2014-04-14, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Intressant!
Jag förvånas över att det verkar finnas så många pro-Putin-ryssar här i Sverige.

Samme i norge. Faktisk nokså provoserende at de som har stukket av fra økonomsike elendighet og manglende rettstat i Russland, og nå nyter fruktene av den norske velferdsstaten, sitter å hyller denne lille psykopaten sin i Kreml.
Faktisk virker disse exil-russerne mer fanatiske enn de som fortsatt bor der borte, og som daglig kan merke bivirkningene av rettsløshet, korrupsjon og nepotisme.
2014-04-14, 20:34
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Jättebra trådstart

Jag har med sett den här märkliga trenden, speciellt i trådar på Flashback.

Jag tror att det beror på en felriktad projicering. De som kommenterar skriver
i stil med att "Fan, låt ryssarna ta vårt land, de som styr Sverige är sådana
syltryggar". Ungefär så går resonemanget.

De söker efter en fadersfigur, tror jag det bottnar i. Osäkra män som inte
vill eller orkar med det moderna samhället i Sverige.

Personligen vill jag absolut inte ha någon tyrann som Putin att bestämma
över vårt fina land

Tror nog att du har några poäng.

Man önskar/söker efter en politiker som talar för Sverige, inte för EU eller globalt multi-kulti nonsens. Här förefaller Putin vara en "frisk fläkt". Men.., Putin talar för Ryssland, Ryssland Ryssland.., och sedan på plats 18.., kommer resten av alla andra länder.

Såpass desperat är det politiska bilden och Putin är en "snabb fix", hoppas man..

Jag förstår dessa människor, likaså deras önskningar.., men jag ser nog även att Putin ser på sitt eget hus först (o det är ett stort hus).

Putin kan dock indirekt väcka Europa.., genom att få EU att se över sina prioriteringar.

Putin och tyrann säger du.. : ta och tänk lite på den..(det är en smula mer komplicerat än så)
Senast redigerad av Snapcount 2014-04-14 kl. 20:37.
2014-04-14, 20:57
Medlem
KungGurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
I ena tråden efter den andra ser vi en tilltagande skara ryssrunkare som ser Sveriges arvfiende Ryssland som sin stora förebild. Putin höjs till skyarna som en genialisk och begåvad politiker och gatorna i Ryssland verkar vara gjorda guld och ryssarna verkar till och med skita guld.

Nej nej. Dom flesta som är lite politiskt intresserad förstår att Sionistiska väst och vårat banksystem är döende. Gör inte dessa kriminella människor någonting drastiskt så kommer folket i dom egna länderna förstå vilka som verkligen är the bad guys, enda chansen man har är att måla upp Ryssland som ett hot, vilket inte fungerar. Det gick av naturliga orsaker, förr i tiden, att manipulera och propagera för "vad som är rätt".

Citat:
Vilka är ryssälskarna och vad motiverar dem?
Jag tycker mig urskilja följande grupper:
1) Agenter som arbetar direkt på uppdrag av de olika Ryska underrättelsetjänsterna.
2) Ryssar bosatta i Sverige.
3) Nationalister som på fullaste allvar tror att Putin på något sätt ska rädda Sverige undan massinvandringen.
4) Tragiska kommunister av gamla skolan, ofta med grav aspbergerstörning som griper efter varje halmstrå som kan rädda deras skeva världsbild.

Herregud. Att vanliga människor börjat syna hur det egna ledet sköter våra utrikesaffärer och hur sambanden med dessa hör ihop med ekonomin betyder inte att "ryssagenter" besöker forum, det krävs inget geni att se sambanden.

En klassisk kommentar är att beklaga sig över "aspergare" och "kommunister"....du fick också med "nationalister", bravo!

Citat:
Till ryssälskarna i tråden, ni ser inga paralleller med ert eget beteende i dagsläget och hur svenska eliten i Finland förrådde Sverige under Rysk-svenska kriget 1788-90 och rysk-svenska kriget 1808-09? Hur gick det för Finland sen? 1918, 1939-40, 1941-44? Är det så ni vill bli ihågkomna i historieböckerna, som förrädarna som sålde ut Sverige till ett gäng debila stäppkossacker?

"Är det så ni vill bli ihågkomna i historieböckerna"

Det kommer inte bli så, ändå, men för att svara på ditt korkade jävla resonemang så finns det ingenting att jämföra med situationen då som nu.

Vilken idiot som helst förstår att dom senaste årens större politiska händelser visat vilket tragiskt landskap väst har blivit. Dubbelmoralen man kört med har synats av dom flesta med ett kryddmått av insyn världspolitiken. Syrien var ett klockrent exempel där massa journalister och politiker snabbt som fan försökte måla upp Assad som någon tyrann, man reste till och med dit CBS 60 minutes där Assad pratade helt uppriktigt om saker medans journalisten helatiden försökte förvränga och hitta fel.

Väst har anledningar till att göra som dom gör och det är inga "mänskliga rättigheter". Tur är väl det att snart faller dessa sionistrunkare och deras värdelösa banksystem, det är en sak som är säker.

Citat:
När det gäller ryssälskargrupperna:
Vilka fler grupper kan identifieras?
Vilka fler intressen har dessa?

Jaa, mycket märkligt att asbergare, kommunister,. nationalister, ryssagenter konspirar mot dig och resten av människorna som lever i "verkligheten".

Ni lurar er själva åtminstone.
2014-04-14, 20:59
Medlem
Matthew_Hopkinss avatar
Citat:
När det gäller ryssälskargrupperna:
Vilka fler grupper kan identifieras?

Man kan lägga till den stora gruppen bestående av den psykiskt svaga massan. De som innerst inne är i behov av att böja sig under en stark auktoritär ledare. För dem kan Putin framstå som den tuffaste killen på skolgården just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av MrWin
Tack vare internet är tillgången på information mycket större än tidigare då man var hänvisad till pk-media. Det är lättare nu att bilda sig en egen uppfattning. Tidigare löpte man större risk att indoktrineras av vad några få pk-snubbar basunerade ut.

Teoretiskt skulle det kunna vara så, men gemene man blir precis lika indoktrinerade idag som när folkbiblioteket var den stora kunskapskällan. Man snöar in på något spår, hänger på några forum för likasinnade, och tar sedan okritiskt in endast information och argument som bekräftar sin redan cementerade världsbild.
2014-04-14, 21:13
Medlem
Ryssland är raka motsatsen till Sveriges gulligull-bögälskar-feminist-tolerans-allaärlikamycketvärda-bullshit som jag hatar.
Att fulmedia gör allt för att få Ryssland att framstå som djävulen medans eu och usa är en riddare i vit rustning gör att jag självklart står på Rysslands sida.
2014-04-14, 21:19
Medlem
Xeliouss avatar
En stor del är slaver, dvs serber och bosnienserber. De hatar NATO och FN som stoppade folkmorden. Nu har de flytt till Sverige och de av dom som misslyckats i det svenska samhället blir bittra rättshaverister som försöker konspirera mot det samhälle vars försäkringskassa sponsrar deras osunda leverne. Potentiellt farliga femtekolonnare om de hade haft hjärnor.
2014-04-14, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PermanentVicks
Här på flashback älskar vi våra grannar i Finland. Vi gillar inte Ryssen.

Så har jag också upplevt forumet. Även fast man inte får skriva på finska här så tycker vi bättre om dom än ryssen.
2014-04-14, 21:24
Medlem
Älska Ryssland är en överdrift. Däremot så hatar jag USA och Sveriges ständiga smutskastning och snevridna propagande gentemot Ryssland och t.ex. situationen i Ukraina. Alla som har lite insyn och läser mer än Aftonbladet och Bildts korrupta uttalanden vet att det är en jävla skam va väst håller på med i Ukraina. Men är inte första eller sista gången vi i väst totalt kör över andra länder för våra egna intressen, kosta hur många liv det vill för de skiter ju vi totalt i. Alla måste ju tänka och tycka som vi.
2014-04-14, 21:27
Medlem
Också sjukt patetiskt att Svenskar låter sig bli så lurade av USA. USA vill att vi ska vara rädda för Ryssland precis som de ville att vi skulle vara rädda för Irak och Iran t.ex. Varför? Jo därför att USA behöver något som lyfter fokus ifrån deras egna korståg och rättfärdigar gärningar i deras intressen.

Tänker man efter så har USA alltid haft en vidrig och hemsk fiende som man med alla medel måste bekämpa! I varje fall under hela deras storhetstid.
2014-04-14, 21:29
Medlem
Matthew_Hopkinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungGurra
Den psykiskt svaga massan måste väl vara borgare.

Nej, de är fortfarande proletärer. Många lät sig visserligen luras av marknadsföringen och röstade därför borgerligt i förra valet, men nu känner de sig lika lurade och eländiga igen. De väger Reinfeldt mot Putin och plötsligt ter sig en rysk invasion av Sverige lite lockande.
2014-04-14, 21:32
Medlem
I mitt fall så blir jag lite irriterad över att fokus endast ligger på Moskva, visst Putin har snott Krim och kommer inte lämna tillbaks det. Men vad har vi i Kiev och vad har de gjort och inte gjort..

Vi kan ju börja med att de från dag ett efter maktövertagandet började sätta åt den ryska minoritet (majoritet i östra Ukraina) som finns i landet. Ryska som andra språk skulle inte vara tillåtet och Krim som tidigare haft självstyre skulle bli av med detta. Klart som korvspad att de östra delarna lackar och söker hjälp av sina ryska kamrater. Vad fan trodde Kiev skulle hända? Naivt..

Sen att det är fel att ta land kan vi ju diskutera, vad jag vet så besitter Israel land som tillhör andra utan att någon i väst ens väljer att öppna käften eller ens kritisera det. Snarare att man erkänner det och när israel inte hör säger att de kanske borde lämna tillbaka ockuperad mark. Anledningen att de gapar nu är att det inte är en allierad som sträcker på gränserna. Hade det varit USA som tog en Ö från en stam hotten-tottar i indiska oceanen hade inget brytt sig..

Det var alldeles OK att stöda de som protesterade och ockuperade byggnader i Kiev när det begav sig, de var massivt understödda av väst. Vill även minnas hur det lät när den tidigare presidenten ville skicka in militären för att röja upp i protesterna, då skreks det och gapades från väst. Nu hejar väst på ivrigt att våld ska brukas och människoliv gärna får gå åt. Det är ju bara ryska liv..

När de västvänliga tog makten i Ukraina var de starkt stödda av västmakter, nu när de har makten ska ingen annan lägga sig i för nu är det "Ukrainas angelägenhet".

Sen kan vi ju också diskutera Svobodas ställning i Ukraina, ett uttalat nazistiskt parti som sitter med och styr och ställer. Ett parti som inte tillåter homosexualitet, har med våld och hot sett till att pride-festivalen i Kiev lagts ner, vill göra Ukraina till ett etniskt homogent land. Nu ska vi i väst tydligen ha Svoboda i knät och klia dessa nazister under hakan. Var det inte vi som inte tålde Ryssland just för att de inskränker på homosexuellas rätt att propagera, svoboda vill gå betydligt längre än så.

Det äcklar mig hur pass desperat västmakterna är och hur lättvindigt de ger upp sina ideal för en gnutta mer makt, sällan skådat sådan dubbelmoral som vi gör nu i Ukraina-konflikten.

Jag är dock övertygad om att detta inte kommer sluta gott för Ukraina, efter påsk kommer östra Ukraina vara ockuperat av ryssarna. Obama och tyskan gömmer påskägg medan ryssarna tankar tanksen och rullar in. Allt detta har Ukraina väst att tacka, just för att USA var så kåt på att få en allierad i Ukraina. Hade inte väst drivit detta och försökt få Ukraina på tåget i samma takt så hade Putin inte tvingats till att säkra sitt närområde.
2014-04-14, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
I mitt fall så blir jag lite irriterad över att fokus endast ligger på Moskva, visst Putin har snott Krim och kommer inte lämna tillbaks det. Men vad har vi i Kiev och vad har de gjort och inte gjort..

Vi kan ju börja med att de från dag ett efter maktövertagandet började sätta åt den ryska minoritet (majoritet i östra Ukraina) som finns i landet. Ryska som andra språk skulle inte vara tillåtet och Krim som tidigare haft självstyre skulle bli av med detta. Klart som korvspad att de östra delarna lackar och söker hjälp av sina ryska kamrater. Vad fan trodde Kiev skulle hända? Naivt..

Sen att det är fel att ta land kan vi ju diskutera, vad jag vet så besitter Israel land som tillhör andra utan att någon i väst ens väljer att öppna käften eller ens kritisera det. Snarare att man erkänner det och när israel inte hör säger att de kanske borde lämna tillbaka ockuperad mark. Anledningen att de gapar nu är att det inte är en allierad som sträcker på gränserna. Hade det varit USA som tog en Ö från en stam hotten-tottar i indiska oceanen hade inget brytt sig..

Det var alldeles OK att stöda de som protesterade och ockuperade byggnader i Kiev när det begav sig, de var massivt understödda av väst. Vill även minnas hur det lät när den tidigare presidenten ville skicka in militären för att röja upp i protesterna, då skreks det och gapades från väst. Nu hejar väst på ivrigt att våld ska brukas och människoliv gärna får gå åt. Det är ju bara ryska liv..

När de västvänliga tog makten i Ukraina var de starkt stödda av västmakter, nu när de har makten ska ingen annan lägga sig i för nu är det "Ukrainas angelägenhet".

Sen kan vi ju också diskutera Svobodas ställning i Ukraina, ett uttalat nazistiskt parti som sitter med och styr och ställer. Ett parti som inte tillåter homosexualitet, har med våld och hot sett till att pride-festivalen i Kiev lagts ner, vill göra Ukraina till ett etniskt homogent land. Nu ska vi i väst tydligen ha Svoboda i knät och klia dessa nazister under hakan. Var det inte vi som inte tålde Ryssland just för att de inskränker på homosexuellas rätt att propagera, svoboda vill gå betydligt längre än så.

Det äcklar mig hur pass desperat västmakterna är och hur lättvindigt de ger upp sina ideal för en gnutta mer makt, sällan skådat sådan dubbelmoral som vi gör nu i Ukraina-konflikten.

Jag är dock övertygad om att detta inte kommer sluta gott för Ukraina, efter påsk kommer östra Ukraina vara ockuperat av ryssarna. Obama och tyskan gömmer påskägg medan ryssarna tankar tanksen och rullar in. Allt detta har Ukraina väst att tacka, just för att USA var så kåt på att få en allierad i Ukraina. Hade inte väst drivit detta och försökt få Ukraina på tåget i samma takt så hade Putin inte tvingats till att säkra sitt närområde.

Som du skriver kommer detta troligtvis sluta som alla andra konflikter där USA vill gynna deras egna intressen. Lokalbefolkningen står för notan. Människoliv är inte värt något längre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in