Citat:
Ursprungligen postat av
euquero
Jag tycker det är stor skillnad mellan att inte ha något att säga till om som kvinna i samhället, det vill säga bli överkörd av män i allmänhet och tvingas till något man inte själv vill, och att gå in i en privat relation med en man och låta honom bestämma. Jag går inte med på det förra. I samhället ska kvinnor ha lika många rättigheter som män. När det gäller privata relationer så är det upp till var och en vad de gillar, men jag tycker mig se den tendensen att kvinnor gärna vill ha en man som är starkare och som kan stå upp mot dem.
Nu snackar jag om extremfeminism, inte kvinnors lika värde. Jag förespråkar inte ett nytt Saudiarabien här..

Förr i världen hade jag kallat mig själv feminist men nu har det ordet fått en helt annan betydelse. Det står för något extremt och för vänstern vilket jag håller mig så långt ifrån jag bara kan. Självklart ska kvinnan ha samma rättigheter men det var inte det mitt inlägg handlade om. Jag menade bara att ingen annan kan återfå respekten än svensken själv och att en mer bestämd ton måste införas för att det ska ske.