Citat:
Ursprungligen postat av
AskMeAboutJesus
Du predikar din tro på din hemmasnickrade bevis- och vetenskapsteori och är oförmögen att reflektera över det allmänna och väl ganska förnuftiga påståendet att man kan FÅ bevis utan att man automatiskt kan pådyvla detta på andra.
Alltså demonstrerar du ännu engång, att du inte har minste aning om vad det egentligen är tråden rör sig om. Min "bevis- och vetenskapsteori" är visserligen resultatet av autodidakt kunskapssökande, men den är tämligen ortodox.
Desutom är det inget jag "tror" på, eftersom jag till synes motsatt dig kan skilja mellan "faith" och "facts".
Citat:
När man GER bevis har man bördan att förklara sitt bevis för dem som inte förstår det.
Här är mer korrekt definition av bevisbörda:
When debating any issue, there is an implicit burden of proof on the person asserting a claim. An argument from ignorance occurs when either a proposition is assumed to be true because it has not yet been proven false or a proposition is assumed to be false because it has not yet been proven true.[1][2] This has the effect of shifting the burden of proof to the person criticizing the assertion, but is not valid reasoning.[3] (
http://en.wikipedia.org/wiki/Philosophic_burden_of_proof).