2014-04-15, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
Efter jag gick ur har jag alltid fått tillbaka pengar istället för att betala.
Hörde om ett par där ena var med och andra inte, den som inte var med gick och köpte sig elektronik varje år när skatten kom för att pika, vad den andre lagt ut i extraskatt.
Fast förra veckan såg jag en muslimtant med slöja och med barn i barnvagn komma ut från kyrkan och såg ut som hon vunnit på lotto, tyckte det såg knäppt ut, kommer ut från kyrkan, får de ens vistas i kyrkan för Muhammad?

Du vet väl att även judar och kristina bär på slöja?
Citera
2014-04-15, 19:48
Medlem
En ypperlig motivering att gå ur den mångkulturella HBT-kyrkan. Det är busenkelt och man sparar även massor av pengar som kan användas till en välförtjänt semester istället.
Citera
2014-04-15, 19:57
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktoranden
En ypperlig motivering att gå ur den mångkulturella HBT-kyrkan. Det är busenkelt och man sparar även massor av pengar som kan användas till en välförtjänt semester istället.

fattar inte varför inte fler går ur den vidriga vänster-HBTQ monster klump som Svenska kyrkan blivit.
väldigt enkelt att gå ur
https://www.svenskakyrkan.se/uttrade_ur_svenska_kyrkan
Behöver man fler skäl än ovan så kan man gå in på Dagens Seglora och läsa lite mer om ditt och datt som vänster-prästerna och HBTQ maffian har för sig http://dagensseglora.se/

http://dagensseglora.se/2014/04/10/res-er-upp-romer-er-tid-ar-nu-inne/ Romer i kyrkan, vilken fest!
http://dagensseglora.se/2014/04/01/du-gamla-du-fria/ svart feminist spyr på rasist Sverige
Senast redigerad av apanola II 2014-04-15 kl. 20:00.
Citera
2014-04-15, 20:01
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YoungYouth
Du vet väl att även judar och kristina bär på slöja?

Att ha en sjal över huvudet är något helt annat än slöja.
Citera
2014-04-15, 20:04
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Att ha en sjal över huvudet är något helt annat än slöja.

Inte så länge man beslöjar sig frivilligt. Framför den extrema skillnaden snälla du?
Jag ska be frun meddela det nästa gång någon frågar. "Nej det är ingen slöja, det är en sjal".

(Vilka original det finns här, helfestligt.)
Senast redigerad av -DaRude- 2014-04-15 kl. 20:12.
Citera
2014-04-15, 20:04
Medlem
Talamuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Inlägga protest mot en annan religion genom att lämna sin egen? Låter rimligt du.

Det är inte min religion, även om jag är medlem. Mina föräldrar skrev in mig vid låg ålder och nu kan jag helt enkelt välja om jag vill stödja islamiseringen i Sverige eller inte. Frågor?
Citera
2014-04-15, 20:36
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Jepp, bara begära utträde ur Svenska Kyrkan. Varsågod, här är blanketten : http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CDEQ FjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.svenskakyrkan.se%2Fdefau lt.aspx%3Fdi%3D713231&ei=y-RMU7ipJcTaygPo9oCYAQ&usg=AFQjCNGyqUGfk9fcbv1WwfA1S i7Tz-cg8A&sig2=I2umuaZrl_43rE-SQ8uydA&bvm=bv.64764171,d.bGQ

Citat:
Ursprungligen postat av laerande
En hädelse för kyrkan, förståelse och dialog är en sak men detta? Att gå ur kyrkan och därmed sluta stödja de ohederliga krafter som tagit över är något som alla medlemmar bör fundera över.

Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Kan man få blanketter för utträde ur Svenska Kyrkan hemskickade tror ni? Någon som ringt och pratat med dem än?

Citat:
Ursprungligen postat av manssmekaren
Barockt. Snart lämnar jag svenska kyrkan. Jag tror Gud förlåter mig.

Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Jag gick ur Svenska Kyrkan nyss lite i affekt då det var så enkelt att man kunde göra det via sms. Jag vill dock begravas av präst så håller på att leta andra kristna samfund som man kan gå med i nu. Kanske skulle testa att bli sekulär katolik. Någon som har erfarenhet av det?

Citat:
Ursprungligen postat av fittleif
Gått ur den jädra pisskyrkan för många år sen!

Komigen nu folk, gå ur kyrkan!

Ännu ett lyckat projekt då med andra ord. Helle Klein, troll till utseende såväl som handling.
Citera
2014-04-15, 20:38
Medlem
Gabriel Knights avatar
Rubriken är ju felaktig och måste förändras!!!!
Det är ju bara en enda enskild församling, nämligen Nacka församling som samlar in pengarna inte organisationen Svenska kyrkan så ingen behöver gå ur kyrkan av detta.
För övrigt så regleras inte frågan av kyrkoordningen utan varje enskild församling gör vad de vill med sina pengar. Förr reglerades sådana här saker av kyrkolagen och då var det olagligt men inte sedan man skiljdes från staten 1999. Sedan kan man förstås ha olika åsikter om skiljandet från staten men dessa tas i en annan tråd.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2014-04-15 kl. 20:42.
Citera
2014-04-15, 20:38
Medlem
Sverige2025s avatar
Nu är måttet rågat! Har varit med i Svenska kyrkan för att vilja stödja Svenskt kulturarv, men hur lämnar man Svenska kyrka? Vilka blanketter fyller man i?
Citera
2014-04-15, 20:43
Medlem
Olof Palmes första uppdrag var klastial minister...anno 196x (remember DDR Sverige...då var alla rörande eniga om att neger är neger...nu är allt tvärtom och alla är rörande eniga)

Redan då borde era föräldrar ha lämnat Svenska kyrkan, eftersom en del av de här närvarande tydligen är födda in i kyrkan.
Senast redigerad av AsellusBorealis 2014-04-15 kl. 20:46.
Citera
2014-04-15, 20:45
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
Nu är måttet rågat! Har varit med i Svenska kyrkan för att vilja stödja Svenskt kulturarv, men hur lämnar man Svenska kyrka? Vilka blanketter fyller man i?

Som jag försökte att förklara i förra inlägget är det inte organisationen Svenska kyrkan som har samlat in pengarna utan en enskild församling med egen ekonomi, skild från organisationens ekonomi
Senast redigerad av Gabriel Knight 2014-04-15 kl. 20:48.
Citera
2014-04-15, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Som jag försökte att förklara i förra inlägget är det inte organisationen Svenska kyrkan som har samlat in pengarna utan en enskild församling med egen ekonomi, skild från organisationens ekonomi

Enskild församlig eller inte, de gör det i kyrkans regi, punkt slut. Den Svenska kyrkan har blivit ett skämt av vänsterextrema muppar som förespråkar och främjar mångkultur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in