2014-04-16, 17:49
Medlem
Illusioners avatar
Jag tror Jacobsson kommer passa i Leksand faktiskt. Han är bra så länge han inte har pucken.

Sondre verkar ha ett bra skott iallafall. Eller ja, åtminstone av det man ser på youtube iallafall.
https://www.youtube.com/watch?v=5bBxGN3mGHc
Senast redigerad av Illusioner 2014-04-16 kl. 17:53.
2014-04-16, 18:04
Medlem
Embas avatar
Jävligt tråkigt om Everberg väljer Avs före Luleå. Hade mer än gärna sett honom i SHL!
2014-04-16, 18:07
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Tycker att det är bra värvningar som Brynäs gör med Westerholmarna och Olden. Det kan tyckas vara lite chansningar, men ser hellre att lag chansar på unga spelare från lägre divisioner än tex "stjärnor" från AHL.

Sen är de inte supertalanger heller utan spelare som kan göra bra ifrån sig men ändå väljer att stanna i SHL ett tag.

Hade inte vi haft full forwardsuppsättning så hade jag inte haft något om vi värvade dessa spelare.
2014-04-16, 18:14
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Tycker att det är bra värvningar som Brynäs gör med Westerholmarna och Olden. Det kan tyckas vara lite chansningar, men ser hellre att lag chansar på unga spelare från lägre divisioner än tex "stjärnor" från AHL.

Sen är de inte supertalanger heller utan spelare som kan göra bra ifrån sig men ändå väljer att stanna i SHL ett tag.

Hade inte vi haft full forwardsuppsättning så hade jag inte haft något om vi värvade dessa spelare.
3 till forwards skulle in. Nu är det bara 2 kvar. Förvånar mig inte om det blir någon från AHL då Sundlöv var lyckosam därifrån förra året. Annars har jag för dålig koll för att kunna uttala mig om någon av Brynäs värvningar i år. Men jag litar på Sundlöv.
2014-04-16, 19:12
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye

Jag håller med dig. Och tror nog att jag hade gjort det även om jag inte varit Brynäs-supporter.
2014-04-16, 19:31
Medlem
Moroten89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moroten89
Jag tror att jag talar för alla HV-fans när jag säger att jag håller med dig. Uteblir resultaten nästa år så får han nog löpa gatlop igenom Jönköping.

För övrigt så heter han Peter EKlund, inte EKElund. Vi får inte blanda ihop honom med kung Ekelund ifrån Åseda.

Råkade skriva lite fel, jag såg inte att Peter "Kung" EKElund utnämnts till GM och att Peter EKlund avgått.
2014-04-16, 19:32
Medlem
Scherbatskys avatar
http://www2.lhc.eu/artikel/51254/

David Rautio, Broc Little, Jacob Johansson och Nichlas Hardt klara för LHC. De tre första var väntade, den sistnämnda kom från ingenstans. Har noll koll på honom, så det blir intressant.
2014-04-16, 19:33
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moroten89
Råkade skriva lite fel, jag såg inte att Peter "Kung" EKElund utnämnts till GM och att Peter EKlund avgått.
Peter EKlund har inte avgått.
2014-04-16, 19:36
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scherbatsky
http://www2.lhc.eu/artikel/51254/

David Rautio, Broc Little, Jacob Johansson och Nichlas Hardt klara för LHC. De tre första var väntade, den sistnämnda kom från ingenstans. Har noll koll på honom, så det blir intressant.

Redigt tunga jävla värvningar får man väl ändå säga. Ryktades inte Hardt till LHC redan under vinterfönstret?

För övrigt så sprutade jag inte i byxan över dagens LIF-värvningar. Tråkigare än färg som torkar helt enkelt.
Senast redigerad av wema 2014-04-16 kl. 19:39.
2014-04-16, 19:41
Medlem
RedSands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Olden har väl ändå fått ganska mycket beröm av olika "experter" har jag för mig. Att bara koll på poängskörden i Norge säger nog inte mycket dock. Vet folk som lagt av med hockey, börjat om i Division 2 och sen gått till norska ligan och öst in poäng. Men som sagt har hört positiva ord om Olden, bl a av Leksands ass-tränare den gångna säsongen.

Älskar för övrigt att LIF kör på i samma stil. Låt motståndarna skjuta 50 dåliga skott på Alsenfelt så tar 2 hundrakiloshögar till backar hand om returerna

Har aldrig sett Jacobsson tagit hand om en retur.
2014-04-16, 19:43
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedSand
Har aldrig sett Jacobsson tagit hand om en retur.

Kanske kan vi lära honom det under försäsongen.
Men med tanke på hur fet Johansson blev av LIF´s lama träningar så kanske man inte ska hoppas på för mycket.
2014-04-16, 19:47
Medlem
RedSands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article18733730.ab

Sondre Olden från Norge går till Brynäs. Riktigt bra med poäng förrra säsongen men det var i norska ligan. Skiljer den sig som natt och dag från svensk hockey eller kan man tro att detta är en första spetsvärvning?
http://youtu.be/30Kw_8AJnD8

Bra fart på rören iaf. Ollas och Rödin kan ev. bilda en rolig trio med honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in