2014-04-14, 22:16
Medlem
sluggerbanans avatar
Citera
2014-04-14, 22:17
Medlem
Det verkar som om Jack Gleeson ska lägga ner som skådespelarkarriär efter GoT. Synd, jag tycker han är fullkomligt briljant!
Citera
2014-04-14, 22:20
Medlem
shrimpflavors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kisfmg
Det verkar som om Jack Gleeson ska lägga ner som skådespelarkarriär efter GoT. Synd, jag tycker han är fullkomligt briljant!

Han höll ett tal om att han avskyr kändisdyrkan.

I hate celebrity culture - Jack Gleeson
https://www.youtube.com/watch?v=uKboLTwzFTs
Citera
2014-04-14, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shrimpflavor
Fan att Joffrey dog. <3 Min favorit!

Visste att han skulle dö men Jack Gleeson är en grym skådespelare och han gjorde jävligt mycket för serien.

Säg vad man vill om honom men han var åtminstone underhållande så att jag kommer att sakna Joffrey.

En av mina favoritscener är när Tyrion kommer in i mötesrummet för att få reda på att Robb Stark är död, Joffreys leende och lycka är oslagbar!

I AM THE KIIIIING!
Citera
2014-04-14, 22:21
Medlem
shrimpflavors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluggerbanan

Citera
2014-04-14, 22:27
Medlem
TheKeyboardWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrPokerface
Säg vad man vill om honom men han var åtminstone underhållande så att jag kommer att sakna Joffrey.

En av mina favoritscener är när Tyrion kommer in i mötesrummet för att få reda på att Robb Stark är död, Joffreys leende och lycka är oslagbar!

I AM THE KIIIIING!
Joffrey var absolut en av mina favoriter pga skådespelaren. Jag älskade inte att hata honom som många andra i tråden, jag älskade honom bara. Jag förstår inte varför alla hatar honom så mycket? Jack är en av seriens bästa skådespelare och alla hans psykopat, rage scener är fruktansvärt underhållande.

Jag kommer absolut sakna honom, och jag njöt INTE av slutet, tvärtom.
Citera
2014-04-14, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shrimpflavor
Citera
2014-04-14, 22:30
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrPokerface

I AM THE KIIIIING!

Haha, han har lagt några sköna citat.

"Kill him! Kill him! Kill all of them, I command it!"
Senast redigerad av Giggsy 2014-04-14 kl. 22:35.
Citera
2014-04-14, 22:38
Medlem
shrimpflavors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teguin

Citera
2014-04-14, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Har sett alla avsnitt men inte läst några böcker. Men en sak ja kom o tänka på som nån kanske kan svara på. Säsong 2 slutade ju med att det kom en enorm armé med White Walkers. Sen har man inte sett eller hört någonting mer vad jag kan minnas. Vart håller dom hus och vad är deras "mål" ?

Du menar en enorm armé med döda? Det senaste vi vet är att de attackerade NWs armé som lämnade muren. Väldigt få fram NW överlevde men vissa lyckades ta sig tillbaka till muren för att varna dem (Sam te.x). När Sam återvände berättade han om det för Maester Aemon som sedan informerade resten av Westeros om att de har samlats och rör sig söder.

Vem vet vad de håller på med och vad de vill.. White Walkers är inget vi direkt har jättemycket info om, förutom att de en gång tidigare invaderade Westeros men blev repellerade.
Citera
2014-04-14, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Har sett alla avsnitt men inte läst några böcker. Men en sak ja kom o tänka på som nån kanske kan svara på. Säsong 2 slutade ju med att det kom en enorm armé med White Walkers. Sen har man inte sett eller hört någonting mer vad jag kan minnas. Vart håller dom hus och vad är deras "mål" ?

The Others (ja deras rätta namn) kan inte passera muren pga av magin som är bunden i dess isväggar.
The Others chans till att invadera Westeros är då att låta alla wildlings storma muren och i processen förhoppningsvis förstöra den så att The Others kan påbörja sina planer i övriga Westeros vad nu deras egentliga motiv är.

Så för att förenkla, The Others anföll den NW armé som var placerad vid The Fist of The First Men eftersom den var ett hot mot Mance Rayders wildlingarmé som är på väg mot muren.

Behövs inga spoilers för det där då alla bör ha räknat ut det vid det här laget.
Citera
2014-04-14, 23:06
Medlem
canadianresourcess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knazbarnet
Bara jag som tror att det var pajen som förgifta han? Eller rättare sagt duvorna? Kan vara så att jag fått det om bakfoten men vid 49:29 så zoomar dom in på pajen och där ligger åtminstone en död duva, rimligtvis borde de kunnat döda honom typ fågelinfluensa tänker jag fast lite värre. Har jag fel?

Jag tror helt på din teori... Fågelinfluensan? Seriöst? Din fantasi är det i alla fall inget fel på. Hahaha. Bäst idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in