2014-04-17, 18:46
Medlem
Hej
Var eller hur kan man få tag på stora kartoner, som man kan använda via t.ex flyttningar?

möjligt att få t.ex bannankarton från butiker?
Citera
2014-04-17, 18:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Maxi, Coop, Bahaus, med flera.
Citera
2014-04-17, 18:51
Medlem
Wa-do-Themss avatar
http://flytt-hjalp.se/test-av-flyttkartonger/

http://www.blocket.se/hela_sverige?q...is=1&l=0&md=th
Citera
2014-04-17, 18:52
Medlem
franges avatar
Rusta, Jula, Biltema.
Citera
2014-04-17, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2500643989
Hej
Var eller hur kan man få tag på stora kartoner, som man kan använda via t.ex flyttningar?

Tja!
Matbutiker är oftast generösa och ger bort kartonger. Det är bara att sticka till närmsta mataffär och fråga. Coop, Willys, Ica och Hemköp är villiga att ge bort kartonger, syftar först och främst på banankartonger som man kan använda vid flytt.

Hoppas mitt svar hjälpte dig.
Lycka till!
Citera
2014-04-17, 18:55
Medlem
Gicka666s avatar
Gatukök? Restauranger? Elektronik-butiker?

Alla ger nog med glädje då dom slipper lämna skiten
Citera
2014-04-17, 19:25
Medlem
Stor tack för alla hjälpsamma svar.

Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Maxi, Coop, Bahaus, med flera.
Citat:
Ursprungligen postat av Wa-do-Thems
http://flytt-hjalp.se/test-av-flyttkartonger/
http://www.blocket.se/hela_sverige?q...is=1&l=0&md=th
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Rusta, Jula, Biltema.
Tycker det låter liten dyrt att betala 25 spänn var, för kartonger, som man bara använda en gång.

Citat:
Ursprungligen postat av Bandit201
Tja!
Matbutiker är oftast generösa och ger bort kartonger. Det är bara att sticka till närmsta mataffär och fråga. Coop, Willys, Ica och Hemköp är villiga att ge bort kartonger, syftar först och främst på banankartonger som man kan använda vid flytt.
Okej, ska kolla med dem och ser om man kan få tag på några bannankartonger. man ska kanske inte går dit för tidigt, då dessa kartonger är väl inte vikbar och ta ganska mycket plats... Ska man fråga personaler om dem kan förvara några katonger som man kan hämta senare?

Citat:
Ursprungligen postat av Gicka666
Gatukök? Restauranger? Elektronik-butiker?
Alla ger nog med glädje då dom slipper lämna skiten
Har även gatukök och restauranger kartonger? Vad kan det var för katonger?
Citera
2014-04-17, 19:34
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Stor tack för alla hjälpsamma svar.

Tycker det låter liten dyrt att betala 25 spänn var, för kartonger, som man bara använda en gång.

Du köper de ju för 10 kr/st på blocket och säljer de för samma pris när du flyttat.
Se bara till att vara rädd om de under flytten.

//Brute
Citera
2014-04-17, 19:46
Medlem
Citat:
Hej

Jag köpte begagnade av en flyttfirma en gång i tiden. Dom har använts flitigt av både mig och kompisar. Efter kanske 10 år håller dom fortfarande måttet. Att hålla på att flytta med banankartonger eller olika stl på kartonger är som att be om att man får hålla på bra mycket längre med sin flytt. Skaffa riktiga kartonger, det har du bäst nytta av. Ikea, Jula mm kanske säljer, men urusel kvalite.
Citera
2014-04-18, 12:57
Medlem
ICanHass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandit201
Tja!

Hoppas mitt svar hjälpte dig.
Lycka till!
Nejnejnejnejnejnejnej, inte om du vill ha dina vänner kvar efter att de har hjälpt dig med flytten.

Jag skulle hjälpa en kompis flytta en gång, och eftersom jag har bra kontakter inom flyttbranschen så frågade jag om han behövde flyttlådor. "Nejdå, det har jag redan, så det är lugnt!". Bra, kanon.
Kommer dit när flyttlasset ska gå, och fanskapet har packat hela sitt bohag (5RoK, ~130kvm) i förbannade jävla banankartonger.
Inte nog med att det inte går i något så att man får bära minst dubbelt så många kartonger, de är dessutom i så tunn wellpapp att man lätt sliter sönder skiten om man råkar packa mer än fyra par byxor i en låda. När du väl står där och har tappat hela finporslinet i backen för att lådan du använt har delats i två kommer du att ångra dig bittert.

Du ska ha riktiga kartonger av dubbelwell, de finns att köpa hos de flesta flyttfirmor för mellan 30:- och 50:/st. Visst, det kostar dig ett par hundralappar, men jag lovar dig: Flytten blir fan så mycket smidigare. Dessutom kan du använda de ett tiotal gånger om, jag har fortfarande kvar mina gamla flyttlådor som jag använde när jag flyttade 1999, och de fungerar kanon.
Citera
2014-04-18, 15:18
Medlem
Waldschrats avatar
Känner du nån som jobbar på servicehus finns det ofta en massa tomma blöjkartonger i sopprummet, dubbelt så stora som banankartongar och gratis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in