2014-04-14, 19:49
  #13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BuprenOrvar

Det jag ser är rysk psyops, vilsna vänsterveganer och USA-hatande invandrare, ej svenskar, som utgör den sedan Ukrainakrisen nybildade proryska avskrädeshögen här på FB.

Fast nu har den Ukrainska ledningen själv skapat psy-ops:

Yulia Temoshenko har sagt att man tänker utrota folket i östra delar med kärnvapen och automatvapen.
Det var lugnt innan, inga protester.

Sedan har den kriminell-böga-flyktingen-som-deporterats till Ukraina efter sin olagliga vistelse i Italien där han hotat på sin facebook och inte bara hotat.

Utan försökt skicka special förband Alfa som vägrade , Doneck spetsnaz vägrade likaså.

Det finns helt enkelt ingen anledning för ryssar att inte vilja separera sig. Sen får du givetvis anklaga andra för psyops om det passar dig men så är det inte.Man har dessutom klassat östra delar som terrorister.
2014-04-14, 19:52
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
I ena tråden efter den andra ser vi en tilltagande skara ryssrunkare som ser Sveriges arvfiende Ryssland som sin stora förebild.

Vil bare opplyse at vi har samme merkelige fenomen i Norge. Plutselig, som troll i eske, dukket det for 1,5 måneder siden opp hordevis med putinister som spammer ned samtlige diskusjonsforum.

Exil-russerne er lette å identifisere pga. skrivefeil og argumentene som stort sett går på at de er lei av at Russland fremstilles negativt hele tiden.
Men hovedtyngden er de vanlige norske ventreekstremistene med sitt grunnfestede hat mot USA og til dels EU, som gør at alle krefter som står imot dem heies frem.
__________________
Senast redigerad av thebigcrazyone 2014-04-14 kl. 19:56.
2014-04-14, 19:58
  #15
Medlem
Åh fy fan..s avatar
Personligen tycker jag Putin har gjort mycket för Ryssland och är en utmärkt politiker. Troligtvis korrupt som fan men väldigt skicklig.

Tvivlar dock starkt på att han kommer leda till något positivt för Sveriges del.
2014-04-14, 19:58
  #16
Medlem
Orsaken är nog att man vill hävda sig och få bättre självförtroende om man säger att man älskar Putin. Annars vet jag inte varför man gör det. Något för sjukvården att analysera kanske. Diktatorer brukar ju dra till sig dom lättlurade. Man vill nog sola sig i den falska glansen.
2014-04-14, 20:01
  #17
Medlem
GanjahSmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åh fy fan..
Personligen tycker jag Putin har gjort mycket för Ryssland och är en utmärkt politiker. Troligtvis korrupt som fan men väldigt skicklig.

Tvivlar dock starkt på att han kommer leda till något positivt för Sveriges del.



Han håller på att ändra så att deras gas ska köpas för euro istället för dollar och blir Europa starkare blir vi starkare.
2014-04-14, 20:02
  #18
Medlem
Combots avatar
Jättebra trådstart

Jag har med sett den här märkliga trenden, speciellt i trådar på Flashback.

Jag tror att det beror på en felriktad projicering. De som kommenterar skriver
i stil med att "Fan, låt ryssarna ta vårt land, de som styr Sverige är sådana
syltryggar". Ungefär så går resonemanget.

De söker efter en fadersfigur, tror jag det bottnar i. Osäkra män som inte
vill eller orkar med det moderna samhället i Sverige.

Personligen vill jag absolut inte ha någon tyrann som Putin att bestämma
över vårt fina land
2014-04-14, 20:06
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Eller så är man bara trött på att vara USAs (judarna) lilla nickedocka som har halva kroppen uppkörd i Obamas rövhål, nu ser man Ryssland som en stark och kapabel motståndare till detta och man ser sin utväg.

Jødene(Israel) vil ikke ta avstand fra Russlands handlinger i Ukraina og forholder seg nøytrale. Som vanlig mangler nassene realitetsorientering.
2014-04-14, 20:07
  #20
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebigcrazyone
Vil bare opplyse at vi har samme merkelige fenomen i Norge. Plutselig, som troll i eske, dukket det for 1,5 måneder siden opp hordevis med putinister som spammer ned samtlige diskusjonsforum.

Exil-russerne er lette å identifisere pga. skrivefeil og argumentene som stort sett går på at de er lei av at Russland fremstilles negativt hele tiden.
Men hovedtyngden er de vanlige norske ventreekstremistene med sitt grunnfestede hat mot USA og til dels EU, som gør at alle krefter som står imot dem heies frem.

Intressant!

Jag förvånas över att det verkar finnas så många pro-Putin-ryssar här i Sverige.
Deras (iaf de under 30 år) svenska är i många fall oklanderlig.
2014-04-14, 20:13
  #21
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjahSmoke
Han håller på att ändra så att deras gas ska köpas för euro istället för dollar och blir Europa starkare blir vi starkare.

Tycker inte vi skall köpa någon gas av ryssarna, gäller att leta upp andra energislag vadsomhelst men inte ryskt. De använder utpressning mot sina kunder.

Nuvarande ryska regim är helt enkelt inget att göra affärer med, en form av skrupulösa hästhandlare. De måste tas hårt. Jag har redan tagit hem mina ryssfonder precis som tiotusentals andra.
2014-04-14, 20:13
  #22
Medlem
MrWins avatar
Tack vare internet är tillgången på information mycket större än tidigare då man var hänvisad till pk-media. Det är lättare nu att bilda sig en egen uppfattning. Tidigare löpte man större risk att indoktrineras av vad några få pk-snubbar basunerade ut.
2014-04-14, 20:24
  #23
Medlem
PermanentVickss avatar
Här på flashback älskar vi våra grannar i Finland. Vi gillar inte Ryssen.
2014-04-14, 20:24
  #24
Medlem
Herregud.

Putin är en väldigt duktig och skicklig ledare för sitt land, han har fört upp landet ur skit och folk har det mycket bättre nu än vad dom hade det innan han blev president. Du fattar inte varför folk gillar Ryssland?

Jag fattar inte varför du hatar Ryssland. Låt dom sköta sitt eget och Sverige ska sköta sitt. Är jävligt less på svensk media som trashtalkar Ryssland hela tiden, tex artikelserien aftonbladet hade för ett par månader sen. Dom åkte till det allra sunkigaste stället, plockade den sunkigaste snubben och intervjuade honom om hur han hade det - inte en vanlig medelklassmedborgare.

Sverige måste fan ta tag i sitt eget skit innan dom börjar ge sig in på att kritisera andra länder, för vi fallerar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in