2014-04-14, 19:15
Medlem
Displaceds avatar
Nu rapporterar även lite mer etablerade källor om Melin till Brynäs.

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/silly-season-roger-melin-till-brynas-505791.aspx
2014-04-14, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Är han inte en typisk slutspelsspelare? Är det inte i finalen han kommer vara som allra bäst? Tror det är dumt att undervärdera honom utifrån det man ser under lunken.
Frögren har varit sämsta back i slutspelet så här långt. Han hänger inte med och är inte nog skicklig för att inte vara en svag länk. Inget agg mot honom men han borde nog spela och kommer säkert till bättre rätt i en annan klubb.
2014-04-14, 20:09
Medlem
Longiness avatar
Viktor Lööv till NHL. Den såg man väl kanske inte komma direkt.
Blir klirr i kassan för SSK, nu kanske man kan signa Janne Karlsson..
2014-04-14, 20:20
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Vi har 3 jämna kedjor och en checkingkedja. Zaar skulle förmodligen bli en ersättare för Emanuelsson.
Gissar att det skulle se ut så här:
Möller-Karlsson-Lindström
Jimmie-Forssell-Arvidsson
Sundqvist-Bellemare-Zaar
Pettersson-Lundberg-Petterström

Ok tack för svaret.
Då är det nog bäst att stanna i Rögle och spela första kedja och första PP .
Sen kan nog Skaik stå för stimulerande träningar. Men vill man synas så kanske andra alternativ är bättre.
2014-04-14, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoothcriminal
Frögren har varit sämsta back i slutspelet så här långt. Han hänger inte med och är inte nog skicklig för att inte vara en svag länk. Inget agg mot honom men han borde nog spela och kommer säkert till bättre rätt i en annan klubb.
Nåja, han ju ändå före några av de som sitter på läktaren.
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Tro mig, när CHL väl är igång så kommer du tycka att det är mycket roligare än vanliga träningsmatcher. Brukar bli sköna griniga matcher mot alla arga nordamerikaner som spelar på kontinenten. Om du unnar dig en liten resa i augusti så kan du får besöka rätt roliga arenor i Europa - om du har tur med lottningen - och träffa jävligt roliga hockeymänniskor på kontinenten.

Att dra till Berlin och kröka med sköna tyskar är roligare än att försöka blåsa liv i hatet mot en förening som nästan spelar i Division 1, tro mig.
Jag har jobbat i Tyskland och Danmark i 6 år, klart jag besökt arenor på kontinenten och träffat på några sköningar. Jag har även besökt arenor i NA och träffat på några sköningar där och varit i Helsingfors och sett deras derby med några fulla finnar, men det hör liksom inte hit. Träningsmatcher är ointressanta. Även träningsmatcher mot Löven är ointressanta, men där finns det prestige att hämta vilket är anledningen till att det i träningsmatcher mot random utländskt lag ser ut så här medan det i träningsmatcher mot Löven ser ut så här.
Oavsett hur mycket pengar som pumpas in i det kommer jag inte se "Champions Hockey League" som något annat än en träningsturnering förrän alla lag som kvalificerar sig gör det på sportsliga grunder.

("CHL" är förövrigt ett ganska jobbigt namn då man alltid tänkt på CHL som juniorligorna OHL, WHL och QMJHL )
2014-04-14, 20:37
Medlem
fluktartommys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluktartommy
Skellefteås silly kommer att bli fruktansvärt tråkig. Alla forwards utöver Holloway och Emanuelsson har kontrakt över nästa säsong. På backsidan är det Frögren, Lundberg och Lindholm som inte har kontrakt och på målvaktsidan så är det en 3:e målvakt som ska in.

Sillyn brukar ju vara en ljusglimt i det hockeyfria sommarmörkret

Jahapp, då har Lundberg och Lindholm skrivit nya kontrakt . Då var det bara Holloway, Frögren, Emanuelsson samt Steen kvar då.

Skulle vara skönt om Heed och Warg fick lämna, i alla fall Heed som jag inte har mycket över för. RYktas om Zaar och det skulle vara intressant, men frågan är ju om han får spela så mycket och i dom situationer som han vill.

Aja, nu är det dags för final
2014-04-14, 20:49
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Jahapp, då har Lundberg och Lindholm skrivit nya kontrakt . Då var det bara Holloway, Frögren, Emanuelsson samt Steen kvar då.

Skulle vara skönt om Heed och Warg fick lämna, i alla fall Heed som jag inte har mycket över för. RYktas om Zaar och det skulle vara intressant, men frågan är ju om han får spela så mycket och i dom situationer som han vill.

Aja, nu är det dags för final
Tror knappast någon tredjemålvakt värvas in. Både Heed och Warg blir nog kvar. Warg har då inte varit ett dugg bättre än Heed, han är som Heed fast utan spelsinne.
2014-04-14, 21:04
Medlem
fluktartommys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Tror knappast någon tredjemålvakt värvas in. Både Heed och Warg blir nog kvar. Warg har då inte varit ett dugg bättre än Heed, han är som Heed fast utan spelsinne.

Kanske blir Kallio som får vara 3:e? Jo jag tror också att dom blir kvar men jag hoppas att dom får gå. Just nu har vi 9 backar med kontrakt nästa säsong och jag hoppas verkligen inte att någon av Heed och Warg tar upp en plats "bara för att". Inte för att det verkar vara så.

Tror du det kommer någon "ersättare" till Holloway?
2014-04-14, 21:11
Medlem
Citat:
Kanske blir Kallio som får vara 3:e? Jo jag tror också att dom blir kvar men jag hoppas att dom får gå. Just nu har vi 9 backar med kontrakt nästa säsong och jag hoppas verkligen inte att någon av Heed och Warg tar upp en plats "bara för att". Inte för att det verkar vara så.

Tror du det kommer någon "ersättare" till Holloway?
Kallio drar söderut. Satsas det öht på någon juniormålvakt är det nog Jesper Eriksson.
Förstår dock inte varför vi satsar på Hanses som tvåa istället för Steen.

Kommer säkert in någon medioker spelare bara för att Lasse vill ha en bred trupp.
2014-04-14, 21:16
Medlem
fluktartommys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Kallio drar söderut. Satsas det öht på någon juniormålvakt är det nog Jesper Eriksson.
Förstår dock inte varför vi satsar på Hanses som tvåa istället för Steen.

Kommer säkert in någon medioker spelare bara för att Lasse vill ha en bred trupp.

Okej, det har jag missat. Nä jag förstår inte heller, fram till värvningen av Hanses var jag säker på att Steen skulle vara 2:a nästa säsong. Gillar inte att man valde Hanses istället.

Ska bli intressant att se bokslutet, känns som att vi börjar ha det väldigt gott ställt med ekonomin. Har du nån koll på hur vi ungefär ligger till lönebudgetmässigt jämfört med andra lag?
2014-04-14, 21:22
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Johan Svensson ‏@MrMadhawk 13 min
Eric Himelfarb har varit på besök i Malmö idag, skriver sydsvenskan.se. Skulle vara en prestigevärvning om det gick hem.

Vad säger gröthalsarna i Ängelholm om detta?
2014-04-14, 21:38
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Har du nån koll på hur vi ungefär ligger till lönebudgetmässigt jämfört med andra lag?
Högst lönebudget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in