Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-14, 20:05
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettkontobara
Är du dum i huvudet.....? Vilken form av källa tror du har gjort en sådan jämförelse?

Sjävklart är det värre att ha EN person som är limmad på dig non-stop, och dessutom topptränad både fysiskt och tekniskt i kampsport, som försöker spöa ner dig än vad det är att stå på ett fält och "kanske" slö-slåss lite då och då med alla möjligheter i världen att hålla dig undan slagsmål i minuter i sträck.

Vill du ha en källa på att vatten är blött också?

det är ju du som inte kan räkna. 200 gånger jo ja tackar jag. återkom när du gått minst en match i båda sporter. finns förövrigt många kampsportare som spelar "fjoll Calcio"

måste bara räkna lite på dina siffror här. 1 smäll i Calcio=200 smällar i mma.
så om jag får kanske 10-15 slag i en Calcio match har mma johannes redan tagit emot 3000?

ska vi räkna mer? fikus.

och nej vatten är inte blött, vatten är vatten. blött är vad ett objekt som utsätts för vatten blir.
Citera
2014-04-14, 20:15
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spacesnplaces
det är ju du som inte kan räkna. 200 gånger jo ja tackar jag. återkom när du gått minst en match i båda sporter. finns förövrigt många kampsportare som spelar "fjoll Calcio"

måste bara räkna lite på dina siffror här. 1 smäll i Calcio=200 smällar i mma.
så om jag får kanske 10-15 slag i en Calcio match har mma johannes redan tagit emot 3000?

ska vi räkna mer? fikus.

och nej vatten är inte blött, vatten är vatten. blött är vad ett objekt som utsätts för vatten blir.
Jag har redan gått lika många matcher i calcio och MMA som du har.

Att du tror att en smäll i calcio = 200 smällar i MMA understryker bara hur liten din hjärna är.

Nu kommer den jobbiga frågan, den du hoppas på att inte få, nämligen hur DU menar att det är jobbigare att stå på en gräsplätt i en timme än vad det är att få totalspö av GSP i fem perioder. Så teknisk förklaring du klarar av, med ditt lilla intellekt.
Citera
2014-04-14, 20:45
  #15
Medlem
Lefteyes avatar
Ultralöpningslopp i alperna eller andra bergskedjor tycker jag låter tufft. Uppförsbackar som är nån mil eller två i obanad terräng. Fattar verkligen inte hur utövarna pallar..

Ultralöpning = Distans längre än ett maraton. Alltså längre än 4.2 mil.
Citera
2014-04-14, 22:17
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettkontobara
Jag har redan gått lika många matcher i calcio och MMA som du har.

Att du tror att en smäll i calcio = 200 smällar i MMA understryker bara hur liten din hjärna är.

Nu kommer den jobbiga frågan, den du hoppas på att inte få, nämligen hur DU menar att det är jobbigare att stå på en gräsplätt i en timme än vad det är att få totalspö av GSP i fem perioder. Så teknisk förklaring du klarar av, med ditt lilla intellekt.

vilka pajaskonster. det är dina jävla siffror snushuvud. det är din matematik.
läs igenom alla mina inlägg och hitta vart i dem jag påstår att det skulle vara jobbigare.
jag vågar helt stenad med närminne som en guldfisk lova att jag inte uttalat mig i vilket av dem som är tuffast.
men du är då INTE tuffast, det märker man direkt på attityden.
Citera
2014-04-14, 23:36
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spacesnplaces
vilka pajaskonster. det är dina jävla siffror snushuvud. det är din matematik.
läs igenom alla mina inlägg och hitta vart i dem jag påstår att det skulle vara jobbigare.
jag vågar helt stenad med närminne som en guldfisk lova att jag inte uttalat mig i vilket av dem som är tuffast.
men du är då INTE tuffast, det märker man direkt på attityden.
Nej, det är din jävla matematik. Jag sa att MMA är 200ggr jobbigare, inte att ett slag i calcio är 200 slag i MMA (även fast det kan stämma).

Vad fan menar du då? Antingen håller du med om att det är jobbigare att få spö i ringen av GSP än att stå och vagga på en gräsplätt i calcio, eller så lägger du fram argument för motsatsen. I brist på båda, håll käft.
Citera
2014-04-14, 23:40
  #18
Avstängd
DRD4s avatar
Oj det såg gay ut!

tråden snarare skulle heta "Världens våldsammaste sport?" för det är nog fan tuffare att springa 25 mil i öknen än att få näsbenet demolerat.
Citera
2014-04-15, 01:13
  #19
Medlem
derautos avatar
Innebandy
Citera
2014-04-15, 06:59
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettkontobara
Nej, det är din jävla matematik. Jag sa att MMA är 200ggr jobbigare, inte att ett slag i calcio är 200 slag i MMA (även fast det kan stämma).

Vad fan menar du då? Antingen håller du med om att det är jobbigare att få spö i ringen av GSP än att stå och vagga på en gräsplätt i calcio, eller så lägger du fram argument för motsatsen. I brist på båda, håll käft.

exakt gånger. alt ggr eller x. är ett utryck för multiplicering alltså matematik. och om du på alvar tror att det kan stämma får du gärna göra det.
mma är hårt ja, men det finns iaf några grejer som gör att Calcio väger upp några poäng.

1. man kör utan handskar
2. matchen pågår i 50 minuter utan paus
3. det spelas på grus (är du blind)
4. att du närsomhelst kan bli nersparkad bakifrån
5. en snubbe ska beväpnad med endast en boll springa in i ett hav huliganer som vill knocka honom

som sagt åk ner och iaf häng lite med grabbarna som spelar innan du börjar kasta fjollstämplar runt dig.
för övrigt, lär dig att läsa och skriva om du vill spela bläcktennis. för det du försöker få fram (antagligen att du är tuffast i världen och kör hoj på framhjulet i 800 knyck till dina mma events du inte ens behöver träna inför, samt tar tag i ena hörnet av calcioplanen och DRAR den mot dig på söndagar när du blir lite sugen, slipar knivar på tungan osv.) faller platt när du muckar med folk som knappt öppnat käften.
Citera
2014-04-15, 11:39
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spacesnplaces
exakt gånger. alt ggr eller x. är ett utryck för multiplicering alltså matematik. och om du på alvar tror att det kan stämma får du gärna göra det.
mma är hårt ja, men det finns iaf några grejer som gör att Calcio väger upp några poäng.

1. man kör utan handskar
2. matchen pågår i 50 minuter utan paus
3. det spelas på grus (är du blind)
4. att du närsomhelst kan bli nersparkad bakifrån
5. en snubbe ska beväpnad med endast en boll springa in i ett hav huliganer som vill knocka honom

som sagt åk ner och iaf häng lite med grabbarna som spelar innan du börjar kasta fjollstämplar runt dig.
för övrigt, lär dig att läsa och skriva om du vill spela bläcktennis. för det du försöker få fram (antagligen att du är tuffast i världen och kör hoj på framhjulet i 800 knyck till dina mma events du inte ens behöver träna inför, samt tar tag i ena hörnet av calcioplanen och DRAR den mot dig på söndagar när du blir lite sugen, slipar knivar på tungan osv.) faller platt när du muckar med folk som knappt öppnat käften.
1. Det är inte som om man har enorma handskar i MMA heller
2. Vadå utan paus? Folk står ju och slöar runt halva matchen
3. Skrev fel
4. Knappast, du har ändå en hel del koll på din omgivning. Detta är dessutom knappast "hårdare" än att ligga limmad under Dan Henderson som försöker bryta armen av dig
5. Och? Tuffare än att slåss på hög nivå i MMA är det likt förbannat inte.

Jag kör varken TT, MMA eller calcio. Det är bara helt uppenbart att calcio inte är "tuffast" av de tre. Varken när du räknar in hur tränad du måste vara, hur stor risken att göra sig illa är, eller hur fysiskt ansträngande en "omgång" är. Det är ju du som muckar.

Gulligt att du kör med läs/skrivförståelseargumentet också. Du ser väl själv att du förlorar där med?
Citera
2014-04-15, 17:56
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettkontobara
1. Det är inte som om man har enorma handskar i MMA heller
2. Vadå utan paus? Folk står ju och slöar runt halva matchen
3. Skrev fel
4. Knappast, du har ändå en hel del koll på din omgivning. Detta är dessutom knappast "hårdare" än att ligga limmad under Dan Henderson som försöker bryta armen av dig
5. Och? Tuffare än att slåss på hög nivå i MMA är det likt förbannat inte.

Jag kör varken TT, MMA eller calcio. Det är bara helt uppenbart att calcio inte är "tuffast" av de tre. Varken när du räknar in hur tränad du måste vara, hur stor risken att göra sig illa är, eller hur fysiskt ansträngande en "omgång" är. Det är ju du som muckar.

Gulligt att du kör med läs/skrivförståelseargumentet också. Du ser väl själv att du förlorar där med?

ja, du har fina poänger ända ner till sista meningen där. för det är en ren lögn.
det är inte gulligt, det är ärligt. och förlorar kan jag inte, jag tävlar inte ens.
däremot ville jag påpeka att du fått det jag sagt om bakfoten.

det verkar som att det osköna du gör, är att veta utan att veta.
blir fan trött när jag läser saker som "Knappast, du har ändå en hel del koll på din omgivning"
vad fan vet du om man HAR koll. skulle kunna köpa om du sagt "borde ändå ha" men ICKE.

titta på hela/halva/lite grann av matchen så får du se hur jävla mycket koll dom har. det är ju uppenbart "osportsligt" vid flera tillfällen i matchen.

spar på tvärsäkerheten. man lär sig mycket mer då.
Citera
2014-04-15, 18:38
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spacesnplaces
ja, du har fina poänger ända ner till sista meningen där. för det är en ren lögn.
det är inte gulligt, det är ärligt. och förlorar kan jag inte, jag tävlar inte ens.
däremot ville jag påpeka att du fått det jag sagt om bakfoten.

det verkar som att det osköna du gör, är att veta utan att veta.
blir fan trött när jag läser saker som "Knappast, du har ändå en hel del koll på din omgivning"
vad fan vet du om man HAR koll. skulle kunna köpa om du sagt "borde ändå ha" men ICKE.

titta på hela/halva/lite grann av matchen så får du se hur jävla mycket koll dom har. det är ju uppenbart "osportsligt" vid flera tillfällen i matchen.

spar på tvärsäkerheten. man lär sig mycket mer då.
Men du snackar om småsaker i förhållande till hur tufft det är att gå en match mot någon topptränad MMA-fighter, typ GSP, Dan Henderson eller liknande. Calcio är så långt ifrån att de hade behövt ha baseballträn innan det börjar närma sig.
Citera
2014-04-17, 11:38
  #24
Medlem
Tuffast, jobbigast, mest fysiskt påfestande..
Allt beror på vad man vill titta på vare sig det handlar om slag, uthållighet, dödsrisk mm.

Hur som... Ett av de "tuffaste" (mest utmanande både fysiskt, mentalt och med en rejäl dos av dödsrisk) tävlingarna är i mitt tycke RedBull X-alps. En skärmflygtävling som sträcker sig över alperna från Saltzburg till Monaco via ett antal kontrollpunkter. Banan är 1031 km och du är endast tillåten att flyga eller gå/springa. du måste alltid ha din flygutrustning på dig (ryggsäck).

www.redbullxalps.com
http://www.redbullxalps.com/gallery/...ighlights.html
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback