöver jag väl knappast berätta...
Citera
2014-04-18, 14:39
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge
Gah! Spelade "Encounter" på Prokhorovka. Så fort matchen började rusade HELA LAGET direkt mot cap-cirkeln! Hur den matchen gick behöver jag väl knappast berätta...

haha ja lol fail.. varför man rusar till flaggan på en sån liten bana är ju efterblivet...
Citera
2014-04-18, 15:13
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
haha ja lol fail.. varför man rusar till flaggan på en sån liten bana är ju efterblivet...

Hade just en sån match, fast på Malinkova. Endast jag som åkte upp för kullen och vad mötte jag där? Nästan HELA motståndarlaget! Blev sönderskjuten direkt, sen kunde motståndarna slakta resten av laget snabbt.

I första matchen idag fick 2 pz1´or den ljusa idén att anfalla en Churchill...FRAMIFRÅN OCH STILLASTÅENDE .
Citera
2014-04-18, 15:33
Medlem
Kapten Kagges avatar
Argh! Fan irriterande det är när man står och siktar mot en fiende och precis som man ska skjuta kommer det en medspelare och kör in i en bakifrån så att man missar! Vissa fattar inte att detta är ett lagspel och är så kåta på kills så de förstör för sina medspelare, vilket i sin tur naturligvis förstör för dem själva.
Citera
2014-04-18, 16:12
Medlem
different_trips avatar
Jaha nu ska jag vara dryg.

Jag kör KV-1S och har planerat att köra linjen ut. Har precis köpt U-122 kanonen.
Vad ska jag köra för att levela så effektivt som möjligt?

Vilka uppgraderingar köper jag? Vilka "moduler" köper jag (vent, camo etc)? Vad specar jag crewet till?
Citera
2014-04-18, 16:21
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Jaha nu ska jag vara dryg.

Jag kör KV-1S och har planerat att köra linjen ut. Har precis köpt U-122 kanonen.
Vad ska jag köra för att levela så effektivt som möjligt?

Vilka uppgraderingar köper jag? Vilka "moduler" köper jag (vent, camo etc)? Vad specar jag crewet till?

Tung stridsvagn med grovkalibrig kanon.
Jag kör repair crew på alla heavies och byter till sixth sense på commandern när han når 100%. Sen är det en smaksak vad gäller resten av besättningen.

Equipment: Vents, rammer och gun laying drive.
Citera
2014-04-18, 16:33
Medlem
swebarbs avatar
bara jag som har problem med fpsen efter uppdateringen eller? kan fan inte ens få stabila 30fps på low vafan har dom gjort egenltigen? helt sjukt ju så här mycket ska det väl fan inte lagga för det kommit en ny update? och inte kör jag massa mods, bara xvm som alltid... fattar inte.
Citera
2014-04-18, 16:43
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
bara jag som har problem med fpsen efter uppdateringen eller? kan fan inte ens få stabila 30fps på low vafan har dom gjort egenltigen? helt sjukt ju så här mycket ska det väl fan inte lagga för det kommit en ny update? och inte kör jag massa mods, bara xvm som alltid... fattar inte.

Jag har inte märkt någon större skillnad i FPS faktiskt. Jag kör på High på det mesta, utom draw distance som är på max, shadow quality är på medium, motion blur är helt avstängt och 75% 3D Render Resolution.

Jag kör på ett GeForce GTX 460 och får runt 25-28 fps. Jag har dock lite märkliga svarta fläckar här och var vilket jag tror beror på att jag kör i Linux.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in