Citat:
Ur FUP:
”HOT MOT VATCHAREEYA
J*n-Er*k säger spontant att Yngves fru för någon vecka sedan berättat för J*n-Er*ks fru i
samband med Vatchareeyas minnesstunda att Ann*ka N*rdstr*m hotat ta ihjäl Vatchareeya.
Om det sker via SMS kan J*n-Er*k inte svara på men det ska ha skett ca 1 månad innan
Vatchareeya försvinner.”
”Micke uppger dock att strax innan Ploy försvann så hotade hon att avslöja allt för Mickes
hustru. Det kan vara på Facebook eller SMS, Micke kommer inte ihåg. Detta skedde cirka
fyra veckor innan hon försvann.”
”Den 26 april så skriver Ploy "är det på riktigt att du vill döda mig, hata mig" Micke tror inte
att han har sagt ngt sådant till henne.” ”han kan ha sagt "att han vill ha bort henne
från sitt liv".”
”HOT MOT VATCHAREEYA
J*n-Er*k säger spontant att Yngves fru för någon vecka sedan berättat för J*n-Er*ks fru i
samband med Vatchareeyas minnesstunda att Ann*ka N*rdstr*m hotat ta ihjäl Vatchareeya.
Om det sker via SMS kan J*n-Er*k inte svara på men det ska ha skett ca 1 månad innan
Vatchareeya försvinner.”
”Micke uppger dock att strax innan Ploy försvann så hotade hon att avslöja allt för Mickes
hustru. Det kan vara på Facebook eller SMS, Micke kommer inte ihåg. Detta skedde cirka
fyra veckor innan hon försvann.”
”Den 26 april så skriver Ploy "är det på riktigt att du vill döda mig, hata mig" Micke tror inte
att han har sagt ngt sådant till henne.” ”han kan ha sagt "att han vill ha bort henne
från sitt liv".”
Menar du att det skulle vara ett bevis för att MB ville döda henne? De flesta av oss råkar ibland ut för folk som vi gärna vill slippa ha i våra liv: Dumma chefer, jobbiga grannar etc. Ytterst få av oss umgås med planer eller tänker ens på allvar att vi vill att de ska dö eller än mindre att vi ska döda dem.
Dessutom hade förhörsledaren läst förhöret dåligt, det framgick ju tydligt i meningen efter att MB använt ordet "hata" (okänt på vilket sätt) och att VB satte likhetstecken mellan det och att vilja döda.
Tycker du förresten inte att det är lite konstigt att din misstänkte karatemördare sitter och erkänner för polisen att mordoffret hotat honom att avslöja förhållandet för hans fru. Varför i all världen skulle han sitta och medge det om han var skyldig? Det finns ingen rim och reson i det.