Citat:
Visst ska försvarsadvokaterna göra vad man förmår för att få till stånd friande domarJag lyssnar inte på "PMkvitter" oavsett vem eller vad "PMkvittret" handlar om.
Eftersom du följer mina inlägg trälaktigt, då du fortfarande känner dig lite purken på att jag
sagt till dig att du inte alla gånger tänker självständigt, borde du veta att jag inte tror
att MB är skyldig till mordet på MB. Men vad jag däremot tycker är att Olsson och
Forssberg självklart skall utnyttja alla svagheter i utredningen för att försöka fria sin klient, i detta fall angriper dom en alternativ gärningsman och det vet du att jag inte har några problem med,
likaså vet jag att du tycker att deras beteende är moraliskt förkastligt.
Tycker du det är okej att "personalen" på öjebyn sprider sådan här dynga, vissa vill tror
att denna "läcka" påverkat FU-ledningen, tror du också det? Denna nyhet om KJ:s
nattprat var så sensationell ett tag att uppgiftslämnaren förväntade sig tidningsartiklar,
tycker du media gjorde rätt som inte valde att publicerade scoopet?
Eftersom du följer mina inlägg trälaktigt, då du fortfarande känner dig lite purken på att jag
sagt till dig att du inte alla gånger tänker självständigt, borde du veta att jag inte tror
att MB är skyldig till mordet på MB. Men vad jag däremot tycker är att Olsson och
Forssberg självklart skall utnyttja alla svagheter i utredningen för att försöka fria sin klient, i detta fall angriper dom en alternativ gärningsman och det vet du att jag inte har några problem med,
likaså vet jag att du tycker att deras beteende är moraliskt förkastligt.
Tycker du det är okej att "personalen" på öjebyn sprider sådan här dynga, vissa vill tror
att denna "läcka" påverkat FU-ledningen, tror du också det? Denna nyhet om KJ:s
nattprat var så sensationell ett tag att uppgiftslämnaren förväntade sig tidningsartiklar,
tycker du media gjorde rätt som inte valde att publicerade scoopet?
för deras respektive klienter.
Även då i mån av möjlighet lyfta fram tänkbara alternativa GM.
Här lyftes det då fram en viss bestämd person. Och hur gick det då? Tydligen vann det föga
gehör hos rätten, ty den åtalade kvarblev i häkte i avvaktan på dom.
Jag kan tycka att utpekandet denna andra gång såsom det i realiteten gjordes är något
etiskt diskutabelt. Men direkt fördöma agerandet från TO avhåller jag mig från att göra
emellertid. Det var liksom det enda halmstrået denne hade att tillgripa för att öppna upp
för möjligheten med en annan förövare. Som tenderar att gå i bitar vid närmare beröring.
Och gällande den andra saken: nej, jag håller med dig helt. Sånt här löst "kvitter", varifrån
det än kommer och vem det än må gälla, bör man förhålla sig väldigt kritisk till.
Så att media här valde att inte låta "kvittret" spridas vidare var att betrakta som ett
ovanligt klokt och förnuftigt beslut.
Så, nu har jag "kvittrat" färdigt för denna gången.