Citat:
Ursprungligen postat av
lindhsky
Du kunde inte haft en bättre avatar. Du kommer in som en skadeglad skadeskjuten linus på linjen och hoppar på de som besitter kunskaper i tråden för att de, med ungefär samma ton som många alternativteoretiker har haft, haft en viss ton. Du försöker samla anhängare genom att gå in som en skyddare av dessa som fått mottaga denna "ton". Jag tycker dina inlägg är underhållande för du är påläst, det märks, men det vi diskuterat här är om han är skyldig eller om någon annan är det. Sen om folk medvetet försökt skapa trådsanningar genom totalt osanna poster så kan jag väl erkänna att vissa har använt en ton, från båda håll, som ibland varit lite väl överlägsen. Men det är väl det som är kul med detta forum?
Själv är jag glad att han är dömd för jag är hundraprocent säker på att han är skyldig. Jag kan tycka att man kunde gjort en bättre utredning men å andra sidan sitter jag inte inne med mer info än det som syns i FUP. Nackdelen med straffet är att det minskade chansen för att han efter några år bakom lås och bom skulle erkänna vad han gjort eftersom det är så lång tid kvar tills han ska ut ändå. Dessutom hoppas jag innerligt att det var en engångsförteelse och inte någonting som han fått smak på för att för sig själv visa att han duger åt någonting. Jag har en gnagande känsla av att han kommer vara farlig några år efter det att han kommit ut. Jag vet att många här inte tror det och jag hoppas de har rätt men om tolv år sitter vi kanske här igen i en annan tråd och diskuterar KJ igen.
Glad Påsk på er!
Tonen har nog varit hård från båda håll.
Saken är den att det finns ett par som vill framhäva sin kunskapsexcellens på området, vilka i mångt om mycket numera är lika "rompehuggna" som åklagarna. Det är då man gör 100+ inlägg om att det enbart är skuldfrågan som intressant.
När man säger att det var ÅK som fick stryk, ja då skall det slätas över med än det ena än det andra.
Åtalet led fram till ett fiasko, den sk. kunskapsexcellensen visade sig vara ett luftslott.
Heder åt de som med kritiskt tänkande kunde se på saken på ett annat sätt. Inte sagt att det var rätt, jag tror själv att KJ är tokskyldig, men de tänker åtminstone ut saker själva och utifrån fallet, snarare än att hänge sig åt dammig statistik som i slutändan inte blev gällande.
Glad Påsk själv!