2014-04-17, 08:18
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Tro inte att det aldrig kan hända med ett skott. Men som sagt så gissar jag på att arty tog t29 eftersom dom är rätt enkla att oneshota(så länge man direkt träffar vill säga) och har gjort det själv ett antal gånger

Nej då ingen arty alls - det var den här paddan som skjöt mig till kingdom come: http://wiki.worldoftanks.com/T95

Garanterat ammorackad men sicken jädra smäll och så satans snopet när man backandes hela tiden precis ur skottvinkeln för vagnen har landat skott efter skott letandes efter en weakspot plötsligt hamnar i skottvinkeln och - booom! Godnatt. Vafan......
Sedan fick man ju kolla upp den där "paddan from hell" och inse att det är fan sidorna som gäller om man skall ha en chans.

Men fan vad trevlig den är att ha på sin sida.
Citera
2014-04-17, 08:21
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Hade en sån där wot stund...:

Bana: Himmelsdorf.
Vagn: Tiger P.
Standardstrid.

Enkelt scenario. Jag och en T29 åker upp mot kullen på banan, resten av laget spred ut sig. Väl uppe mötte vi några mediumvagnar och TD´s. Började skottväxla med de. T29an stod still, började backa mot kanten av backen. En Td for runt borgen. Inga problem tänkte jag, t29an kan ta ut den med ett skott.
T29an får syn på TD´n; skjuter; missar. Td´n besvarar elden; missar; MEN.....

T29an får PANIK; vänder och far därifrån! Plötsligt måste jag ensam hålla koll åt bägge riktningarna. Anser mig kunna min Tiger, så jag försökte LÄNGE hålla stånd. Andra i laget bad och skrek att T29an skulle vända och fara dit igen (enda vagnen som var nära).

T29an far TILLBAKA till basen och CAMPAR resten av matchen!! ...som vi förstås förlorar...

Med tanke på vad som fanns på kullen hade vi lätt kunna slå ut; eller hålla tillbaka de enkelt. Men den där panikattacken....jag säger att den avgjorde matchen till vår nackdel.

Sånt som händer ibland. Sa inget i chatten, ingen mening. Men sur var jag!

Den där har jag hamnat i själv ett antal gånger, men då sitter jag i min T29:a. Den är ju som gjord för att ligga i backkrönet och mata skott mot andra sidan, men när man är i en t9 match och dom två T9 vagnarna man hade med sig får för sig att retirera hem och gå till basen istället så är man inte så stöddig. Speciellt inte när andra sidan hade bestämt sig för att sätta in allt över kullen....
Citera
2014-04-17, 08:21
Medlem
så... nån som fattar nånting av XVM?

jag har loggat på och aktiverat men det fungerar itne fattar inte vilka filer jag ska editera heller för att få igång karusellen ... osv.
Citera
2014-04-17, 08:47
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
så... nån som fattar nånting av XVM?

jag har loggat på och aktiverat men det fungerar itne fattar inte vilka filer jag ska editera heller för att få igång karusellen ... osv.

XVM? Har du kört den förut?

Troligtvis har nya uppdateringen sabbat XVM så det måste komma en ny innan den funkar. Men innan så tar man bara XVM mapparna och lägger in i WOT mappen under res mods.
Sedan kan du använda editorn på XVM sidan och ställa in den som du vill ha den så väljer du "save file" när du är klar och sparar den i XVM mappen där det redan finns en likadan fil med ändelsen .example. Men du sparar den utan example ändelsen.
Sedan startar du om WOT.

Men som sagt jag vet inte om XVM funkar efter uppdateringen.
Citera
2014-04-17, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
XVM? Har du kört den förut?

Troligtvis har nya uppdateringen sabbat XVM så det måste komma en ny innan den funkar. Men innan så tar man bara XVM mapparna och lägger in i WOT mappen under res mods.
Sedan kan du använda editorn på XVM sidan och ställa in den som du vill ha den så väljer du "save file" när du är klar och sparar den i XVM mappen där det redan finns en likadan fil med ändelsen .example. Men du sparar den utan example ändelsen.
Sedan startar du om WOT.

Men som sagt jag vet inte om XVM funkar efter uppdateringen.

nä inte som förut nu.

man måste aktivera det på xvmmods-sidan tydligen. det ser inte ut som innan, iallafall inte som jag har haft det

förut var det bara att lägga in det på rätt ställe så fungerade det.

fick väl söka själv då

http://www.worldoftanks-wot.com/mods/xvm-9-0/
Senast redigerad av plastdunkk 2014-04-17 kl. 09:01.
Citera
2014-04-17, 09:53
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
nä inte som förut nu.

man måste aktivera det på xvmmods-sidan tydligen. det ser inte ut som innan, iallafall inte som jag har haft det

förut var det bara att lägga in det på rätt ställe så fungerade det.

fick väl söka själv då

http://www.worldoftanks-wot.com/mods/xvm-9-0/

Ah, misstänkte att det hade hänt något efter uppdateringen. Lite meckigt nu kan jag tycka, speciellt som den där jädra statistiken egentligen tar mer glädje ur spelet än vad den ger när man bara får se hur ojämna lagen är. Jag har inte kört det på länge, det enda jag egentligen använder är räckviddsindikatorn på minikartan. Samt tankmodellangivelsen på spelarna så att man kan se vilken tank det är man möter.
Citera
2014-04-17, 10:45
Medlem
ja jag är tydligen dum i huvudet.. jag får inte till det...
Citera
2014-04-17, 11:52
Medlem
different_trips avatar
Jaha, märker ni någon skillnad nu när man kan köpa guldammo för krediter?
Citera
2014-04-17, 12:06
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Jaha, märker ni någon skillnad nu när man kan köpa guldammo för krediter?

?? Det har man kunnat göra länge.....
Citera
2014-04-17, 12:09
Medlem
Inzaneclowns avatar
Har börjat spela lite smått igen nu när de lanserat 9.0. Är det bara jag eller känns spelet på något sätt segare? Tycker att allting går mycket långsammare än vad är van vid.
Citera
2014-04-17, 12:23
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Har börjat spela lite smått igen nu när de lanserat 9.0. Är det bara jag eller känns spelet på något sätt segare? Tycker att allting går mycket långsammare än vad är van vid.

Jag tror det kom vid en tidigare patch, jag reagerade också innan på att vissa vagnar känns som att dom går långsammare.....det kan vara en realism korrigering dom har lagt in förut.
Citera
2014-04-17, 14:25
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
?? Det har man kunnat göra länge.....

Jaså, jag som trodde guldammo var just GULDammo.

Snart får jag äntligen kv1s, men då startar grindet för att få nya kanonen. Känns lite B att köpa en ny tank men så har man i princip den redan för att ens föregående är helt uppgraderad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in