2014-04-15, 08:05
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Man måste alltså vara ryssälskare om man inte stödjer kuppregeringen i Kiev? Det kan inte vara lätt för små nassar som dig att veta vart ni ska vända er nu.

Ja, eftersom allt prat om "nassar" och "kupp" är ingenting annat än rysk propaganda. Går man på sån propaganda så är man ryssrunkare.

Den finns inga befogade grunder för att tala om nassar. Det är något ryssarna spridit för att berättiga sina kriminella gärningar i Ukraina.

Jo, visst, det finns ett populistiskt nationalistiskt parti, men de är knappast nazister för det första, för det andra har de ju knappast någon betydlig makt i Ukraina eller hade en avgörande roll i revolutionen. Så var ser du "nassarna"? Möjligen på ryska TV-bilder.

Kupp? Ett folkvalt parlament röstade för att få bort den gamla regeringen och få en ny. Det ska ju rimligen handla om att några nya aktörer kommer och tar makten, för att det ska handla om kupp? Var ser du kuppen?

Folket demonstrerade fredligt, regimen satte in illegala medel för att slå ner demonstrationerna (bl.a. frihetsberövanden, tortyr, mord). Över 100 pers dog. Demonstrationerna bestod av alla möjliga sorts människor, det var hundratusentals människor där, ja där fanns nationalister, möjligen även några nazister, likväl fanns det feminister, vänsterextremister etc. Var en bred representation av samhället. Den allra största majoritet var dock helt vanliga människor utan någon politisk eller ideologisk tillhörighet. Till slut insåg parlamentet att de måste göra något för att förhindra ytterligare blodbad, så de röstade bort den gamla regeringen valde en ny, tog bort presidenten. Utlyste nyval som kommer hållas om en månad.

Hur kan du få det till nassar och kupp? Hur är du inte ryssrunkare om du tror på propagandan?
2014-04-15, 08:10
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Man måste alltså vara ryssälskare om man inte stödjer kuppregeringen i Kiev? Det kan inte vara lätt för små nassar som dig att veta vart ni ska vända er nu.

Jaså jag är nazist? Det var ju roligt med tanke på hur många gånger jag idiotförklarat både nazism och kommunism här på forumet.

Om du inte är ryssälskare, varför tar du i så fall åt dig?
2014-04-15, 08:13
Medlem
Vad är den nya regeringen i Kiev för några egentligen ? Ukraina låter ryssarna invadera Krim och nu även östra Ukraina utan att regeringen i Kiev ingriper! Är regeringen i Kiev också ryssar ? Otroligt mesigg av Ukraina att låta ryssen härja. Det är bara att slänga ut ryssen.
2014-04-15, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jourDDptd
Han är precis lika smart som Hitler och Stalin. De båda hade framgång stor framgång den första tiden. Men båda faila grovt med en sak. Ekonomi. De visste inte hur man skapar värde och skapar ny stark ekonomi. Både Hitler och Stalin var rövare av rang. Så ock Putin. Hur länge tror ni det håller?
Öh, kan du belägga att Hitler och Stalin misslyckades med ekonomin? Hitler hade ju Sachs som genomförde ett mirakel fram till -38, sen skulle det troligtvis knasat ur men iom ww2 blir det bara spekulationer. Stalins femårsplaner var i många fall lyckade. Däremot har Putin gjort det, misat stålarna, kommunisterna står åter för dörren, och nu måste folket tänka på annat så hans vänner inte förlorar.
2014-04-15, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebigcrazyone
Vil bare opplyse at vi har samme merkelige fenomen i Norge. Plutselig, som troll i eske, dukket det for 1,5 måneder siden opp hordevis med putinister som spammer ned samtlige diskusjonsforum.

Exil-russerne er lette å identifisere pga. skrivefeil og argumentene som stort sett går på at de er lei av at Russland fremstilles negativt hele tiden.
Men hovedtyngden er de vanlige norske ventreekstremistene med sitt grunnfestede hat mot USA og til dels EU, som gør at alle krefter som står imot dem heies frem.
Det är få Ryssar. Men måånga Serber och stor-slaver. Men vi har ju tagit emot dessa, så, de som gjorde det är de skyldiga. Jag får ju tycka vad jag vill men jag förstår ju att jag inte är välkommen i Japan om jag hela tiden är antijapansk.
2014-04-15, 08:27
Medlem
fridaynightouts avatar
Lite intressant information från Cornucopia.

Citat:
Ryska underrättelsetjänsten vill automatisera sin online-propaganda

Som alla bloggare som skriver om försvarspolitik, säkerhetspolitik och Ryssland upptäckt, så finns det en organiserad kampanj i kommentarsfält, som hyllar det ryska politiska systemet och aktivt förnekar att Ryssland skulle vara något annat än en fredsälskande demokrati. Tydligast blir det när det gäller Georgien-kriget, även om Putin nu öppet erkänt att hela kriget var planerat från rysk sida i förväg. Det finns aktiva ryska inflytelseagenter, med goda språkkunskaper, som agerar psyops på Internet.

De ryska militära underrättelsetjänsterna SVR och GRU vill nu utöka psyops-verksamheten på Internet och automatisera den, så att man inte enbart behöver förlita sig på anställda.

Det handlar om en upphandling motsvarande 30 miljoner USD, av ett system som bland annat ska kunna ägna sig åt "automatiserad informationsspridning i stora sociala nätverk och anordnande av aktiviteter för informationsstöd beredd exponeringsscenarier på en given masspublik av sociala nätverk" och "massdistribution av meddelanden i givna sociala nätverk med hjälp av befintliga användarkonton, i syfte att påverka den allmänna opinionen", "statistisk insamling och analys av effektiviteten av delad information" och "analys av lämpligheten av de mest populära tjänsterna sociala nätverk för att initiera informationvågor av olika tematiska, sociala och andra destinationer." Miljontals rubel ska läggas på att utveckla metoder att komma runt t ex bloggars spamskydd och sk CPATCHA:s. Inte bara ryska sociala nätverk och bloggar pekas ut som målen, utan även internationella bloggar och system som Google+ och Facebook.
http://cornucopia.cornubot.se/2012/08/ryska-underrattelsetjansten-vill.html

Citat:
"Ryssland har mängder av kunniga i de flesta språk av intresse som finkammar bloggar och försvarar moderlandet i alla lägen. De skriver svar som skickas till en kvalificerad översättare som ser till att språket låter inhemskt och skickar tillbaka det inom loppet av några minuter. Jag har jobbat nära ryssar som kan svenska på en mycket god nivå - gemensamt för dem alla är att de har i princip fläckfri grammatik, men 1) glömmer bort att svenskan alltid har verbet på position två i meningar oavsett hur de är konstruerade och 2) tar fel på prepositioner i fasta uttryck. Notera de fyra första och de tre sista orden ur Unknowns kommentar på ditt senaste inlägg:
"Tyvärr din slutledningsförmåga är lika dålig som din förmåga att ta in och värdera logiska argument.Du blandar ihop mig med någon annan, jag har inte skrivit här i några dagar.""
http://cornucopia.cornubot.se/2014/03/ryssland-obestridda-ankomst-i-krim.html
2014-04-15, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
En stor del är slaver, dvs serber och bosnienserber. De hatar NATO och FN som stoppade folkmorden. Nu har de flytt till Sverige och de av dom som misslyckats i det svenska samhället blir bittra rättshaverister som försöker konspirera mot det samhälle vars försäkringskassa sponsrar deras osunda leverne. Potentiellt farliga femtekolonnare om de hade haft hjärnor.
Och hur kan det finnas sååå många terrormän som åker runt, såå många potentiella femtekolonnare från fanemig överallt , beroende på vad som sker? Och varför skulle dessa Serber ha misslyckats i det svenska samhället? Lyckas=ha pengar och makt. Inte att ha ngt förbannat jobb där man får gå på middagar med andra som har övremedelklassjobb. Sen måste du sluta med konstigt nyspråk som rättshaverist. En sådan försöker få rätt men förlorar, denne kan ha helt rätt, det är kampen och att han, oavsett om han har rätt eller ej, förlorar som avgör om epitet kan användas. Jag tex är en gruskastare. OM jag inte får som jag vill på bygget så kastar jag grus i tanken. Och tuggummi i p-automaten och sen står och beklagar mig när reparatören kommer om hur konstiga folk är...För att omedelbart när han åkt trycka in ett till. Använd begrepp rätt. Du kan kalla mig ngt annat, men jag driver inte fall som jag förlorar rättligt med meningen att vinna dem, driver jag dem är det för att kasta grus! Och det är inte *rätts*haverism, även om du skulle vilja beteckna det så.
2014-04-15, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malingin
Tex Ukraina, styras från Bryssel eller Moskva var ju frågan, helt ärligt tycker jag Moskva verkar bättre...
Jag blir din lydige slav om du ger mig massor av rikedomar. För två miljarder så försvarar jag allt Malingin säger och gör. Du är bara bäst jämt då. Jämt. Åsikter? Såna bär jag inte, du ser ju här hur folk sitter och tycker, istället för att se sann politik - intresse, intresse, intresse!
vfs avatar

Moderatormeddelande

Postat av vf 2014-04-15, 09:31
Moderator
Tråden får leva tills vidare, har raderat en massa skräp. Fokus ska inte ligga på flashbackanvändare utan snarare detta: http://cornucopia.cornubot.se/2012/08/ryska-underrattelsetjansten-vill.html

/Mod
2014-04-15, 09:32
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Ja, eftersom allt prat om "nassar" och "kupp" är ingenting annat än rysk propaganda. Går man på sån propaganda så är man ryssrunkare.

Den finns inga befogade grunder för att tala om nassar. Det är något ryssarna spridit för att berättiga sina kriminella gärningar i Ukraina.

Jo, visst, det finns ett populistiskt nationalistiskt parti, men de är knappast nazister för det första, för det andra har de ju knappast någon betydlig makt i Ukraina eller hade en avgörande roll i revolutionen. Så var ser du "nassarna"? Möjligen på ryska TV-bilder.

Kupp? Ett folkvalt parlament röstade för att få bort den gamla regeringen och få en ny. Det ska ju rimligen handla om att några nya aktörer kommer och tar makten, för att det ska handla om kupp? Var ser du kuppen?

Folket demonstrerade fredligt, regimen satte in illegala medel för att slå ner demonstrationerna (bl.a. frihetsberövanden, tortyr, mord). Över 100 pers dog. Demonstrationerna bestod av alla möjliga sorts människor, det var hundratusentals människor där, ja där fanns nationalister, möjligen även några nazister, likväl fanns det feminister, vänsterextremister etc. Var en bred representation av samhället. Den allra största majoritet var dock helt vanliga människor utan någon politisk eller ideologisk tillhörighet. Till slut insåg parlamentet att de måste göra något för att förhindra ytterligare blodbad, så de röstade bort den gamla regeringen valde en ny, tog bort presidenten. Utlyste nyval som kommer hållas om en månad.

Hur kan du få det till nassar och kupp? Hur är du inte ryssrunkare om du tror på propagandan?
Tack för allt detta nonsens! Med tanke på vad TS skriver om förmodade agenter från ryssarna i sitt startinlägg...
Du har 403 inlägg sedan du registrerade dig den 14:e mars i år.
Alla gäller situationen i Ukraina.
Ditt språk är något officiöst och du hänvisar ofta till bloggar som kallar sig själva oberoende men ofta har en stark antirysk hållning.
Vi vet ju att USA:s bandhund också bedriver psyops, eller hur?
För at återgå till ditt standardiserade svar ovan.
Jo, det var en kupp (moraliskt försvarbar eller ej kan man diskutera men en kupp var det). Om ett stort antal ledamöter av parlamentet inte befinner sig där för att rösta pga av fysiska hot så är det en kupp.
Jo, de är nassar. Annars skulle de knappast få (och acceptera) stöd från SvP
De har en betydlig makt i västra Ukraina där de är det största partiet i tre regioner.
Nassarna har förekommit på bild i alla stora media i väst också, de har t.o.m använt den gamla partisymbolen.
Om du såg enbart fredliga demonstrationer var du nog ensam om det. Polisen svarade på våldet de startade inte (vilket också synts i alla stora västliga media).
Valet skulle hållts den 25 maj oavsett kuppen. Det var ju en eftergift från Janukovitj till Euromajdan. Skillnaden är ju att man inte vill att folk i öster ska ha någon kandidat att rösta på.
Hur kommer det sig att ukrainska folket får störta regeringar men inte ryska folket inte ens får ha sitt eget språk som officiellt i Ukraina?
Bildtrunkare som du kommer att drunkna i ert eget dubbeltänk.
Edit: Såg att du var uppe i 405 inlägg nu. Alla om Ukraina. Alla efter kuppen.
2014-04-15, 09:38
Medlem
Gift44s avatar
Därför att bloggen som TS hänvisar till (liksom du) hävdar att man måste stödja de krafter som använde nassarna som stormtrupper under kuppen i Kiev.
2014-04-15, 09:55
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tror nog att du har några poäng.

...

Tackar.

Citat:
...
Putin och tyrann säger du.. : ta och tänk lite på den..(det är en smula mer komplicerat än så)

He, he, jag tänker alltid på en videosekvens när Putin tar en rysk gruvägare
i öronen och bannar honom för att han inte skrivit under ett kontrakt.
Putin slänger penna och kontrakt i bordet och tvingar fram gruvägaren att skriva
under.

Gruvägaren vet att antingen skriver han under, eller så blir det, vad ska vi kalla det,
ganska råa straff. Att gå emot Putin, det gör man inte.

Demokrati? Ha, ha, ha, ja det kan man ju kalla det

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in