2014-04-17, 01:03
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvar
Om kristendomen idag motsvarar en förkylning är Islam som ebola.
Det som är bra med ebola är att viruset utrotar sig självt
Citera
2014-04-17, 07:27
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kairos
Är jag den förste som de facto kollar på Nacka församlings hemsida? Där står det att läsa:

Klickar man på en (1) länk, står det att läsa (mina fetningar):

1. Som ni ser söks det pengar från olika håll beroende på ändamål. Det är inte Svk som pyntar allt.

2. Det är direkt felaktigt att försöka göra detta till en islam vs. kristendomsfråga. Då har man missat poängen.
3. Enligt mig så är detta projekt så mycket kristendom som det kan vara. Man river murar mellan människor istället för att bygga dem.
Det är korrekt men man gör en gemensam insamling som innebär att tid och resurser från kyrkans arbete avsätts för att samla in medel till ett moskébyggande, det känns som ett väldigt märkligt förfarande då svenska
Citera
2014-04-17, 07:28
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Är jag den förste som de facto kollar på Nacka församlings hemsida? Där står det att läsa:

1. Som ni ser söks det pengar från olika håll beroende på ändamål. Det är inte Svk som pyntar allt.

2. Det är direkt felaktigt att försöka göra detta till en islam vs. kristendomsfråga. Då har man missat poängen.
3. Enligt mig så är detta projekt så mycket kristendom som det kan vara. Man river murar mellan människor istället för att bygga dem.
Det är korrekt men man gör en gemensam insamling som innebär att tid och resurser från kyrkans arbete avsätts för att samla in medel till ett moskébyggande.
Citera
2014-04-17, 07:35
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahyw
Vilka hemländer?

Kristna har bott i muslimska länder i århundraden.

Medan det är först under senare hälften av 1900-talet som en muslimsk minoritet lever i kristna länder.

Ja vilka hemländer Svårt med religon kunskapen eller?
Citera
2014-04-17, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Är ju klädsamt om du vet vad du pratar om, innan du skriver här.

Muslimer konverterar hela tiden, i tid och otid. Över hela världen.
Främst till kristendomen.

Givetvis ogillas det i de muslimska samfunden, ja det är ju dödsstraff i
vissa länder rentav.

Uppskattningsvis lämnar flera miljoner islam varje år, världen över.

Muslimer accepterar inte konvertiter från islam. Försöker du iaf så blir du dödad.
Muslimer ser dig alltid som muslim om du en gång vart muslim då det i deras lära inte går att konvertera bort.
Citera
2014-04-17, 14:00
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbannable
Muslimer accepterar inte konvertiter från islam. Försöker du iaf så blir du dödad.
Muslimer ser dig alltid som muslim om du en gång vart muslim då det i deras lära inte går att konvertera bort.

Nu är det dags för dig och dina lögner att försvinna härifrån. Ok?

Du skrev att det inte går att konvertera från Islam vilket är en ren
och skär osanning.

Väldigt många konverterar från Islam till exempelvis kristendomen varje
år.
Citera
2014-04-17, 14:10
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:

och skär osanning.

år.

Rättskolorna (de fyra största inom sunni) betraktar apostasi som hudud (ett brott mot Gud) och därmed straffbart med döden. Har för mig att samma syn finns inom shia. Apostasi är därtill bestraffningsbart enligt lag i mer än tjugo länder - varav majoriteten är muslimska.

Att det går att konvertera från Islam är en sak, att företrädare för islam skulle acceptera det en helt annan.
Senast redigerad av Tinuviel 2014-04-17 kl. 14:27.
Citera
2014-04-17, 14:26
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:

och skär osanning.

år.

Kanske men då är det inte kvar i sitt muslimska hemland. Skulle de stanna där fick de halsen avskuren enligt muslimsk sed.
Citera
2014-04-17, 14:35
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:

Kunde de inte "byggt ihop" en moské och en synagoga istället. Där om någonstans hade det ju behövts en fredsdialog.
Citera
2014-04-17, 15:39
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
...

Att det går att konvertera från Islam är en sak, att företrädare för islam skulle acceptera det en helt annan.

Läs mina inlägg då ditt miffo.

Jag har aldrig skrivit att det skulle vara acceptabelt. Jag bara bestred lögnen om
att det inte skulle gå.
Citera
2014-04-17, 15:41
Medlem
Redan 1994 gick jag ur dåvarande Statskyrkan när dem bidrog till att bygga upp en ny moské i Trollhättan efter att den förra brann ner och de saknade försäkring som täckte ett återuppbygge. Ett beslut som jag aldrig har ångrat. Varför ska Svenska kyrkan bidra med medel till att bygga moskéer? Det är bara att vända på frågan och ställa: "Hur många muslimska länder betalar för ett kyrkbygge?" Jag skulle tro att siffran är noll. Det förvånar mig inte alls, att Svenska kyrkan genom detta usla beslut kommer att förlora ännu fler medlemmar, både bland aktiva och de som bara betalar sin kyrkoskatt.
Citera
2014-04-17, 15:58
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Läs mina inlägg då ditt miffo.

Jag har aldrig skrivit att det skulle vara acceptabelt. Jag bara bestred lögnen om
att det inte skulle gå.
Skärp dig. I det inlägg du besvarade stod det INGET om att det "inte gick" att konvertera från islam.

Det stod:
Citat:
Du kallade detta en lögn. Som jag påpekade är det ingen lögn. Apostasi är INTE inget som accepteras inom islam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in