2014-04-18, 13:40
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nej, som svensk kvinna är du inte självständig. Du är beroende av den extra miljon som varje man i genomsnitt pyntar in extra i välfärdsystemet varje år. Tänk på det nästa gång du sjukanmäler dig eller på annat sätt nyttjar offentliga tjänster.

Tyvärr jag har hög inkomst och betalar mycket, mycket till den offentliga sektorn Och om vissa män kunde förstå att ju mer kvinnor man släpper in i samhället desto mindre behöver de punga ut med i skattepengar och till den offentliga sektorn.
Kanske bli en hemmaman och ta hand om hushållet och barnen och få ta del av hustruns skattepengar i stället för att gråta.
Skriker en man rakt ut då en kvinnlig hjärnkirurg visade sig vara betydligt intelligentare och innehavare av mycket högre betyg och kompetens ,ja då får mannen faktiskt skylla sig själv.
Då får han bita i det sura äpplet staten och dennes skattekrav.
Man kan inte både äta kakan och kräva att den skall vara kvar.
Citera
2014-04-18, 13:42
Medlem
fuck-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonex619
I de flesta länder är det helt normalt att vuxna människor bor hos sina föräldrar och ingen rynkar på pannan. Den gemenskapen har utrotats från sveriges mark. Kanske därför folk är så extremt kalla här numera? Man skaffar sig hellre en hund än att umgås med familjen. Det är extremt ytligt att döma folk som bor hemma. Utländska tjejer brukar generellt sett inte ens bry sig överhuvudtaget, tvärtom tycker de att det är härligt att de har en bra relation till sina föräldrar.

Jag förstår vad du menar, men det var inte min poäng i det hela. Det handlade om att killen framstod sig själv som en stor nolla som bor hos mamma, utan jobb. Lustigt nog blir han förvånad att tjejen inte föll för hans säljargument och det var det jag reagerade på. Att en tjej i sina sinnes fulla bruk skulle se honom som ett kap i den situationen är ren idioti. För det handlar då inte om pengar, det handlar om karaktären, att man snyltar på sin mamma och är för lat för att skaffa sig ett jobb. Sen om någon bor hemma, för denne vill det, har jobb och bidrar till hushållet är en annan femma.
Citera
2014-04-18, 13:42
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Man kan inte både äta kakan och kräva att den skall vara kvar.

Det är precis detta som svenska kvinnor försöker göra varje dag.
Citera
2014-04-18, 13:44
Medlem
Citat:
Det är precis detta som svenska kvinnor försöker göra varje dag.

Varför bryr du dig så mycket om vad svenska kvinnor gör?
Citera
2014-04-18, 13:45
Medlem
MKultra72s avatar
Skulle aldrig i mitt liv välja att ha en relation med en svensk kvinna, i alla förhållanden jag sett blir männen helt överkörda av kvinnan som bara kräver och kräver. Man får vara bra desperat efter fitta eller sällskap för att stå ut med den skiten. Hade en brasiliansk tjej ett tag, funkade helt okej (undergiven så som kvinnor naturligvis ska vara enligt mig). Men man tröttnar, vara med samma person år efter år liksom, fy fan så drygt..
Citera
2014-04-18, 13:47
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Varför bryr du dig så mycket om vad svenska kvinnor gör?

Jag bryr mig inte särskilt mycket om svenska kvinnor. Däremot bryr jag mig om mina svenska manliga bröder, och jag ser att de drabbas av orättvisor och statssanktionerat förtryck.
Citera
2014-04-18, 13:48
Medlem
spunkss avatar
"Redan under det första levnadsåret löper män 25–30 procent större risk att dö, och det beror speciellt på den kvinnliga X-kromosomen. Kvinnor har två X-kromosomer, medan män bara har en. Män drabbas därför mer av skadliga mutationer i den ena kromosomen, medan kvinnornas extra kromosom kan kompensera för skadan.
En annan fördel för kvinnorna är könshormonerna. Det kvinnliga östrogenet reducerar mängden farligt kolesterol, medan det manliga testosteronet ökar mängden av det och samtidigt främjar riskbeteenden.
Män dricker dessutom mer och har ofta ett fysiskt hårt och relativt farligt arbete. Samtidigt tar de inte så väl hand om sin kropp och hälsa och undviker dessutom oftare läkarbesök. Kvinnor är bättre på att ta hand om sig och sin hälsa, och det skyddar dem mot att dö av sjukdom."
Från illustererad vetenskap.

Slår hål på något du gnällde iaf.
Eller tycker du d är jätteojättvist?
Alla är utsatta i den här världen. Det enda man kan göra är att bättra sig själv.
Citera
2014-04-18, 13:48
Medlem
Citat:
Jag bryr mig inte särskilt mycket om svenska kvinnor. Däremot bryr jag mig om mina svenska manliga bröder, och jag ser att de drabbas av orättvisor och statssanktionerat förtryck.

Hur förändras det statssanktionerande trycket om man är ihop med en columbianska eller så?
Citera
2014-04-18, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fuck-it
Jag förstår vad du menar, men det var inte min poäng i det hela. Det handlade om att killen framstod sig själv som en stor nolla som bor hos mamma, utan jobb. Lustigt nog blir han förvånad att tjejen inte föll för hans säljargument och det var det jag reagerade på. Att en tjej i sina sinnes fulla bruk skulle se honom som ett kap i den situationen är ren idioti. För det handlar då inte om pengar, det handlar om karaktären, att man snyltar på sin mamma och är för lat för att skaffa sig ett jobb. Sen om någon bor hemma, för denne vill det, har jobb och bidrar till hushållet är en annan femma.

Det spelar ju ingen roll. Tjejen tyckte ju om honom som person INNAN han gjorde sitt test. Eftersom såna ytliga saker var viktigare blev det alltså dissen. Det som är extra intressant är att kvinnor som blir arbetslösa blir aldrig lämnade, men en man som blir arbetslös befinner sig i en stooooooor risk att bli dumpad. Så givetsvis handlar det om pengar/materiell tillgång.
Citera
2014-04-18, 13:52
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Hur förändras det statssanktionerande trycket om man är ihop med en columbianska eller så?

När svenska kvinnor i allt högre grad får svårt att finna en livspartner så kommer läget att förändras. När den svenska kvinnan inser att hon får betala ett högt pris för de privilegier hon fått på mäns bekostnad, så kommer hon att inse att vägvalet är felaktigt. Vi kommer att få se en återgång till mer traditionella könsroller. I Europa är redan processen inledd, då socialkonservativa partier vinner allt mer terräng.
Citera
2014-04-18, 13:56
Medlem
Citat:
När svenska kvinnor i allt högre grad får svårt att finna en livspartner så kommer läget att förändras. När den svenska kvinnan inser att hon får betala ett högt pris för de privilegier hon fått på mäns bekostnad, så kommer hon att inse att vägvalet är felaktigt. Vi kommer att få se en återgång till mer traditionella könsroller. I Europa är redan processen inledd, då socialkonservativa partier vinner allt mer terräng.

Fast så kommer det ju inte att fungera eftersom de äktenskap som håller bäst är de där bägge är svenska. Så det blir väl bra att en del sorteras ut ur den svenska genpolen bara. Eller det kommer till Sverige eftersom många män stannar kvar i Sverige med en utländsk kvinna och får barn. Styret förändras inte av det.
Citera
2014-04-18, 13:57
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuck-it
Jag är kvinna (invandrare) och jag håller med dig men tyvärr så får ni svenska karlar skylla er lite själva.. Det är faktiskt ni som tillåter inkvoteringar och frammarschen av de extrema feministerna. Ni män HAR faktiskt makten att göra något åt detta för det är ni som styr Sverige. Istället för att snacka om att flytta, se då till att styra Sverige så som ni vill istället för att klaga eller flytta med svansen mellan bena. Jag har märkt att svenska kvinnor tappat respekten för den svenska mannen och det tror jag beror på att ni tillåter föööör mycket. Jag personligen tycker att svensken är en mycket bra man men ni måste se till att återfå respekten. Många kvinnor är dumma och tänker att det är fantastiskt med mångkultur för då kommer en massa "intressanta och exotiska" män och sveper iväg dem, för de frågar inte, de tar och det gillar kvinnor, tydligen. Så, för att få svenska tjejer (eller tjejer i överlag) att respektera er så måste ni tänka som en alfahane och som gubbarna gjorde på stenåldern "min, nu gör vi så här" Ni får fortfarande vara underbara som ni svenska män är men ni måste vara bestämda, annars blir ni trampade på av kvinnan.

Jag håller delvis med dig och förstår helt och håller vad du menar med att den Svenske mannen får skylla sig själv.
De har tappat bort sin manlighet och att vare en MAN.
Visar mannen ansvar och respekt får den respekt tillbaka.
Det finns många underbara Svenska män och det finns många inte alls så underbara män.
Att vara bestämd och ansvarsfull innebär ett stort ansvar. Det räcker inte bara att vara en man.
Många män i Sverige har tappat respekten för sina mammor vilket är helt förkastligt i många andra kulturer. Tappar man respekten för sina mödrar så finns det självklart ingen respekt inför de övriga kvinnorna i ett samhälle.
Jag har också pratat här inne om alfahanen och MANNEN.
En MAN tappar inte förståndet och spyr ur sig både det ena och det andra. Han vet sin styrka och att använda den rätt för att få det han vill ha, en kvinna!
Lyckas han med det så får han det han vill ha. Lugn och ro och kan vara den man han vill vara.
Kriget och maktspråket behövs inte utan allt faller på plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in