Tycker att det är bra värvningar som Brynäs gör med Westerholmarna och Olden. Det kan tyckas vara lite chansningar, men ser hellre att lag chansar på unga spelare från lägre divisioner än tex "stjärnor" från AHL.
Sen är de inte supertalanger heller utan spelare som kan göra bra ifrån sig men ändå väljer att stanna i SHL ett tag.
Hade inte vi haft full forwardsuppsättning så hade jag inte haft något om vi värvade dessa spelare.
Tycker att det är bra värvningar som Brynäs gör med Westerholmarna och Olden. Det kan tyckas vara lite chansningar, men ser hellre att lag chansar på unga spelare från lägre divisioner än tex "stjärnor" från AHL.
Sen är de inte supertalanger heller utan spelare som kan göra bra ifrån sig men ändå väljer att stanna i SHL ett tag.
Hade inte vi haft full forwardsuppsättning så hade jag inte haft något om vi värvade dessa spelare.
3 till forwards skulle in. Nu är det bara 2 kvar. Förvånar mig inte om det blir någon från AHL då Sundlöv var lyckosam därifrån förra året. Annars har jag för dålig koll för att kunna uttala mig om någon av Brynäs värvningar i år. Men jag litar på Sundlöv.
Jag håller med dig. Och tror nog att jag hade gjort det även om jag inte varit Brynäs-supporter.
David Rautio, Broc Little, Jacob Johansson och Nichlas Hardt klara för LHC. De tre första var väntade, den sistnämnda kom från ingenstans. Har noll koll på honom, så det blir intressant.
David Rautio, Broc Little, Jacob Johansson och Nichlas Hardt klara för LHC. De tre första var väntade, den sistnämnda kom från ingenstans. Har noll koll på honom, så det blir intressant.
Redigt tunga jävla värvningar får man väl ändå säga. Ryktades inte Hardt till LHC redan under vinterfönstret?
För övrigt så sprutade jag inte i byxan över dagens LIF-värvningar. Tråkigare än färg som torkar helt enkelt.
Senast redigerad av wema 2014-04-16 kl. 19:39.
Olden har väl ändå fått ganska mycket beröm av olika "experter" har jag för mig. Att bara koll på poängskörden i Norge säger nog inte mycket dock. Vet folk som lagt av med hockey, börjat om i Division 2 och sen gått till norska ligan och öst in poäng. Men som sagt har hört positiva ord om Olden, bl a av Leksands ass-tränare den gångna säsongen.
Älskar för övrigt att LIF kör på i samma stil. Låt motståndarna skjuta 50 dåliga skott på Alsenfelt så tar 2 hundrakiloshögar till backar hand om returerna
Kanske kan vi lära honom det under försäsongen.
Men med tanke på hur fet Johansson blev av LIF´s lama träningar så kanske man inte ska hoppas på för mycket.
Sondre Olden från Norge går till Brynäs. Riktigt bra med poäng förrra säsongen men det var i norska ligan. Skiljer den sig som natt och dag från svensk hockey eller kan man tro att detta är en första spetsvärvning?