Citat:
Ursprungligen postat av
smoothcriminal
Frögren har varit sämsta back i slutspelet så här långt. Han hänger inte med och är inte nog skicklig för att inte vara en svag länk. Inget agg mot honom men han borde nog spela och kommer säkert till bättre rätt i en annan klubb.
Nåja, han ju ändå före några av de som sitter på läktaren.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kalle-Kotte
Tro mig, när CHL väl är igång så kommer du tycka att det är mycket roligare än vanliga träningsmatcher. Brukar bli sköna griniga matcher mot alla arga nordamerikaner som spelar på kontinenten. Om du unnar dig en liten resa i augusti så kan du får besöka rätt roliga arenor i Europa - om du har tur med lottningen - och träffa jävligt roliga hockeymänniskor på kontinenten.
Att dra till Berlin och kröka med sköna tyskar är roligare än att försöka blåsa liv i hatet mot en förening som nästan spelar i Division 1, tro mig.
Jag har jobbat i Tyskland och Danmark i 6 år, klart jag besökt arenor på kontinenten och träffat på några sköningar. Jag har även besökt arenor i NA och träffat på några sköningar där och varit i Helsingfors och sett deras derby med några fulla finnar, men det hör liksom inte hit. Träningsmatcher är ointressanta. Även träningsmatcher mot Löven är ointressanta, men där finns det prestige att hämta vilket är anledningen till att det i träningsmatcher mot random utländskt lag ser ut
så här medan det i träningsmatcher mot Löven ser ut
så här.
Oavsett hur mycket pengar som pumpas in i det kommer jag inte se "Champions Hockey League" som något annat än en träningsturnering förrän alla lag som kvalificerar sig gör det på sportsliga grunder.
("CHL" är förövrigt ett ganska jobbigt namn då man alltid tänkt på CHL som juniorligorna OHL, WHL och QMJHL

)