2014-04-18, 13:58
Medlem
euqueros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
När svenska kvinnor i allt högre grad får svårt att finna en livspartner så kommer läget att förändras.

Själva utgångspunkten är fel. Kvinnor är inte i lika stort behov av en livspartner på samma sätt som män. För män är en av de viktigaste sakerna (om inte den viktigaste) att ha en kvinna vid sin sida, men det omvända gäller inte i lika stor utsträckning.
Citera
2014-04-18, 13:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
När svenska kvinnor i allt högre grad får svårt att finna en livspartner så kommer läget att förändras. När den svenska kvinnan inser att hon får betala ett högt pris för de privilegier hon fått på mäns bekostnad, så kommer hon att inse att vägvalet är felaktigt. Vi kommer att få se en återgång till mer traditionella könsroller. I Europa är redan processen inledd, då socialkonservativa partier vinner allt mer terräng.

Det där har väl redan visat sig. Mer vanligt bland svenska män att gifta sig med en utländsk tjej än tvärtom. Det där kan väl bero på flera saker som då att svenska kvinnor i högre utsträckning numera väljer att bo ensamma.
Citera
2014-04-18, 14:00
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Fast så kommer det ju inte att fungera eftersom de äktenskap som håller bäst är de där bägge är svenska. Så det blir väl bra att en del sorteras ut ur den svenska genpolen bara.

Det där är ju direkt felaktigt. Svensk skilsmässofrekvens är bland den högsta i världen. Den feministiska politiken har även resulterat i lägre barnafödande. Så det är svensken generellt som håller på att sortera ut sig ur genpoolen. De äktenskap som håller bäst bygger på traditionella könsroller och kärnfamilj. Sådana äktenskap kan svenska män ha med utländska kvinnor.
Citera
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
En svensk MGTOW, intressant.

Spontant tror jag inte att TS planer kommer att fungera speciellt bra om de bara genomförs på det sättet. Biologi och verklighetens omständigheter brukar slå mycket starkare hos nästan alla människor än politiska värderingar. De som kommer hålla med TS är just de män som redan har ett fattigt socialt liv och kvinnor i allmänhet kan inte bry sig mindre om vad dessa män tycker i alla fall. Snarare kommer det framstå som patetiskt. (Hade TS däremot kunnat övertyg högstatusmän hade de varit en annan sak, men de kommer inte bry sig om såna är tips i alla fall om de inte framförs med mycket goda argument).

En betydligt bättre strategi är att övertyga fler och fler män att överge det nuvarande politiska systemet. Skatteplanera så mycket som möjligt och jobba gärna svart, undvika så långt det bara går att utnyttja den offentliga sektorn och politiskt styrda system. Satsa på att bara ta jobb i privata sektorn (och framförallt undvika jobb som polis och dylikt) och att ständigt påtala för folk bristerna och orättvisorna i det nuvarande politiska systemet. Detta är en bättre strategi för TS eftersom det politiska systemet strävar efter att gynna kvinnor på mäns bekostnad och för att skattesystemet till stor del transfererar pengar från vanliga män till vanliga kvinnor utan att männen får någon som helst fördel av det. Dessutom får hela den marxistfeministiska rörelsen sin livskraft från just det politiska systemet.

Stort projekt visserligen. Men den strategin är betydligt mer verkningsfull än att uppmana redan övergivna män att att hålla sig borta från kvinnor som ändå struntar i dem.
Citera
Medlem
euqueros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag har också pratat här inne om alfahanen och MANNEN.
En MAN tappar inte förståndet och spyr ur sig både det ena och det andra. Han vet sin styrka och att använda den rätt för att få det han vill ha, en kvinna!
Lyckas han med det så får han det han vill ha. Lugn och ro och kan vara den man han vill vara.
Kriget och maktspråket behövs inte utan allt faller på plats.

Håller med. Det är försvinnande få män idag som förstår detta.
Citera
2014-04-18, 14:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Det där är ju direkt felaktigt. Svensk skilsmässofrekvens är bland den högsta i världen. Den feministiska politiken har även resulterat i lägre barnafödande. Så det är svensken generellt som håller på att sortera ut sig ur genpoolen. De äktenskap som håller bäst bygger på traditionella könsroller och kärnfamilj. Sådana äktenskap kan svenska män ha med utländska kvinnor.

Ursäkta men det där är skitsnack. Sverige har bland de lägsta skilsmässotalen i världen. Plus bland de lägsta talen av självmord också. Förstår inte hur folk gång på gång tar upp dessa rena osanna myter... Det är precis som vissa svenskar vill att vi ska vara de mest olyckliga.
Citera
2014-04-18, 14:03
Medlem
Citat:

Men det är väl bara att ha det då? Vad är problem liksom?
Citera
2014-04-18, 14:04
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
En svensk MGTOW, intressant.

Spontant tror jag inte att TS planer kommer att fungera speciellt bra om de bara genomförs på det sättet. Biologi och verklighetens omständigheter brukar slå mycket starkare hos nästan alla människor än politiska värderingar. De som kommer hålla med TS är just de män som redan har ett fattigt socialt liv och kvinnor i allmänhet kan inte bry sig mindre om vad dessa män tycker i alla fall. Snarare kommer det framstå som patetiskt. (Hade TS däremot kunnat övertyg högstatusmän hade de varit en annan sak, men de kommer inte bry sig om såna är tips i alla fall om de inte framförs med mycket goda argument).

En betydligt bättre strategi är att övertyga fler och fler män att överge det nuvarande politiska systemet. Skatteplanera så mycket som möjligt och jobba gärna svart, undvika så långt det bara går att utnyttja den offentliga sektorn och politiskt styrda system. Satsa på att bara ta jobb i privata sektorn (och framförallt undvika jobb som polis och dylikt) och att ständigt påtala för folk bristerna och orättvisorna i det nuvarande politiska systemet. Detta är en bättre strategi för TS eftersom det politiska systemet strävar efter att gynna kvinnor på mäns bekostnad och för att skattesystemet till stor del transfererar pengar från vanliga män till vanliga kvinnor utan att männen får någon som helst fördel av det. Dessutom får hela den marxistfeministiska rörelsen sin livskraft från just det politiska systemet.

Stort projekt visserligen. Men den strategin är betydligt mer verkningsfull än att uppmana redan övergivna män att att hålla sig borta från kvinnor som ändå struntar i dem.

Det stämmer inte att jag riktar mig enbart till bortvalda män. Jag riktar mig till samtliga svenska män med hjärnkapacitet. Glöm inte att det finns många män i relationer som också fått nog. Själv har jag mitt på det torra på alla plan och skulle nog utan att skämmas kunna beteckna mig som just en högstatusman.
Citera
2014-04-18, 14:05
Medlem
Fremmys avatar
Citat:
Passivitet är också medgivande. Märk väl: de mest fertila kvinnorna vill ha mansförtryck och massinvandring. Hälften av alla unga kvinnor röstar vänster och marxism. Så sliter man en nation i stycken...
Jag håller med dig om att feminism är cancer, dock så kan man ju undra vad du är för man om du inte kan få en passiv kvinna att inse detta.
Citera
2014-04-18, 14:06
Medlem
fuck-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euquero
Jag tycker det är stor skillnad mellan att inte ha något att säga till om som kvinna i samhället, det vill säga bli överkörd av män i allmänhet och tvingas till något man inte själv vill, och att gå in i en privat relation med en man och låta honom bestämma. Jag går inte med på det förra. I samhället ska kvinnor ha lika många rättigheter som män. När det gäller privata relationer så är det upp till var och en vad de gillar, men jag tycker mig se den tendensen att kvinnor gärna vill ha en man som är starkare och som kan stå upp mot dem.

Nu snackar jag om extremfeminism, inte kvinnors lika värde. Jag förespråkar inte ett nytt Saudiarabien här.. Förr i världen hade jag kallat mig själv feminist men nu har det ordet fått en helt annan betydelse. Det står för något extremt och för vänstern vilket jag håller mig så långt ifrån jag bara kan. Självklart ska kvinnan ha samma rättigheter men det var inte det mitt inlägg handlade om. Jag menade bara att ingen annan kan återfå respekten än svensken själv och att en mer bestämd ton måste införas för att det ska ske.
Citera
2014-04-18, 14:06
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Men det är väl bara att ha det då? Vad är problem liksom?

Nej, här ska vi inte nöja oss med att "ha det". Vi män ska återta förlorad terräng och krossa det feministiska mansförtrycket.
Citera
2014-04-18, 14:08
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ursäkta men det där är skitsnack. Sverige har bland de lägsta skilsmässotalen i världen. Plus bland de lägsta talen av självmord också. Förstår inte hur folk gång på gång tar upp dessa rena osanna myter... Det är precis som vissa svenskar vill att vi ska vara de mest olyckliga.

Nej, det är ingen myt. Sverige har en skilsmässofrekvens på runt 50 %. Det är extremt högt. I länder med traditionella könsroller är frevensen betydligt lägre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in