2014-04-16, 13:59
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Jag börjar tro att jag är ensam om att föredra att göra det långsamt? Alla jag känner (inte så många ) öppnar alla lådor på en gång och plockar sedan upp det de fick och tycker i princip att jag är ett mongo som vill öppna en låda i taget.

Jag älskar det, är ju lite som att skrapa lotter! Blev dock lite besviken sist, öppnade 10 lådor men fick inte en enda legendary. Men blir säkert bättre nästa gång, brukar få 1-3 stycken om jag öppnar ~20 lådor.

Jag vill mest bara se legendary regnet, aldrig upplevt det (fick dock två legendary på ett elitpack igår, eller om det var en vanlig mob som dog medans jag dödade det blåa packet som droppade legendary det är jag inte helt säker på, men fick iaf 2 st inom loppet av 10 sekunder)
Citera
2014-04-16, 14:42
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Jag är ett mongo som vill öppna en låda i taget.

Jag älskar det, är ju lite som att skrapa lotter! Blev dock lite besviken sist, öppnade 10 lådor men fick inte en enda legendary. Men blir säkert bättre nästa gång, brukar få 1-3 stycken om jag öppnar ~20 lådor.
Hur skall du ha det? Du vill öppna en låda i taget men sist öppnade du 10 lådor och öppnar ibland ~20 lådor.
Citera
2014-04-16, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Hur skall du ha det? Du vill öppna en låda i taget men sist öppnade du 10 lådor och öppnar ibland ~20 lådor.

Tror hon menar att vissa öppnar alla lådor på en gång så att marken täcks med loot medan hon vill öppna en och en (även om hon har flera lådor) och titta på looten mellan öppningarna.
Citera
2014-04-16, 15:02
Medlem
orka att dom nerfar shard of hate, d3 är så tråkigt ingen får ha roligt eller nånting för då kommer blizzard med nerfhammern direkt.
Citera
2014-04-16, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
orka att dom nerfar shard of hate, d3 är så tråkigt ingen får ha roligt eller nånting för då kommer blizzard med nerfhammern direkt.

Nerf och nerf de har snarare fixat vapnet så det fungerar korrekt.
Citera
2014-04-16, 15:07
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M

Jag vet inte om jag uttryckte mig dålig eller om du inte läste ordentligt men menar att jag öppnar en låda och lootar x 20 medan alla jag känner öppnar alla samtidigt och lootar efteråt. Förstår du?
Citera
2014-04-16, 15:12
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Jag vet inte om jag uttryckte mig dålig eller om du inte läste ordentligt men menar att jag öppnar en låda och lootar x 20 medan alla jag känner öppnar alla samtidigt och lootar efteråt. Förstår du?
Kalmar2004 förklarade bättre än du men nu fattar jag vad du menar.
Citera
2014-04-16, 15:15
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
Du tycker inte att några buggfixar skall göras? Roligt med fusk och buggade items?
http://diablo.incgamers.com/blog/comments/shard-of-hate-bug-fix-coming-soon
Citera
2014-04-16, 15:27
Medlem
bosse.gote48s avatar
Citat:

Använd ","

Ökar dom drop rate för legendary gör det inte mig något iaf.
Citera
2014-04-16, 15:51
Medlem
Tjena gott folk!

Jag har lite funderingar hur jag ska ta mig vidare i D3. För närvarande har jag lyckats få ihop ca 730 000 damage på min lvl 70 DH genom att köra split farms på normal och rifts på T1. Jag saknar dock känslan från "original-D3" där man sakta men säkert progressade igenom act för act i inferno för att till slut klara det slutliga målet att sänka Diablo. Det känns som att i dagsläget är det en enda grindfest i splitfarms och T1 rifts vilket jag tycker är lite tråkigt.. Har hört att drops inte påverkas i de olika Torment-nivåerna vilket för mig låter som att vi är fast med att farma T1 rifts.

Har även hört ett rykte om att när man kör campaign på Torment och dödar bossar för första gången ska de ha en hög droprate på legendarys. Kan detta vara ett alternativ för att utveckla min demonjägare?

Är alltså ute efter lite tips hur jag ska progressa vidare. Är som sagt lite less på adventure mode och undrar om campaign är ett alternativ eller om det är helt uteslutet för att utvecklas.

Tackar så mycket på förhand för svar och råd!

Mvh,
Preppmode
Citera
2014-04-16, 15:53
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreppMode
Tjena gott folk!

Jag har lite funderingar hur jag ska ta mig vidare i D3. För närvarande har jag lyckats få ihop ca 730 000 damage på min lvl 70 DH genom att köra split farms på normal och rifts på T1. Jag saknar dock känslan från "original-D3" där man sakta men säkert progressade igenom act för act i inferno för att till slut klara det slutliga målet att sänka Diablo. Det känns som att i dagsläget är det en enda grindfest i splitfarms och T1 rifts vilket jag tycker är lite tråkigt.. Har hört att drops inte påverkas i de olika Torment-nivåerna vilket för mig låter som att vi är fast med att farma T1 rifts.

Har även hört ett rykte om att när man kör campaign på Torment och dödar bossar för första gången ska de ha en hög droprate på legendarys. Kan detta vara ett alternativ för att utveckla min demonjägare?

Är alltså ute efter lite tips hur jag ska progressa vidare. Är som sagt lite less på adventure mode och undrar om campaign är ett alternativ eller om det är helt uteslutet för att utvecklas.

Tackar så mycket på förhand för svar och råd!

Mvh,
Preppmode

Resetar du dina quests så blir det större dropchans ja det är bonus loot från bossarna. Så vill du köra själv är det ett bra alternativ, så kan du köra igenom act 1-5 igen i stället för att farma rifts/bountys.
Citera
2014-04-16, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Resetar du dina quests så blir det större dropchans ja det är bonus loot från bossarna. Så vill du köra själv är det ett bra alternativ, så kan du köra igenom act 1-5 igen i stället för att farma rifts/bountys.

Tack för svar!

Vad menas med att resetta quests? Är det någon skillnad på drops på olika Torment-nivåer i campaign?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in