"Ursprungligen postat av micro113
Han har erkänt minst ett övergrepp så rena fantasier handlar det knappast om. Däremot är risken att flertalet av de anmälningar som följt på det första är skapade av föräldrarnas frågor och inte av att barnen faktiskt utsatts för övergrepp.
Spridning av det slaget (lite masshysteri med övertolkningar p g a rädsla) är inte något okänt fenomen."
Citat:
Ursprungligen postat av
SD-Kalle
Killen ni citerar är själv uttalad pedofil.
Jag är däremot definitivt inte pedofil men har ändå tänkt lite i samma banor som micro113.
Det här brottet är så fullständigt sanslöst. Och motstridigt. Självklart kan en 21 åring
ha pedofila tendenser men att leva ut dem i den här omfattningen kräver ofta en förhistoria.
Som vi självklart inte vet något om men hur lång förhistoria kan en 21 årig pedofil egentligen ha?
Dessutom kan ju flera saker som framkommit i tråden tolkas på flera sätt.
Något jag reagerade över var hans kommentar på ett forum om att "tanterna tror att man är ett pervo" (ungefär så) Det kan ju faktiskt betyda att det fanns ett rykte om honom tidigare. För att han var udda, sågs som konstig och trivdes med barn.
Att det alltså fanns någon förhistoria av skitsnack innan bomben briserade. I någon intervju säger en mamma något om att
vi tyckte han var konstig osv. (inte det exakta citatet men reagerade på ordet vi).
Det skulle kunna innebära att föräldrar i byn redan hade åsikter om honom. Att det redan gick rykten och sedan hände något och bollen sattes i rullning.
Nu har jag förmodligen helt fel. Killen har erkänt efter 3 dagar om jag förstod det rätt. Eller rättare sagt han tar "ansvar för sina handlingar". Vilket inte riktigt är samma sak.
Men med teknisk bevisning och substans så finns det väl helt enkelt inga andra tolkningar.
Tycker dock fortfarande att det är en otrolig historia.