2014-04-14, 17:37
Medlem
GanjahSmokes avatar
Efter 3 månader i Colorado så har brottsligheten minskat otrolig mycket.

Medan vi i Göteborg får leva med att vakna på kvällarna av pistolskott för att våra politiker är totalt handikappade och låter gangster ligorna få pengarna från cannabis försäljningen.

http://youtu.be/BtN93I_X3vY
Citera
2014-04-14, 17:43
Medlem
Inte för att jag förstår vad du vill diskutera, hittar ingen frågeställning, men jag har samma åsikt (som jag tror att du har ) gällande legaliseringen av skiten.

Jag är emot droger öht men en legalisering är ett bra sätt för att minska de kriminella gängens inkomstkällor. Författaren Roberto Saviano som har skrivit boken "Gomorra" är väl insatt i ämnet och förklarar det bättre i boken.
Citera
2014-04-14, 17:54
Medlem
Intressant, men våldsamma brott ligger nog inom felmarginalen. Property crimes gissar jag är stölder och dylikt, kanske behöver man inte lika mycket pengar nu, har priserna gått ner i Colorado?

Citat:
Ursprungligen postat av Orestahl
Inte för att jag förstår vad du vill diskutera, hittar ingen frågeställning, men jag har samma åsikt (som jag tror att du har ) gällande legaliseringen av skiten.

Jag är emot droger öht men en legalisering är ett bra sätt för att minska de kriminella gängens inkomstkällor. Författaren Roberto Saviano som har skrivit boken "Gomorra" är väl insatt i ämnet och förklarar det bättre i boken.

Måste du ha ett frågetecken för att kunna identifiera en frågeställning? Dagens jävla ungdom.

Efter tre månaders legalisering i Colorado finns det statistik som visar att brottsligheten har gått ner, stämmer det? Vilka kurvor pekar i åt fel håll?

Bör vi göra samma sak i Göteborg?

Osv..
Citera
2014-04-14, 17:55
Medlem
En stor del av colorados befolkning brukar CB och innan det var lagligt ansågs dessa som brottslingar så inte konstigt att brottsligheten minskar efter en legalisering? Kolla t ex vad som hände i köpenhamn då de försökte stänga ner christiania, de fick sjukt mycket problem med gängkrig och nu är det på tal att man legaliserar/öppnar coffeshops.

Sedan kan det ju vara relevant att veta vilken typ av brottslighet som minskar, om detta har påverkan på t ex våldsbrott eller om färre döms endast eftersom de tillåts röka sitt röka utan att begå ett brott.
Citera
2014-04-14, 18:00
Medlem
Jo, för fan! Legalisera även Mord, Dråp, Misshandel och diverse Rån så kommer kriminalitet att sjunka ännu mer!!!

Och då har vi löst problemet med kriminalitet för alltid. Leve kartonghjärnorna och ge dem nobelpriset!
Senast redigerad av annmaols 2014-04-14 kl. 18:03.
Citera
2014-04-14, 18:03
Medlem
Ork`s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr.Van-Imo
En stor del av colorados befolkning brukar CB och innan det var lagligt ansågs dessa som brottslingar så inte konstigt att brottsligheten minskar efter en legalisering? Kolla t ex vad som hände i köpenhamn då de försökte stänga ner christiania, de fick sjukt mycket problem med gängkrig och nu är det på tal att man legaliserar/öppnar coffeshops.

Sedan kan det ju vara relevant att veta vilken typ av brottslighet som minskar, om detta har påverkan på t ex våldsbrott eller om färre döms endast eftersom de tillåts röka sitt röka utan att begå ett brott.

Varför är det relevant?
Citera
2014-04-14, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annmaols
Jo, för fan! Legalisera även Mord, Dråp, Misshandel och diverse Rån så kommer kriminalitet att sjunka ännu mer!!!

Och då har vi löst problemet med kriminalitet för alltid. Leve kartonghjärnorna och ge dem nobelpriset!
Lugn nu.
Citera
2014-04-14, 18:15
Medlem
Shuffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annmaols

Du är en lustig liten figur, inte behöver vi förklara varför kriminaliteten är lägre?
Citera
2014-04-14, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo

Måste du ha ett frågetecken för att kunna identifiera en frågeställning? Dagens jävla ungdom.

Fan vad jag känner mig ung nu.
Men sure du har rätt, jag skulle gissat med röven.
Citera
2014-04-14, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ork`
Varför är det relevant?

Vad är det du finner irrelevant?
Citera
2014-04-14, 18:54
Medlem
NotReally...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr.Van-Imo

De sa de i den länkade youtubevideon att efter 2 månader hade ¨property crime¨ sjunkit med 14.6 procent och våldsbrott med 2.4 procent, men jag är inte helt insatt i colorados politik så jag vet inte om de kanske ändrat något annat i deras politik som kan ha bidragit till denna sänkningen och jag kommer inte vara så naiv med att säga att detta är bara tack vare legaliseringen utan att ha tillgång till fakta som stödjer detta.
Senast redigerad av NotReally... 2014-04-14 kl. 19:11.
Citera
2014-04-14, 18:58
Medlem
NotReally...s avatar
Har det inte gått 4 och en halv månad sen de legaliserade det dock?
Det var väl 1 januari?
EDIT.Är ganska stekt just nu, fattar att det är 3 månader...
Senast redigerad av NotReally... 2014-04-14 kl. 19:00.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in