Citat:
Ursprungligen postat av
Bongoman
Polisen är lika underbetald som alla andra. Bara Berkut som hade hyggliga löner och hela den styrkan är som bekant upplöst. Kvar finns den reguljära patrullpolisen och beväpnade ligister även om de också är på upphällningen.
Missa inte att polisen är en del av det civila samhället!
Att poliserna inte vill slåss med folket är rätt så naturligt då de bor granne med dem de förväntas gå loss på. Folk talar om att polisstationer
stormats och filmer är i klass med att ett gäng knallar in på en polisstation där poliserna kör på som vanligt. Ockupationerna av polisstationer har inte vad jag vet lett till att poliserna jagas ur stan utan är mer i klass med att de får ett gäng som sitter och hänger på kontoret utan att störa dem, det vardagliga polisarbetet verkar köra på som om inget hänt. Möjligen att en rysk flagga hissas.
Jag tror inte att det är mat pengar, fungerande teelfoner, order eller annat som saknas utan det faktum att man misstror
"presidenten" och Kiev. Man har i helt utelämnats från alla diskussioner förutom en massa skrik om atomvapen och automatkanone, misstaget kuppmakarna gjort kommer inte att kunna repareras som jag ser det. Öst Ukraina är förlorat och frågan är hur långt in i Ukraina den
nya republiken kommer att sträcka sig. Jag tror att Odessa kommer att bli blodigt för det är en strategiskt viktig stad för alla, rapporterna går isär men med är där det kan komma att flyta blod om det kommer att ske.