2014-04-14, 18:11
Bannlyst
I ena tråden efter den andra ser vi en tilltagande skara ryssrunkare som ser Sveriges arvfiende Ryssland som sin stora förebild. Putin höjs till skyarna som en genialisk och begåvad politiker och gatorna i Ryssland verkar vara gjorda guld och ryssarna verkar till och med skita guld.

Vilka är ryssälskarna och vad motiverar dem?
Jag tycker mig urskilja följande grupper:
1) Agenter som arbetar direkt på uppdrag av de olika Ryska underrättelsetjänsterna.
2) Ryssar bosatta i Sverige.
3) Nationalister som på fullaste allvar tror att Putin på något sätt ska rädda Sverige undan massinvandringen.
4) Tragiska kommunister av gamla skolan, ofta med grav aspbergerstörning som griper efter varje halmstrå som kan rädda deras skeva världsbild.

Till ryssälskarna i tråden, ni ser inga paralleller med ert eget beteende i dagsläget och hur svenska eliten i Finland förrådde Sverige under Rysk-svenska kriget 1788-90 och rysk-svenska kriget 1808-09? Hur gick det för Finland sen? 1918, 1939-40, 1941-44? Är det så ni vill bli ihågkomna i historieböckerna, som förrädarna som sålde ut Sverige till ett gäng debila stäppkossacker?

När det gäller ryssälskargrupperna:
Vilka fler grupper kan identifieras?
Vilka fler intressen har dessa?
2014-04-14, 18:24
Bannlyst
Putin är verkligen en smart människa.
Varför förneka detta?
Folkrepubliken i Ukraina kommer utbreda sig, och när Ukraina delas i flera mindre stater lagligt så kommer Folkrepubliken vara störst.

Annars kan Putin helt enkelt använda styrka i det rysktalande områden, för att Ukraina valde att använda våld emot protesterna.

Klart!
Sedan kommer han använda olika taktiker för att ta tillbaks CCCP, och det finns ingen bra taktik för att stoppa honom, så länge man tänker undvika världskrig.
2014-04-14, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IRI
Putin är verkligen en smart människa.
Varför förneka detta?
Folkrepubliken i Ukraina kommer utbreda sig, och när Ukraina delas i flera mindre stater lagligt så kommer Folkrepubliken vara störst.

Annars kan Putin helt enkelt använda styrka i det rysktalande områden, för att Ukraina valde att använda våld emot protesterna.

Klart!
Sedan kommer han använda olika taktiker för att ta tillbaks CCCP, och det finns ingen bra taktik för att stoppa honom, så länge man tänker undvika världskrig.

Putin är en degenererad rysk stereoidtomte. En stolt svensk skall aldrig se upp till ett så uppenbart underlägset pissfolk som ryssarna.
2014-04-14, 18:36
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
1) Agenter som arbetar direkt på uppdrag av de olika Ryska underrättelsetjänsterna.

Jag tycker i vanliga fall att det är lite fånigt att anklaga postare för att vara "shills" som jänkarna säger. Brukar oftast kännas som ett fegt ad homini-argument.
Men när det gäller Ukrainakonflikten så börjar jag faktiskt undra lite.

Har sett så många diskussioner om Ukraina, både här och på andra forum (svenska och engelskspråkiga) där en del postare är kategoriskt och absurt pro-ryska och argumenterar på ett sätt som i princip medvetet förvanskar fakta. Ofta med regdatum från 2014.

Nu skall vi inte nämna några namn*, och jag tycker hursomhelst att trenden är tydligare på internationella forum. Men det är nog läge att börja fundera på om alla medverkande i debatten har ärligt uppsåt. Jag menar, hur svårt är det egentligen för främmande makt att bedriva propaganda på internetforum? Och hur stor effekt får det?

*Man skall ju även fortsättningsvis få lov att argumentera för Rysslands sak, om man råkar anse att det har rätt.
Senast redigerad av fluff995 2014-04-14 kl. 18:41.
2014-04-14, 18:38
Medlem
Perriss avatar
Det kan vi tacka vågen av nykonservatism som sköljer över landet för. Tycker mig ha sett denna tendens i flera år nu. En ny generation som i spåren av lågkonjukturen vill slå vakt om sanna nationella och kristna värderingar för att försöka finna en trygg hand att hålla hårt i när världen gungar. Till sin besvikelse ser de dock att Sverige inte på något vis går deras vilje till mötes, istället ser man en karl i öst som minsann kan visa flator och syltryggar var skåpet ska stå, och han blir då självklart en förebild.
2014-04-14, 18:53
Bannlyst
Jeltsin som startade krig i Tjetjenien var väldigt pro-väst.Samma med regering i dagens ukraina som startar krig mot ryssar. Putins roll var att styra upp kaoset som var i klass med dagens Syrien.
Så ser jag på saken.
2014-04-14, 19:11
Medlem
Som väldigt nybliven Putinförespråkare och nationalist kan jag bara säga såhär:

Helst av allt skulle jag vilja att Sverige kunde vara en egen suverän och nationalistisk egenförsörjande stat. Men det verkar ju inte hända, eller har jag fel?

Om det då inte händer, så är det ett bättre alternativ att styras från ryskt håll, än leva ett otryggt liv bland en massa hästtjuvar till sandmänniskor som är kapabla till i princip vad som helst. Jag menar knappast att det skulle vara det optimala med ett ryskt styre, inte alls faktiskt. Men nu när vi har fått det såhär pass jävligt i landet så måste något göras, något väldigt radikalt. Då är verkar det tyvärr bara vara att acceptera läget:

1. Ett Demokraturiskt psykotiskt bögförespråkande fredagsmysland, vars stat årligen och strukturellt förtrycker och förslavar dess urinvånare med alla möjliga vidriga medel, till förmån för främmande onda "människor" som vid 2030 kommer vara en majoritet?

Eller:

2. Ett Sverige ("Svezikistan") med ryskt styre, där åtminstone ordning råder, och den inhemska populationen inte förtrycks eller förslavas?

Jag väljer alternativ 2 när vi Svenskar väl står lutade mot klippkanten. Även om jag är medveten om att det med all säkerhet inte heller blir en särskilt glamorös tillvaro att verka i.
2014-04-14, 19:15
Medlem
Jag är liberal och inte kommunist men jag stödjer Ryssland i vissa frågor bland annat Syrien-konflikten. Det behövs en motpart till USA ute i världen som inte rövslicka Obama likt de andra länderna i västvärlden.
2014-04-14, 19:17
Medlem
Magnet83s avatar
Eftersom "ryssrunkare" verkar vara synonymt med alla som vägrar förbehållslöst utmåla Ryssland som ett akut dödshot och Putin som ondskan själv och ifrågasätter detta irrationella trams stämmer det väl in på mig ganska bra. Jag älskar inte Ryssland, det är en stormakt med intressen som ibland är oförenliga med de som det judekapade Väst har bara att Rysslands intressen inte bidragit med lika mycket tråkigheter för omvärlden. Historiskt har Ryssland visserligen varit en fiende till oss men det har Danmark, Tyskland, Polen, Frankrike och diverse andra stater varit också och i mer modern tid när Sovjet var aktuellt var det inte enbart Ryssland som ingick och ryssar var rejält underrepresenterade inom ledarskiktet [1].

1. (FB) Tråden om Svoboda
2014-04-14, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Vilka är ryssälskarna och vad motiverar dem?
Tror helt enkelt att dom känner det säkrast att stå på den sida som uppenbarligen vinner det kommande världskriget. Lättare att få jobb då när dom svenska politrukerna i form av globalistmaffian och deras lakejer kastas i fängelse

Redan nu verkar det som om ryssarna är klara att förinta USAs svarta havsflotta-90 minuters iskyla
Citat:
Russian Fighter Jet Makes 'Multiple, Close-Range Passes' Near US Warship In The Black Sea for more than 90 minutes

http://www.businessinsider.com/russian-jet-makes-passes-near-us-warship-in-black-sea-2014-4
Senast redigerad av gulasnubben 2014-04-14 kl. 19:25.
2014-04-14, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lustigman
Som väldigt nybliven Putinförespråkare och nationalist kan jag bara säga såhär:

Helst av allt skulle jag vilja att Sverige kunde vara en egen suverän och nationalistisk egenförsörjande stat. Men det verkar ju inte hända, eller har jag fel?

Om det då inte händer, så är det ett bättre alternativ att styras från ryskt håll, än leva ett otryggt liv bland en massa hästtjuvar till sandmänniskor som är kapabla till i princip vad som helst. Jag menar knappast att det skulle vara det optimala med ett ryskt styre, inte alls faktiskt. Men nu när vi har fått det såhär pass jävligt i landet så måste något göras, något väldigt radikalt. Då är verkar det tyvärr bara vara att acceptera läget:

1. Ett Demokraturiskt psykotiskt bögförespråkande fredagsmysland, vars stat årligen och strukturellt förtrycker och förslavar dess urinvånare med alla möjliga vidriga medel, till förmån för främmande onda "människor" som vid 2030 kommer vara en majoritet?

Eller:

2. Ett Sverige ("Svezikistan") med ryskt styre, där åtminstone ordning råder, och den inhemska populationen inte förtrycks eller förslavas?

Jag väljer alternativ 2 när vi Svenskar väl står lutade mot klippkanten. Även om jag är medveten om att det med all säkerhet inte heller blir en särskilt glamorös tillvaro att verka i.

Bra skrivet. Synd att Ryssland inte invaderade det här landet redan på Gustav III:s tid.
Sverige och svenskarna förtjänar inte att vara en egen nation. Putin säkrar Rysslands framtid. När globaliseringsdiktaturen kollapsar står Ryssland kvar, med en stark arme, en växande flotta och modernt flyg. Samt kärnvapenubåtar som kan utplåna vilket land de vill, när de vill.
Sverige är en syltryggsnation utan framtid efter 2030. Putin äger framtiden.
USA är snart slut, Västeuropa ett splittrat ekonomiskt stagnerat område med sitt före bästa datum utgånget för länge, länge sedan. De som kommer komma i framtiden är Ryssland, Brasilien, Indien, Sydostasien, Kina och delar av Afrika.

När bristen på gödsel (fosfat), olja, rent vatten, mineraler, jordbruksmark kommer, då kommer DET STORA KRIGET. Alla andra krig kommer att ha varit ett slagsmål på damtoan i jämförelse.
Då kommer människans sanna natur fram, när den med större puffra ser grannen med fullt kylskåp, vad gör han med den större puffran då, tror ni?
2014-04-14, 19:47
Medlem
MrMadoffs avatar
Eller så är man bara trött på att vara USAs (judarna) lilla nickedocka som har halva kroppen uppkörd i Obamas rövhål, nu ser man Ryssland som en stark och kapabel motståndare till detta och man ser sin utväg.

Varför inte?

Frågan är ju snarare, vad har du emot ryssarna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in