2014-04-14, 18:17
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Jag undrar när vändningen för alliansen kommer, för det kan vi vara säkra på att den gör. Speciellt om det blir någon större nationell kris (typ tsunami, Estonia etc) och Reinfeldt faktiskt lyckas agera landsfader.

SD har länge levt på proteströster och att lyckas mobilisera soffliggare, men ju närmare vi kommer det faktiska valet kommer proteströster och osäkra hamna på mer säkra kort, med stor sannolikhet S och M.
Ukrainakrisen är redan här och förvärras för varje dag som går, dock så har Cirkusnegern och hans små dvärgar malt om att något hot inte finns och att försvaret som varit deras ansvar i snart 8 år är totalt kaputt och icke existerande annat än till namnet.
Jag tror inte att den krisen kommer lyfta Cirkusnegern till nya höjder, tvärtom så visar det bara på ihåligheten och den monumentala inkompetens som präglat utrikes och försvarspolitiken de senaste 8 åren.
Dock gör C.Bildt bra ifrån sig, men Cirkusnegrn himself är som alltid ett stort och brunögt skämt.
2014-04-14, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det är viktigt som f-n att SD gör ett bra EU val.Det blir ett suveränt avstamp emot riksdagsvalet och ett jävla kacklande i partisk massmedia.
Jag HOPPAS bara att alla SD sympatisörer inser hur viktigt det faktiskt är att gå och lägga sin röst 25 Maj.
Denna gång gör det skillnad.

Om Åkesson med flera basunerar ut EU-valets betydelse för riksdagsvalet kommer nog fler att rösta i EU-valet oavsett hållning i EU-frågan.
2014-04-14, 20:38
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Jag tror att vändning är ett starkt ord men visst lär alliansen åtminstone närma sig de rödgröna till valdagen men det är knappast från sd de tar tillbaka röster. De som gått från M till sd, och det är många, har gjort det pga massinvandringen som otroligt nog blivit värre under Reinfeldts styre.
Inte ens halvhjärtade utspel från Billström eller Fp kan locka tillbaka väljare från sd.

Vändning kan vara ett för starkt ord ja. Det var dock vad som skedde 2010. Nu är det iof en annan situation, men folk har en tendens att rösta på de trygga, välkända alternativen, när det väl gäller och där har den sittande regeringen ett enorm fördel i kristider.

Men visst finns det fler faktorer att ta hänsyn till nu också, vem vill slänga bort en röst på C eller KD om de verkar åka ur t ex? Fi har redan tagits upp.

Lyckas S förklara sin arbetarpolitik och förmå de väljare som gått från S till SD att förstå att SD är ett borgerligt parti kan det hända en del där också.

Kontentan är, bli inte förvånade om de etablerade partierna börjar gå framåt de sista 1-2 månaderna.
2014-04-14, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Vändning kan vara ett för starkt ord ja. Det var dock vad som skedde 2010. Nu är det iof en annan situation, men folk har en tendens att rösta på de trygga, välkända alternativen, när det väl gäller och där har den sittande regeringen ett enorm fördel i kristider.

Men visst finns det fler faktorer att ta hänsyn till nu också, vem vill slänga bort en röst på C eller KD om de verkar åka ur t ex? Fi har redan tagits upp.

Lyckas S förklara sin arbetarpolitik och förmå de väljare som gått från S till SD att förstå att SD är ett borgerligt parti kan det hända en del där också.

Kontentan är, bli inte förvånade om de etablerade partierna börjar gå framåt de sista 1-2 månaderna.
Precis som förra valet, där SD fick minskat i stöd under hela valrörelsen för att sedan i princip vara utraderade på valdagen?
2014-04-14, 21:37
Medlem
Fula Gubbens avatar
Regeringspartiets återhämtning brukar komma sista månaden, i samband med de tunga TV-debatterna, då auktoriteten i egenskapen att "styra landet" plocka poäng hos många som är osäkra och till sist väljer "no change" för att döva sin ångest. Jag tippar att vi lär få se denna välkända effekt även 2014, inte minst som Nero Negerfeldt brukar göra bra ifrån sig i skarpt läge.

SD:s valresultat beror på andra saker, men mest på hur mycket elände och vantrivsel invandrarna ställer till med under sommaren. De lär inte göra oss besvikna.

Partiet Fi! eller F! eller Fittorna är en utmärkt krydda att förstöra valet för vänsterflygelns två mindre partier, och alla Sverige-vänner bör av rent taktiska skäl uttrycka stöd för partiets bisarra och helt verklighetsfrånvända idéer.
2014-04-14, 22:14
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det är viktigt som f-n att SD gör ett bra EU val.Det blir ett suveränt avstamp emot riksdagsvalet och ett jävla kacklande i partisk massmedia.
Jag HOPPAS bara att alla SD sympatisörer inser hur viktigt det faktiskt är att gå och lägga sin röst 25 Maj.
Denna gång gör det skillnad.
SD kommer göra ett fantastiskt EU val även om man gör ett magplask och med magplask menar jag under 7 % ner mot 5-6%. Även ett så dåligt reslutat skulle innebära ett fördubblat stöd för SD och ett mer troligt reslutat uppåt 8 % innebär nära nog en tredubbling av stödet och det kommer eka som ett skott i media och hos motståndarna.

Media kommer fyllas av rubriker och kommentarer varför SD går så starkt framåt och det kommer ge osäkra råg i ryggen och få dem att välja SD i riksdagsvalet
SD´s valframgångar kommer ge ge sympatisörerna en större trygghet och en känsla att de valt rätt och att de inte är ensamma, vidare så kommer fler och fler tänka till och med intryck av SD´s snabba tillväxt fundera på om det inte är vettigt att rösta på ett alternativ som säger vad de tycker i många frågor och som vågar vara obekväma.
2015 så kommer SD ligga stabilt runt 15 % i opinionen för att klättra någon procent per år fram till valet 2018 när nästa ryck sker och man svingar sig över 20 %..

2014 blir SD´s år.
Senast redigerad av Svithjod 2014-04-14 kl. 22:20.
2014-04-14, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
SD kommer göra ett fantastiskt EU val även om man gör ett magplask och med magplask menar jag under 7 % ner mot 5-6%. Även ett så dåligt reslutat skulle innebära ett fördubblat stöd för SD och ett mer troligt reslutat uppåt 8 % innebär nära nog en tredubbling av stödet och det kommer eka som ett skott i media och hos motståndarna.

Media kommer fyllas av rubriker och kommentarer varför SD går så starkt framåt och det kommer ge osäkra råg i ryggen och få dem att välja SD i riksdagsvalet
SD´s valframgångar kommer ge ge sympatisörerna en större trygghet och en känsla att de valt rätt och att de inte är ensamma, vidare så kommer fler och fler tänka till och med intryck av SD´s snabba tillväxt fundera på om det inte är vettigt att rösta på ett alternativ som säger vad de tycker i många frågor och som vågar vara obekväma.
2015 så kommer SD ligga stabilt runt 15 % i opinionen för att klättra någon procent per år fram till valet 2018 när nästa ryck sker och man svingar sig över 20 %..

2014 blir SD´s år.

Nja,jag tror snarare att massmedia har räknat in ett SD resultat om cirka sju procent och ett mandat.Skulle partiet göra ett sämre resultat än detta så kommer DDR media att vinkla det till ett stort misslyckande och att partiet tappar väljare osv osv.Det ligger i partisk medias intresse att på alla sätt försöka skriva ned partiets potentiella valframgång i September..och alla fulmedel är tillåtna.Det kan till och med gå så långt att de kommer göra jämförelser rakt av EU val contra opinion inför riksdagsval och kalla en de facto SD framgång av relativt monumental art om cirka nio-tio procent för ett förväntat utfall.
Under inga omständigheter får en SD framgång eldas på av artiklar som beskriver just detta.

Dock..kan inte ens svensk DDR media helt bortse från den troliga framgång som övriga medborgarvänliga partier över hela Europa står inför.Stämmer de senaste opinionsiffrorna gällande bland annat DF,FN samt UKIP så får de stora problem att helt sopa detta under mattan,och därigenom indirekt ge en positiv bild om SDs potentiella riksdagsvalsresultat.
2014-04-14, 22:45
Medlem
För övrigt tror jag att 2018 blir SDs år.Ett av flera följande sådana.
2014-04-14, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Regeringspartiets återhämtning brukar komma sista månaden, i samband med de tunga TV-debatterna, då auktoriteten i egenskapen att "styra landet" plocka poäng hos många som är osäkra och till sist väljer "no change" för att döva sin ångest. Jag tippar att vi lär få se denna välkända effekt även 2014, inte minst som Nero Negerfeldt brukar göra bra ifrån sig i skarpt läge.

SD:s valresultat beror på andra saker, men mest på hur mycket elände och vantrivsel invandrarna ställer till med under sommaren. De lär inte göra oss besvikna.

Partiet Fi! eller F! eller Fittorna är en utmärkt krydda att förstöra valet för vänsterflygelns två mindre partier, och alla Sverige-vänner bör av rent taktiska skäl uttrycka stöd för partiets bisarra och helt verklighetsfrånvända idéer.

FR var duktig 2006 och han lyckades mot Måna 2010, men vad har karln gjort sedan dess? Jag tycker aldrig jag hör någonting från honom längre. Inga bra förslag. Inga positiva intervjuer. Han syns liksom inte längre. Kanske beror det på mig eftersom jag helt slutat titta på alla nyheter på TV:n. Men de få gånger jag sett eller hört honom debattera med JÅ framstår han som en rabiat, aggressiv, osaklig dåre. Om JÅ bara lyckas hålla sig kall och bibehåller självförtroendet kommer han fullständigt vinna på knock i varje debatt.

Vad hände egentligen med livvakten i Sagerska palatset? Vad gjorde FR på Aftonbladet? Vilken betydelse har det att hans namn fanns i en prostituerads kundregister? Vilka fler tveksamma sammanhang har hans namn figurerat i sedan 2010?

MENA, somalier, zigenare, albaner och annat balkanpack kommer definitivt hjälpa oss Sverigevänliga under våren/sommaren/september. Snart sätter de igång på riktigt. Fortsättning följer...

Förresten är det inte EU-val om lite drygt en månad? Var är debatten?
2014-04-15, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod

2014 blir SD´s år.

Ett år utav ännu mera kompromisser, slapphet, moderatröstningar, "öppen svenskhet"(hahaha), icke-repatriering, icke-vitt barnafödande och massinvandring tack vare SDs mesighet.
Senast redigerad av 9.0mm 2014-04-15 kl. 01:49.
2014-04-15, 08:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
FR var duktig 2006 och han lyckades mot Måna 2010, men vad har karln gjort sedan dess? Jag tycker aldrig jag hör någonting från honom längre. Inga bra förslag. Inga positiva intervjuer. Han syns liksom inte längre. Kanske beror det på mig eftersom jag helt slutat titta på alla nyheter på TV:n. Men de få gånger jag sett eller hört honom debattera med JÅ framstår han som en rabiat, aggressiv, osaklig dåre. Om JÅ bara lyckas hålla sig kall och bibehåller självförtroendet kommer han fullständigt vinna på knock i varje debatt.

Vad hände egentligen med livvakten i Sagerska palatset? Vad gjorde FR på Aftonbladet? Vilken betydelse har det att hans namn fanns i en prostituerads kundregister? Vilka fler tveksamma sammanhang har hans namn figurerat i sedan 2010?

MENA, somalier, zigenare, albaner och annat balkanpack kommer definitivt hjälpa oss Sverigevänliga under våren/sommaren/september. Snart sätter de igång på riktigt. Fortsättning följer...

Förresten är det inte EU-val om lite drygt en månad? Var är debatten?
Han känns mest trött och oengagerad, hans hoppande i tv kändes mest som ett billigt trick att verka full av energi och på gång.
I fråga efter fråga har man misslyckats och skattesänkningarna har varit bra men det räcker inte när bidragsinvandringen har exploderat.
SD har öppet mål i höstens debatter.
2014-04-15, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Han känns mest trött och oengagerad, hans hoppande i tv kändes mest som ett billigt trick att verka full av energi och på gång.
I fråga efter fråga har man misslyckats och skattesänkningarna har varit bra men det räcker inte när bidragsinvandringen har exploderat.
SD har öppet mål i höstens debatter.

Jaha Fredrik. Vill du inte tala om den katastrofalt misslyckade invandringspolitiken ni fört.

Vill du hellre tala om sjunkande skolresultaten eller att HSV sparkas ur ENQA, våra ungdomars boende och arbetssituation eller pensionärernas situation, skolbränderna, bilbränderna, våldtäkterna, rånen och misshandeln på skolorna? Kanske polisens usla förmåga att lösa brott? Rättsväsendet dubbla måttstockar? Till slut kanske du kan säga några ord om er hantering av försvarspolitiken? Kvartalsrapport ligger närmast till hands när man tänker på Sveriges försvar, det du hänvisar till särintresse.

Särintresse kallade du även småföretagarna för. Småföretagarna, de svenska i alla fall, dignar under skattetrycket. Småföretagarna är en stor grupp som kraftigt underutnyttjar välfärden men gör det möjligt att den finns för andra. Vill du ge dem en släng av slev... förlåt diskutera deras situation?

Nej, Fredrik det lämpar sig inte att snacka om djurgårdens IF och fotbollsvåldet! Du är statsminister och det här är valår! Ta dig samman och i alla fall försök likna en statsman.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in