2014-04-15, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Läs på deras Facebooksida. Se "Recent Posts by Others" och kommentarer på dessa.

"det är tyvärr felaktiga uppgifter i dagen. nacka församling ska inte bekosta en moske. det ska muslimerna göra själva. men nacka församling ska bekosta den glasade mellandelen som binder moskédelen samman med den befintliga kyrkobyggnaden. vi vill göra en gemensam insamling för att berätta om detta fredsprojekt ovh vi tror att det finns många människor långt utanför Fisksätra som vill stödja insamlingen. religioner är fredsfrämjare och inte konfliktskapare och om detta blir verklighet kommer detta vara ett exempel på det. vi välkomnan också domkapitlets granskning och tror att det kommer stärka arbetet på sikt. pax/carl dahlbäck, kyrkoherde nacka församling"
https://www.facebook.com/svenskakyrkan
Bättre att be Saudi om detta.

Dom har mer pengar än dom svenskar som ska luras betala till det "kristna fredsprojektet"
Citat:
Diktaturstaten Saudiarabien betalar Göteborgs nya moské

http://www.svt.se/ug/diktaturstaten-saudiarabien-betalar-goteborgs-nya-moske
Citera
2014-04-15, 17:44
Medlem
Det som jag tycker är lite märkligt är tomten mellan fisksätra kyrka och gångbanan som går genom hela fisksätra, där på den lilla plätten / tomten ska alltså stå en moske, måste bli världens minsta moske.

Det är alltså där mellan kyrkan och gångbanan mosken ska stå och detta har varit på tal i evigheter i fisksätra. Just nu är muslimerna moske i en bottenvåningslokal i ett av höghusen, med ingång från cykelbana, ca 100 - 200 meter från kyrkan som ligger i centrum.

Denna gångbana / cykelbana leder genom hela fisksätra området.

att svenska kyrkan går in och hjälper till med pengar av bygget men det jag tycker är det allra märkligaste är valet av tomt för mosken i fisksätra.
Citera
2014-04-15, 17:49
Medlem
Det är en alldeles utmärkt idé att svenska kyrkan hjälper ett annat samfund med finansiering. Ge mer öppenhet och samarbete mellan olika kyrkor är ju bra. Att isolera olika människor är inte bra.
Citera
2014-04-15, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimkarls24
Det är en alldeles utmärkt idé att svenska kyrkan hjälper ett annat samfund med finansiering. Ge mer öppenhet och samarbete mellan olika kyrkor är ju bra. Att isolera olika människor är inte bra.

Hade båda kulturerna vart lika öppna så hade jag hållit med dig.
Citera
2014-04-15, 18:17
Medlem
Vad i glödheta... sent aprilskämt? Nej detta var droppen - jag går ur idag.
Citera
2014-04-15, 18:28
Medlem
Talamuss avatar
Jepp ska begära utträde.

Islam är public enemy #1
Citera
2014-04-15, 18:54
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talamus
Jepp ska begära utträde.

Islam är public enemy #1

Inlägga protest mot en annan religion genom att lämna sin egen? Låter rimligt du.
Citera
2014-04-15, 19:09
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimkarls24
Om en viss organisation har en värdegrund där HBTQ och kvinnor på framträdande roller är centrala teman och en annan absolut inte har det, låter det rimligt att finansiera den andra utan att ställa sådana krav som en motprestation?
Citera
2014-04-15, 19:27
Medlem
Combots avatar
Tror minsann Sun Ruler fått solsting.
(Vilken fantastisk ordvits)

Man får se det ur ett större perspektiv. I ett kraftigt sekulariserat land
som Sverige letar medlemmar i SK nya vägar.
I framtiden kommer antagligen många muslimer konvertera.

Bättre med troende av vilken religion som helst, än ateister.
Citera
2014-04-15, 19:39
Medlem
FashionMonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Tror minsann Sun Ruler fått solsting.
(Vilken fantastisk ordvits)

Man får se det ur ett större perspektiv. I ett kraftigt sekulariserat land
som Sverige letar medlemmar i SK nya vägar.
I framtiden kommer antagligen många muslimer konvertera.

Bättre med troende av vilken religion som helst, än ateister.

Droppa du den dära för?
På vilket sätt är det bättre att tro på vad profeten Harry Pothead berättar istället för att avvakta och låta sitt fullkomliga system, själ, kropp, huvud, hjärta, hjärna och transcendentie komma fram till en egen slutsats om universum med information baserad på ens egna sinnen?

Förstår vad du säger till viss del, ser det som en positiv riktning att muslimer mosas ihop med kristna för att "ta det bästa från båda sidor" och discarda skiten.
Kanske komma överens enklast förstås genom att sluta tro på sagorna litterärt men ta till sig dom viktiga budskapen.
Senast redigerad av FashionMonster 2014-04-15 kl. 19:43.
Citera
2014-04-15, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Jepp, bara begära utträde ur Svenska Kyrkan. Varsågod, här är blanketten : http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CDEQ FjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.svenskakyrkan.se%2Fdefau lt.aspx%3Fdi%3D713231&ei=y-RMU7ipJcTaygPo9oCYAQ&usg=AFQjCNGyqUGfk9fcbv1WwfA1S i7Tz-cg8A&sig2=I2umuaZrl_43rE-SQ8uydA&bvm=bv.64764171,d.bGQ

Jag gick ur kyrkan samma sekund jag insåg att de samarbetade med socialdemokraterna....Jag begärde utträde 1988.
Citera
2014-04-15, 19:44
Medlem
Svinhudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickledonion
Det här måste nog vara det mest bisarra jag hört på länge. Hade jag varit kristen hade jag varit otroligt arg.

Inget att brusa upp sig över. Svenska kyrkan är kuppad av satanister. Bränn ner skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in