2014-04-15, 00:47
Medlem
ShadeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teguin

Det där hade jag missat helt och hållet. Tack!
Citera
2014-04-15, 01:19
Medlem
Har dom sagt ngt om hur många säsonger serien ska vara på? Ni som läst böckerna, är vi ens halv vägs?

Och varför så få avsnitt, andra serier brukar ha 20 st per säsong.
Citera
2014-04-15, 01:23
Medlem
En till fråga, vem var tjejen som fick ansiktet förstört av hundarna när tortyrkillen jagade henne?
Citera
2014-04-15, 01:28
Medlem
shrimpflavors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
Har dom sagt ngt om hur många säsonger serien ska vara på? Ni som läst böckerna, är vi ens halv vägs?

Vi är nästan halvvägs.

Sista boken är planerad så det kommer ett slut.
Citera
2014-04-15, 01:31
Medlem
Cruachans avatar
Citat:

Är väl väldigt få serier med entimmesavsnitt som sportar 20 avsnitt per säsong. Tror knappt jag kan komma på en enda. 10-13 är väl att räkna som standard.
Citera
2014-04-15, 01:35
Medlem
Rob.Mooneys avatar
Citat:

Har för mig att dom diskuterar det tidigare i tråden. Det ska vara i slutet av bok två, början av trean om jag inte minns fel? Antalet avsnitt är väl för att inte mjölka ut på det utan att göra kvalitativ tv och inte en dussin serie?

Spoilern handlar om början av det senaste avsnittet, men hellre en spoiler för mycket än en för lite enligt vissa.

Btw, vilka tjejer tycker ni är snyggast i serien?

Min toplista är.
1.Cersei(makt är jävligt sexigt)
2. Rödhåriga wildlings-bruden.
3. Den nya drottningen. Hon med lockarna ni vet?
4. Sansa (i vissa scener)
5. Shae(mest för hennes andra tyska scener )
Citera
2014-04-15, 02:03
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shrimpflavor
Vi är nästan halvvägs.

Sista boken är planerad så det kommer ett slut.
Vi vet väl inte hur många säsonger per bok det blir dock? Fortsätter det med två är det ju en jävla massa säsonger kvar.
Citera
2014-04-15, 02:03
Bannlyst
Riktigt bra avsnitt på denna säsongen. Tycker det blir gråare och gråare. Gillas starkt.
Fyfan vad Ramsey är äcklig. Vrickad. Hoppas någon smäller hans kulor i ett gångjärn eller något.
Sista scenen var taffligt gjord.. lite "uppenbart".
Citera
2014-04-15, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Vi vet väl inte hur många säsonger per bok det blir dock? Fortsätter det med två är det ju en jävla massa säsonger kvar.

Tror D&D gick ut med nyligen att de vill bli klara med serien efter 7 max 8 säsonger.

Av de intervjuer jag läst med GRRM verkar han dock inte hålla med om det. På honom verkar det som att han vill ha fler säsonger alternativt göra någonn film eller en prequel-säsong så han hinner skriva färdigt sina 2 sista böcker.
Citera
2014-04-15, 02:40
Medlem
PsycholicRaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evensteeven
Har ingen aning faktiskt om vad deras mål är. Kanske döda alla? Nu kan jag inte kartan men antar att de är på väg mot "civilisationen" dvs ta sig förbi the great wall...men sen vad de ska göra efter det vet man ju faktiskt inte. Känns ju konstigt att de bara ska ta sig förbi den och sen börja slakta alla.

Pratade med en kompis som läst böckerna (har själv inte gjort det) och han sa att krig med white walkers inte har inträffat hittills. Nu vet jag inte hur många böcker som har skrivits hittills men det är väl en del....så vi får vänta lääääääääääänge innan det blir action på den fronten = storskaligt krig. Efter det drar jag väl också slutsatsen att det kommer ta LÅÅÅÅÅÅÅNG tid innan Khaleesi kommer till kings landing.
Det är väl delvis rätt, egentligen har de redan krigat litegranna med White walkers. Den grupp med nights watch som Jon och de andra red ut med slogs mot WW's vid Fist of the first men (ungefär där de i serien hittar pilspetsarna av dragonglass), och hade även walkers efter sig när de flydde till Craster. Detta har de dock skippat, antagligen av budgetskäl så slaget vid blackwater som är viktigare för storyn kunde bli gjort ordentligt! Så detta är inte en spoiler, utan ett alternativt händelseförlopp som skiljer sig mellan böcker och tv-serie
Citera
2014-04-15, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Äntligen dog incest(k)ungen Joffrey. Jag har väntat på denna stund ända sedan jag såg den fula nunan på killen som spelat honom.

Om jag kommer ihåg rätt hade hon väldigt fula pattar. Den snyggaste av de som har större roller är holländskan som spelar Melisandre, prästinnan till eldguden. Annars finns det många snyggingar i mindre roller, exempelvis som horor.
Horan som blev drakkvinnans betjänt var fin, liksom många andra horor som vi dock får se allt för sällan. Tex. hon som satt i knäna på killen som fick sitt huvud avskiljt från kroppen som present till drakarnas moder.

Har reglerna för nakenhet lättat eller varför är det så mycket naket? Kukar, tuttar i varje avsnitt, endast OZ kom i närheten men då var det tyvärr inga tjejer
Citera
2014-04-15, 03:54
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgnazioWolfLupo
Tror D&D gick ut med nyligen att de vill bli klara med serien efter 7 max 8 säsonger.

Av de intervjuer jag läst med GRRM verkar han dock inte hålla med om det. På honom verkar det som att han vill ha fler säsonger alternativt göra någonn film eller en prequel-säsong så han hinner skriva färdigt sina 2 sista böcker.
Tror nästan på 7-8 säsonger + 3 långfilmer eller något åt det hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in