Citat:
Ursprungligen postat av
Bandit201
Tja!
Matbutiker är oftast generösa och ger bort kartonger. Det är bara att sticka till närmsta mataffär och fråga. Coop, Willys, Ica och Hemköp är villiga att ge bort kartonger, syftar först och främst på banankartonger som man kan använda vid flytt.
Hoppas mitt svar hjälpte dig.
Lycka till!
Nejnejnejnejnejnejnej, inte om du vill ha dina vänner kvar efter att de har hjälpt dig med flytten.
Jag skulle hjälpa en kompis flytta en gång, och eftersom jag har bra kontakter inom flyttbranschen så frågade jag om han behövde flyttlådor. "Nejdå, det har jag redan, så det är lugnt!". Bra, kanon.
Kommer dit när flyttlasset ska gå, och fanskapet har packat hela sitt bohag (5RoK, ~130kvm) i förbannade jävla banankartonger.
Inte nog med att det inte går i något så att man får bära minst dubbelt så många kartonger, de är dessutom i så tunn wellpapp att man lätt sliter sönder skiten om man råkar packa mer än fyra par byxor i en låda. När du väl står där och har tappat hela finporslinet i backen för att lådan du använt har delats i två kommer du att ångra dig bittert.
Du ska ha riktiga kartonger av dubbelwell, de finns att köpa hos de flesta flyttfirmor för mellan 30:- och 50:/st. Visst, det kostar dig ett par hundralappar, men jag lovar dig: Flytten blir fan så mycket smidigare. Dessutom kan du använda de ett tiotal gånger om, jag har fortfarande kvar mina gamla flyttlådor som jag använde när jag flyttade 1999, och de fungerar kanon.