Citat:
Ursprungligen postat av
VadSkaDuBli
Vad ska fascisterna och nynazisterna i USA, NATO och EU göra nu när de ukrainska militära förbanden vägrar attackera och skjuta separatister längre? Är det månne dags för en false flag som i Libyen och Syrien? Det skulle inte förvåna mig alls om något händer som provocerar fram väpnade handlingar och "starka ord" från Washington och Bryssel. Psykopaterna kommer inte ge WO.
Enda möjligheten jag ser framför mig är att de spränger hela flygplatsen om Putin åker till mötet i Geneve, det finns tunnlar under landningsbanan vilka man skulle kunna förvara flygbränsle i om Putin skulle få för sig att närvara på mötet. För er som skall flyga från geneves flygplats
(kommer inte ihåg namnet!) ser ni en väg som går parallelt med landingsbanan, har ni tur kommer ni se ett service fordon åka där och det
försvinner plötsligt ner i marken; där är ingången till tunnlarna. Mitt minne säger även att man haft ett stort arbete där i mitten på 2000 talet
(dvs runt 2005) och man har då byggt ut tunnlarna.
Hur man tänker hantera det som sker förstår jag inte riktigt, armén verkar befinna sig i upplösningstillstånd och jag är inte så säker på om de lytt order även om de fått mat av Kiev. Man ber soldater slåss med sina grannar i det här fallet och det är knappast troligt. Desserteringen i öst verkar vara omfattande och det rör sig inte om att armén åker hem och lagar mat utan om att de byter sida och ställer sig brevid sina grannar. Jag skulle inte bli förvånad om det snart blir en mindre sammandrabbning mellan dessertörer och den reguljära armén, inga dödsfall utan vänliga besök på anläggningar som fortfarande inte desserterat. I öst har man sagt att man tänker ta över all civil infrastruktur och det ser onekligen ut som om även den militära infrastrukturen kommer att falla i deras händer. Notera att
(inklusive Krim) har endast en
(?) soldat dött, det är ett bevis på Rysslands totala kontroll över östra Ukraina. Om det fanns ett motstånd
mot Ryssarna skulle någon sätta sig emot.