2014-04-14, 21:04
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Ur FUP:

”HOT MOT VATCHAREEYA
J*n-Er*k säger spontant att Yngves fru för någon vecka sedan berättat för J*n-Er*ks fru i
samband med Vatchareeyas minnesstunda att Ann*ka N*rdstr*m hotat ta ihjäl Vatchareeya.
Om det sker via SMS kan J*n-Er*k inte svara på men det ska ha skett ca 1 månad innan
Vatchareeya försvinner.”

”Micke uppger dock att strax innan Ploy försvann så hotade hon att avslöja allt för Mickes
hustru. Det kan vara på Facebook eller SMS, Micke kommer inte ihåg. Detta skedde cirka
fyra veckor innan hon försvann.”

”Den 26 april så skriver Ploy "är det på riktigt att du vill döda mig, hata mig" Micke tror inte
att han har sagt ngt sådant till henne.” ”han kan ha sagt "att han vill ha bort henne
från sitt liv
".”

Menar du att det skulle vara ett bevis för att MB ville döda henne? De flesta av oss råkar ibland ut för folk som vi gärna vill slippa ha i våra liv: Dumma chefer, jobbiga grannar etc. Ytterst få av oss umgås med planer eller tänker ens på allvar att vi vill att de ska dö eller än mindre att vi ska döda dem.

Dessutom hade förhörsledaren läst förhöret dåligt, det framgick ju tydligt i meningen efter att MB använt ordet "hata" (okänt på vilket sätt) och att VB satte likhetstecken mellan det och att vilja döda.

Tycker du förresten inte att det är lite konstigt att din misstänkte karatemördare sitter och erkänner för polisen att mordoffret hotat honom att avslöja förhållandet för hans fru. Varför i all världen skulle han sitta och medge det om han var skyldig? Det finns ingen rim och reson i det.
Citera
2014-04-14, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Japp, jag tror man var flera än bara KJ på Vatchareeya, att gärningspersonerna planerat att begå ett mord rätt länge, att Vatchareeya Bangsuan blev det utvalda offret i ett relativt sent skede, och att tidpunkten för mordet sammanföll med andra omständigheter. KJ kommer att dömas mot sitt nekande och får förhoppningsvis dela öde med John Ausonius. Förekom flera inblandade, vilket jag alltså tror, kommer KJ med tiden att begära resning i hopp om att få ett tidsbestämt straff. Men vi får se ..

Om jag inte missminner mig totalt. Så hävdar du att detta (oklart vad) är min bakgård, jag kan denna "sort" - så hur himla svårt kan det vara att klargöra vilken erfarenhet du står på?

Vilka är dessa grundpelare du bygger detta på?

Jag vill bara ha ett rakt svar på det. Det räcker.
Citera
2014-04-14, 21:07
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
KJ är redan dömd. Dock skall domen vinna laga kraft bara. Liten petitess. mboudine är ju övertygad om att olsson har ett eller fler ess i sin rockärm och kommer vänta på hela kalabaliken innan domen.

Jag vet att mboudine har fel i allt hen säger. I precis allting. Det är inga gissningar.

Lässvårigheter som vanligt ? Jag är inte alls övertygad om att Thomas Olsson har några Ess i rockärmen, dock vill jag inte utesluta att så KAN VARA fallet även om den tiden nu verkar vara förbi, och det beror förmodligen på att KJ inte är beredd att samarbeta om ett scenario där fler gärningspersoner oundvikligen måste anges.
Citera
2014-04-14, 21:20
Medlem
Citat:
Japp, jag tror man var flera än bara KJ på Vatchareeya, att gärningspersonerna planerat att begå ett mord rätt länge, att Vatchareeya Bangsuan blev det utvalda offret i ett relativt sent skede, och att tidpunkten för mordet sammanföll med andra omständigheter. KJ kommer att dömas mot sitt nekande och får förhoppningsvis dela öde med John Ausonius. Förekom flera inblandade, vilket jag alltså tror, kommer KJ med tiden att begära resning i hopp om att få ett tidsbestämt straff. Men vi får se ..

Tror du att han får livstid?
Citera
2014-04-14, 21:23
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Lässvårigheter som vanligt ? Jag är inte alls övertygad om att Thomas Olsson har några Ess i rockärmen, dock vill jag inte utesluta att så KAN VARA fallet även om den tiden nu verkar vara förbi, och det beror förmodligen på att KJ inte är beredd att samarbeta om ett scenario där fler gärningspersoner oundvikligen måste anges.

Det är helt omöjligt att så är fallet.
Citera
2014-04-14, 21:24
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

16, möjligtvis 18 år tippar jag på, men det är en gissning. Livstid blir det inte tror jag.
Citera
2014-04-14, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
16, möjligtvis 18 år tippar jag på, men det är en gissning. Livstid blir det inte tror jag.

Nä knappast. 14 e mitt bud. Vilket också är en gissning såklart. MBoudine flaggade tydligen för livstid.
Citera
2014-04-14, 21:49
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Nej, tyvärr .. Mitt stalltips är arton år.
Citera
2014-04-14, 21:54
Medlem
Citat:
Nej, tyvärr .. Mitt stalltips är arton år.

Där är orsaken till frågan.
"kommer KJ med tiden att begära resning i hopp om att få ett tidsbestämt straff. Men vi får se" ..
Citera
2014-04-14, 21:56
Medlem
Grandiosos avatar
Pensionerade, välkände åklagaren Sven-Erik Alhem skrev så här bland annat efter
sista rättegångsdagen i hovrätten:

Citat:
Thomas Olsson är för sin slutplädering värd betyget A. Lysande! Men innebär det att Kristoffer Johansson frikänns? Knappast. Min prognos ligger fast. Hovrätten fastställer tingsrättsdomen. Rakt av. Punkt. Blir heller inte ett mål för HD- Kl 14 bestämde hovrätten att Johansson ska vara kvar i häkte till dess dom meddelas (16 april kl 14).

Innan det drog igång i hovrätten uttryckte han sig så här:

Citat:
Hovrättsprocessen blir en ny påfrestning för anhöriga – självklart – till den mördade Vatchareeya men också för anhöriga till Kristoffer Johansson. Utgången av målet i hovrätten blir med största sannolikhet den slutliga. ”It´s now or never” (nu eller aldrig) som gäller i hovrättsprocessen. Detta är alltså inget mål som kommer att ha en chans att nå Högsta domstolen.

Nå, skuldfrågan då? Kommer Johansson att fällas också i hovrätten? Mitt svar är ja.

http://bloggar.expressen.se/svenerikalhem/
Senast redigerad av Grandioso 2014-04-14 kl. 22:13.
Citera
2014-04-14, 22:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Ur FUP:

”HOT MOT VATCHAREEYA
J*n-Er*k säger spontant att Yngves fru för någon vecka sedan berättat för J*n-Er*ks fru i
samband med Vatchareeyas minnesstunda att Ann*ka N*rdstr*m hotat ta ihjäl Vatchareeya.
Om det sker via SMS kan J*n-Er*k inte svara på men det ska ha skett ca 1 månad innan
Vatchareeya försvinner.”

”Micke uppger dock att strax innan Ploy försvann så hotade hon att avslöja allt för Mickes
hustru. Det kan vara på Facebook eller SMS, Micke kommer inte ihåg. Detta skedde cirka
fyra veckor innan hon försvann.”

”Den 26 april så skriver Ploy "är det på riktigt att du vill döda mig, hata mig" Micke tror inte
att han har sagt ngt sådant till henne.”

”han kan ha sagt "att han vill ha bort henne
från sitt liv
".”

Det kan vara på Facebook eller SMS säger han. Hur kan det vara SMS? Var VB mobilnummer till den saknade mobilen sökbart på nätet, eller har hotet framförts via VB andra mobilnummer som var sökbart, eller använde AN MB mobil och kände därmed till alias Wass?

Reagerar på att han säger att hotet kan ha framförts via SMS, det bör betyda något av ovanstående? Hur mycket kände AN egentligen till, det är något oklart tycker jag.

Förändrar det något? Knappast, men den här detaljen är lite märklig tycker jag. MB och AN utsagor om vad de visste korrelerar inte helt friktionsfritt.
Citera
2014-04-14, 22:05
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
ntrum

Du är aktiv nu mer än vanligt.. för du lämnar ju tråden när domen faller.. mord. Ett bet med annan postmedlem.. du har inte en sekund gett tråden färsk info utan bara vill vara i centrum med total okunnighet.

Osportsligt att betta mot okunniga .. Och nej, jag har inget intresse av att vara i centrum. Känner inget behov av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in