2014-04-15, 18:59
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Jag tror att tesen om att Putin vill förhindra presidentvalet, är en del av den antirysska propagandan.

Jag tror inte många skulle säga att jag är antirysk, men det är väl klart att Putin inte har något att tjäna på ett val där alla kandidater är mer eller mindre västvänliga istf ryssvänliga, och som, om det kan genomföras, kommer accepteras världen över och därmed besegla Ukrainas öde som genuint tillhörande västsfären.

Men nu verkar ju förtroende för Kiev rämna i öst, och fortfarande är det som någon skrev nyss, inte specialstyrkorna eller sabotagetrupperna som är intressanta, utan att Kiev uppenbarligen inte har något större inflytande över de lokala myndigheterna. Vilket *troligtvis* tyder på att man inte har det bland folket där heller.
2014-04-15, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det spekuleras i att Putin absolut inte vill se ett val eftersom Poroschenko som leder just nu skulle vinna och han är inte prorysk och en erkänt duktig man som skulle kunna leda landet rätt. Hoppas han har bra personligt skydd för Putin lär skicka sina dödspatruller efter honom så som Putin gjort med många redan.
Poroschenko är hyfsat pro-rysk hans företag gör ju dessutom mycket goda affär med Ryssland.
2014-04-15, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av durrutti
Sprida desinformation och arbeta med fienden är just vad vår regering håller på med. På vilket sätt är samarbete med NATO, NSA, CIA, Mossad, Blackwater gynnsamt för svenskar?

PÅ vilket sätt är samarbete med ett skitland som Ryssland fördelaktigt för Sverige?
2014-04-15, 19:04
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Förhoppningsvis ser politikerna i väst in lite i framtiden och inser att man få större problem framöver om man inte agerar nu. Putin agerar ju som en modern Hitler och alla vet ju vad som hände när den token fick fria händer. Att stoppa rysk framfart med rejäla sanktioner som verkligen biter, kan kanske få gänget i Kreml att börja tänka förnuftigt. Rysslands skrala ekonomi tål ju inte några större avbrott i handel med väst.

Du och alla andra som drar en massa tröttsamma och pinsamma paralleller med Hitler borde plocka upp någon historiebok som beskriver 30-talets Tyskland ingående. Putin kommer framstå som Moder Teresa vid en jämförelse.
2014-04-15, 19:07
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Just nu attackerar Kiev-förband i östra Ukraina. Civila har dödats och sårats.

http://www.theguardian.com/world/2014/apr/15/ukrainian-troops-anti-terrorist-operation-kiev.

Naturligtvis påstår Kiev att milisen är från Ryssland. Inte ser jag då Spetznaz kvalitet i milisen. Samma uttjatade ursäkt om "mänskliga sköldar". Skulle vilja se när den ursäkten duger då västs terrorist-vänner dödas.

Kiev slaktar och på nåt sätt tror vissa att Ryssland är skyldig. Kan Kiev-putschen respektera folkopinionen och tillåta självstyre i dessa regioner?
2014-04-15, 19:07
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Jag tror inte många skulle säga att jag är antirysk, men det är väl klart att Putin inte har något att tjäna på ett val där alla kandidater är mer eller mindre västvänliga istf ryssvänliga, och som, om det kan genomföras, kommer accepteras världen över och därmed besegla Ukrainas öde som genuint tillhörande västsfären.

Presidentvalet kommer inte att kunna genomföras. Det är ju ganska uppenbart då landet är i upplösningstiullstånd och Kiev-kritiska kandidater upprepat misshandlas. Genomförs det är det förstås en fars.
2014-04-15, 19:08
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
PÅ vilket sätt är samarbete med ett skitland som Ryssland fördelaktigt för Sverige?

Snälla, kan du inte hålla dig i din egen russofobitråd du precis har skapat? Det är tyvärr ingen jättehög nivå här, men alldeles för hög för dig. Du har dock gjort träffsäkra val när det gäller nick och avatar, det ska du ha cred för.
2014-04-15, 19:09
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101

Det var inte det han skrev. Han förespråkade inte något samarbete med Ryssland. På vilket sätt kan en användare som väljer att kalla sig "Grottmongo" bidra på ett konstruktivt sätt till diskussionen på forumet?
2014-04-15, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Just nu attackerar Kiev-förband i östra Ukraina. Civila har dödats och sårats.

http://www.theguardian.com/world/2014/apr/15/ukrainian-troops-anti-terrorist-operation-kiev.

Naturligtvis påstår Kiev att milisen är från Ryssland. Inte ser jag då Spetznaz kvalitet i milisen. Samma uttjatade ursäkt om "mänskliga sköldar". Skulle vilja se när den ursäkten duger då västs terrorist-vänner dödas.

Kiev slaktar och på nåt sätt tror vissa att Ryssland är skyldig. Kan Kiev-putschen respektera folkopinionen och tillåta självstyre i dessa regioner?
Ryssland måste gå in för att skydda civilas säkerhet. Jag hoppas att Putin tar till sig det mod att göra det som måste göras. Att ha 50 000 man vid gränsen och inte rädda dessa tappra människor mot den nazistiska regimens övervåld tror jag inte finns på kartan hos Putin. Det är dags att Putin erövrar hela Ukraina och kastar ut dessa korrupta skurkar som kuppat sig till makten!
2014-04-15, 19:14
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nissegrabben
Ryssland måste gå in för att skydda civilas säkerhet. Jag hoppas att Putin tar till sig det mod att göra det som måste göras. Att ha 50 000 man vid gränsen och inte rädda dessa tappra människor mot den nazistiska regimens övervåld tror jag inte finns på kartan hos Putin. Det är dags att Putin erövrar hela Ukraina och kastar ut dessa korrupta skurkar som kuppat sig till makten!

Det bästa Putin kan göra, är att förhålla sig passiv och låta världen se att Kiev börjar slakta sina egna.

Hela västra världen förväntar att Ryssland går in. Vid att inte gå in, men istället påpeka att Kiev har gått för långt, utställer Kievs desperation och deras totala avsaknad av kontrol över landet.
2014-04-15, 19:14
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Det var inte det han skrev. Han förespråkade inte något samarbete med Ryssland. På vilket sätt kan en användare som väljer att kalla sig "Grottmongo" bidra på ett konstruktivt sätt till diskussionen på forumet?

Och det frågar svettigafettsvinet?

Här har bevis över hur ryska trupperna inne i Ukraina agerar:
https://www.youtube.com/watch?v=w2nGLiBzWZc

Ukrainas polis har bandet samtal mellan infiltratörerna.
Senast redigerad av Xelious 2014-04-15 kl. 19:16.
2014-04-15, 19:16
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nissegrabben

Var lugn. Den anti-fascistiska fronten kan räkna med internationell solidaritet i enlighet t ex med den ryska Dumans utfästelse att hjälpa en utsatt civilbefolkning inför det planerade och orkestrerade folkmordet som CIA och den nazistiska regimen i Kiev nu iscensatt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in