2014-04-15, 19:55
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Presidentvalet kommer inte att kunna genomföras. Det är ju ganska uppenbart då landet är i upplösningstiullstånd och Kiev-kritiska kandidater upprepat misshandlas. Genomförs det är det förstås en fars.

Tillägg:
Även den mellanstora jycken själv uttrycker bekymmer över att Kiev-kritiska presidentkandidater misshandlats men undviker att dra den logiska konsekvensen av utvecklingen.

40 minuter sedan:
https://twitter.com/carlbildt
2014-04-15, 19:57
Medlem
OldWolfs avatar
Ytterligare obekräftade uppgifter
Citat:
Russian Market ‏@russian_market 2 tim
That very awkward moment when NATO-media claims Russian troops are in Eastern Ukraine when it's exactly NATO planes that land in Kramatorsk
2014-04-15, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av durrutti
Det handlar inte om att vara för eller emot Putin det handlar om vad att fatta vad spelet går ut på. Och det verkar knappast någon här göra.

Neocons’ Ukraine-Syria-Iran Gambit
http://consortiumnews.com/2014/03/19/neocons-ukraine-syria-iran-gambit/
Nej det finns säkert mer i konflikten som vi vanliga döda inte kan förstå i det storpolitiska maktspelet. Men även en enkel människa som jag ser ju att Ryssland beter sig som ett svin mot ett grannland och att Ryssland återgått till gamla synder och hotar sin omgivning. Troligen rustar man sig till bankrutt men ändå.
2014-04-15, 20:13
Medlem
Får väl se hur populär Putin är när brödköerna börjar ringla sig fram igen.
2014-04-15, 20:14
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nej det finns säkert mer i konflikten som vi vanliga döda inte kan förstå i det storpolitiska maktspelet. Men även en enkel människa som jag ser ju att Ryssland beter sig som ett svin mot ett grannland och att Ryssland återgått till gamla synder och hotar sin omgivning. Troligen rustar man sig till bankrutt men ändå.

Det är inga som helst jävla problem att förstå om man fucking läser på. Hela internet är full av info om man tar sig tid att leta.

Det är ingen good vs evil hollywood film.
Senast redigerad av durrutti 2014-04-15 kl. 20:19.
2014-04-15, 20:18
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Ytterligare obekräftade uppgifter

Ifall det stämmer så är väl ändå skillnaden att NATOs närvaro i Ukraina är mer önskad jämfört med ryssarnas, i varje fall av regeringen i Kiev.
2014-04-15, 20:20
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Ifall det stämmer så är väl ändå skillnaden att NATOs närvaro i Ukraina är mer önskad jämfört med ryssarnas, i varje fall av regeringen i Kiev.

Bullcrap;

Ukraine Says ’No’ to NATO
Ukrainians (51%) opposed their country’s admission to NATO, while only 28% favored such a step.
http://www.pewglobal.org/2010/03/29/ukraine-says-no-to-nato/
2014-04-15, 20:21
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Källa efterlystes tidigare vad gäller bl a det folkliga raseriet mot arméns insats i Kramatorsk. Duger The Guardian för alla proto-nazister i tråden?

http://www.theguardian.com/world/2014/apr/15/ukraine-military-forces-russia-live-blog#block-534d67f5e4b07648e2d90f18
2014-04-15, 20:23
Medlem
Citat:
Det är inga som helst jävla problem att förstå om man fucking läser på. Hela internet är full av info om man tar sig tid att leta.
Jo men ingen verkar ju leta efter riktig information, man bara citerar RT och andra oseriösa kanaler.
Sedan finns ju bevisen på Rysslands inblandning i mängd om man vill ta det till sig. Vi får ju förlita oss på den press som är åtminstone minst oseriös och då platsar ju inte rysk ofri press precis. Putin är helt enkelt en urusel pokerspelare., han ökar insatsen med dålig hand. Och alla vet.
2014-04-15, 20:25
Avstängd
En del i tråden vill inte måla ut Ryssland som ensam syndabock och vill hellre ha gott samarbete än konflikt. Ryssland har mycket naturesurser och är en stor potentionell marknad om dom kan få ordning på demokratin och få en ny ledare. Jag kan erkänna mig vara en egoist i detta fall men jag tycker detta är bättre för Sverige än rysshatet många här och i Kiev har. Regeringen i Kiev valde tidigt väg med aggressioner mot Ryssar och vill bryta alla band som det verkar (oavsett det reella beroendet av Ryssland). Man kan förstå att det blir så i ett fattigt och korrupt land att man måste ha en syndabock att peka finger mot. Dom verkar på fullaste allvar tro att EU och USA kommer och hjälper dom fullt ut ur fattigdom och korruption om dom bara bryter helt med Ryssland och skapar kaos. Annekteringen av krim fördömmer åtminstone jag men jag kan förstå handlingen, däremot kan jag inte förstå hur regeringen i Kiev tänker.

Rent krast ekonomiskt, vilket land skulle var nyttigast som medlem i EU om det vore möjligt, Ryssland eller Rumänien, Bulgarien, Grekland, Ukraina osv.?

Givetvis skulle nog dom flesta välja USA före Ryssland men dom flesta vet att USA inte heller är paradiset på jorden.

edit: posten jag svarade på försvann
Senast redigerad av Moretex 2014-04-15 kl. 20:30.
2014-04-15, 20:28
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Jo men ingen verkar ju leta efter riktig information, man bara citerar RT och andra oseriösa kanaler.
Sedan finns ju bevisen på Rysslands inblandning i mängd om man vill ta det till sig. Vi får ju förlita oss på den press som är åtminstone minst oseriös och då platsar ju inte rysk ofri press precis. Putin är helt enkelt en urusel pokerspelare., han ökar insatsen med dålig hand. Och alla vet.

Det är inget oseriöst med rt.se det är en rysk propagandakanal och det får man ta med i beräkningarna precis som de mesta av mainstream och svensk media är natopropaganda.

Det starkaste propagandavapen som finns är sanningen backad av fakta oavsett var den kommer från, det var ryssarna som avlyssnade och läckte nuland samtalet men det betyder ju inte att det var lögn.

Och precis som irak, libyen och syrien kommer fakta fram efter en tid som visar spelet bakom kulisserna.
Senast redigerad av durrutti 2014-04-15 kl. 20:34.
2014-04-15, 20:33
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Bullcrap;

Ukraine Says ’No’ to NATO
Ukrainians (51%) opposed their country’s admission to NATO, while only 28% favored such a step.
http://www.pewglobal.org/2010/03/29/ukraine-says-no-to-nato/

Mitt inlägg bestod av en enda mening och ändå så misslyckades du fatalt med läsförståelsen. Hur är det ens möjligt?

Jag sa att troligtvis så är NATOs närvaro mer önskad än ryssarnas av regeringen i Kiev.

Vad har det att göra med en opinionsundersökning som publicerades för fyra år sedan?

Annars så har ukrainarnas inställning till ett NATO-medlemskap blivit mer positivt jämfört med för fyra år sedan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in