2014-04-15, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Imthisnice
Så de ska döma på förnuft hur blodet kom dit? Inte på tekniska underlag ifrån olika håll?
Till en sån grad? I ett styckmord?

Kan det stämma? kan någon bekräfta?
Eller du kanske kan juridik?

Tror du VB:s blod hamnade i bagageutrymmet för att en blodig tröja satt spår i en väska som ställts in i bilen eller från en tuss papper eller bomull som använts vid näsblod?
Citera
2014-04-15, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Nog måste du väl förstå att telefoner är olika. De har olika bra antenner, olika bra sändare och mottagare. Och dessutom kan de vara placerad på olika ställen i lägenheten.

Sen vet jag att jag läst tidigare i tråden att telefoner kan koppla ner till 2G beroende på belastning i nätet också. Men jag vet inte om den uppgiften stämmer.

Det är möjligt att de hade olika starka antenner, jag kan inte mycket om sånt. men sammanträffandet att det bara är VB:s mobil som ändrar nät och att detta sker vid en tidpunkt då hon först uppges ha gått, efter det första avsnittet av family guy, är väl snudd på för osannolikt för att hon inte också faktiskt gick då?
Citera
2014-04-15, 23:51
Medlem
Brain-Levels avatar
Detta är inte spår efter en näsblödning eller skada från någon karateträning. Inte en chans i universum.

http://oi62.tinypic.com/2wdwpbc.jpg
Citera
2014-04-15, 23:52
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Tror du VB:s blod hamnade i bagageutrymmet för att en blodig tröja satt spår i en väska som ställts in i bilen eller från en tuss papper eller bomull som använts vid näsblod?

Det är väl det domarna fritt får spekulera fram själva eftersom ingen verkar veta så ingen ide är väl egentligen tokigare än den andres?

Sen fö. vad jag tror spelar ärligt ingen roll då tro inte är i objektivitet till beviset jag analyserar.
Citera
2014-04-15, 23:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Detta är inte spår efter en näsblödning eller skada från någon karateträning. Inte en chans i universum.

http://oi62.tinypic.com/2wdwpbc.jpg
Nej, det är spår från bagageutrymmet nedtill, där blod har spillts och kan ha spätts ut i vatten och fastnat på luckan. Mer än en chans i universum.
Citera
2014-04-15, 23:55
Bannlyst
Citat:
Det är väl det domarna fritt får spekulera fram själva eftersom ingen verkar veta så ingen ide är väl egentligen tokigare än den andres?

Sen fö. vad jag tror spelar ärligt ingen roll då tro inte är i objektivitet till beviset jag analyserar.

Jag tvivlar att dom behöver eller har spekulerat i det.
Citera
2014-04-15, 23:56
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det är spår från bagageutrymmet nedtill, där blod har spillts och kan ha spätts ut i vatten och fastnat på luckan. Mer än en chans i universum.

Absolut. Begreppet "ansenlig mängd" får en innebörd.
Citera
2014-04-15, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Helt klart en icke-diskussion. Telefonen skiftar ofta mellan 2G och 3G även när den ligger helt stilla, inomhus såväl som utomhus. Detta helt oberoende av avstånd till masten.

Detta har inte enbart att göra med avstånd eller signalstyrka, utan minst lika mycket att göra med basstationens kapacitet, konfiguration och momentana belastning. Att VBs mobil skiftade mellan 2G och 3G saknar helt betydelse och bevisvärde.

Kan ett sånt skiftande vara så länge som 6 minuter?
Citera
2014-04-15, 23:58
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Kan ett sånt skiftande vara så länge som 6 minuter?

Upp till en kvart tjugo minuter har jag haft E-uppkoppling. Både i Älvsjö med god 4G-täckning och hemma, mitt i centrala Stockholm. Alltså innanför tullarna som det heter.
Senast redigerad av Brain-Level 2014-04-16 kl. 00:00.
Citera
2014-04-16, 00:05
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Jag tvivlar att dom behöver eller har spekulerat i det.

Så själva blod uppkomsten skulle då inte vara en ytterst viktig del för rätten? Tvivlar jag på
Citera
2014-04-16, 00:28
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Om det hade funnits spår i bagage samt på ratt (eller säg lägenhet.) hade jag förstått hur du menar.

Men har man egentligen inte bara kommit fram till att någon/något färdats i bilens bagage med blod?

Hur det nu uppkom, om det läckt ifrån säg en väska, det är väl det som skulle utretts och uteslutits?

Och vem vad hur och när detta skedde det är nu upp till rätten då och chansa eller inte relevant?
Eller litar man på statistiken?

Många frågor nu

Det där ser ju ut som min teori i tråden så det måste ju vara rätt. Man vet ju precis vilka som åkt med i bilen. Det behöver ju inte gjorts med avsikt utan kan vara en slump att blod hamnat på någons väska vid t.ex sökningar eller krigsspel.
Citera
2014-04-16, 00:30
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Hur mycket blod krävs innan en väska/klädesplagg avger blod så att det rinner? Materialet måste ju först vara mättat, sugit åt sig en hel del.

Mattan är impregnerad för att inte suga upp vätska. Har stått någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in