2014-04-16, 22:40
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Infinite]
nä men samtidigt gav du ingen anledning till d heller o d e ju ganska lamt av de´
Läs fler inlägg i tråden eller tänk lite längre själv?
Finns ingen som helst anledning till att bädda in media i inläggen. Här diskuteras det i det renaste av medel - text.
Citera
2014-04-16, 22:58
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekomi
Håller med, att tillåta inbäddad media skulle genast göra det mycket rörigare och mindre lättöverskådligt.
För mig är Flashback i första hand till för diskussioner och då ska länkar endast vara till för att främja just diskussionen och inte vara ett ändamål i sig. Därför är det bättre att ha det som det är nu och inte som det är på t.ex. Facebook där allt är glättigt och pråligt.
Citera
2014-04-16, 23:01
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
nä men samtidigt gav du ingen anledning till d heller o d e ju ganska lamt av de´
Det finns människor vars våta drömmar går ut på att få forumet nedstängt. Aktiverade man funktionen (som är avstängd) som ger möjlighet att klistra in bilder, så skulle forumet spammas ner av allt möjligt som bryter mot BBS-lagen (den lag forumet har att rätta sig efter). Som admin4 skriver så kommer den funktion du efterlyser eller något liknande inte att införas på Flashback.
Citera
2014-04-16, 23:29
Medlem
LFEs avatar
Görs detta så drar jag.
Citera
2014-04-17, 08:28
Medlem
[Infinite]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Men det gjorde jag, och det är ganska lamt av dig att missa det, samt referensen till mitt svar.
nä men av rädsla för att saker skulle komma upp direkt ist för att klickas vidare by a länk är ju redan i dag verkligehet du kan ju till o me välja att ta bort varningsskylten(vilket ja har gjort) så d argumentet håller ju inte.

Jag menar att Flashback riskerar att dö ut om något sånt här inte införs då folk ser forumet som omodernt
Citera
2014-04-17, 08:43
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Om du läser vad ÅnkelGunnar skriver en gång till och sedan läser admins inlägg kommer du förstå vad han skriver.
Citera
2014-04-17, 11:25
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Jag menar att Flashback riskerar att dö ut om något sånt här inte införs då folk ser forumet som omodernt
Den risken får ses som ringa. Personligen tror jag tvärtom, att en plats som denna är ett behövligt vattenhål från alla andra "diskussions"-siter som tävlar med varandra i att mata användarna fulla med video, bilder, annonser, interaktivitet och tocket där bjäfs.
Citera
2014-04-17, 11:36
Medlem
[Infinite]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Den risken får ses som ringa. Personligen tror jag tvärtom, att en plats som denna är ett behövligt vattenhål från alla andra "diskussions"-siter som tävlar med varandra i att mata användarna fulla med video, bilder, annonser, interaktivitet och tocket där bjäfs.
Forumet har inte uppdaterats på evigheter
Citera
2014-04-17, 11:40
Medlem
Talamuss avatar
Citat:

Dont fix what aint broken
Citera
2014-04-17, 11:42
Medlem
micaeles avatar
Citat:
I vilket hänseende? Forumet har förbättrats och förändrats väldigt mycket under senare år, dock inom de gränser det verkar - diskussion i textformat. Saknar du blinkande lampor, färger, julgranskulor och annat lull?
Citera
2014-04-17, 16:35
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Jag delar din åsikt helt och hållet. Det är väldigt befriande att slippa en massa krimskrams.
Citat:
Inget ska uppdateras för uppdaterandets egen skull. Är något bra så behövs det inte ändras något.
Citera
2014-04-17, 16:48
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
nä men av rädsla för att saker skulle komma upp direkt ist för att klickas vidare by a länk är ju redan i dag verkligehet du kan ju till o me välja att ta bort varningsskylten(vilket ja har gjort) så d argumentet håller ju inte.

Dock så har du då själv valt bort det, dvs talat om att du är en stor pojke och förstår att flashback inte är ansvarig för vad som finns på andra sidan länken, precis samma sak som varningsrutan säger. Så i mina ögon håller det argumentet alldeles utmärkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in