Ursprungligen postat av Aleksanterinkatu
Citat:
Det var i går som Tymchuk skrev att 25e luftburna brigaden inte lytt order att ingripa mot "terroristerna". I dag har vi uppgifter från bl.a. Der Spiegel att delar av brigaden nu gått över till anti-Kiev-sidan.
Citat:
Ursprungligen postat av
fridaynightout
Fast kan du visa mig ett citat där Tymchuk skrev det?
I det citatet du bifogade så skrev han ju motsatsen.
Jag har också uppgifter som säger motsatsen.
Nu tar jag det en sista gång. Du påstår att Tymchuk skrev motsatsen till att "25e luftburna brigaden inte lytt order att ingripa mot "terroristerna"". Motsatsen till detta är att
25e luftburna brigaden lytt order att ingripa mot "terroristerna". Du påstår att Tymchuk skrev detta, eller något med den innebörden. Och detta är citatet från Tymchenko:
Citat:
3. Information regarding our 25th Separate Airborne Brigade. Today, Russian media reported that the brigade joined the extremists in Sloviansk.
That’s not true. The brigade did not join anyone’s side.
The truth is that there were problems with its use in the anti-terrorist operation. Unfortunately, we cannot provide details yet. But it’s not even close to treason.
Och detta betecknar han som "bad news". Var säger han det du påstår att han säger?
Ingenstans. Självklart skulle han inte skriva rent ut att brigaden vägrat lyda order, om det var det som skett. Självklart skulle han i stället använda en omskrivning, som han gör i citatet när han talar om ospecificerade "problem". Du må hävda ända in i kaklet att 25e luftburna brigaden lyder order från Kiev om "terroristbekämpning", som en Bagdad Bob, men du kan bespara dig mödan.