2014-04-14, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Igen, läs i den andra tråden som jag har länkat till.

Bläddrade lite men orkade inte leta igenom kan du inte länka igen?

EFtersom du markerade att inga "vanliga" kvinnor vill sälja sex antar jag att du vill poängtera något angående detta. För att förtydliga vad jag menar så att vi slipper missförstånd så menar jag att de kvinnor som faktiskt kan njuta av att sälja sex är de som skall sälja sex, och jag lever i tron om att detta är ett yrke de flesta kvinnor inte skulle klara av/vill ha. Ingen skall sälja sex för att de måste eller pga missbruk, utan för att det är ett yrke de kan njuta av eller åtminstone finner vara ett mer lämpligt sätt att tjäna pengar på än alternativen.
Citera
2014-04-14, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr.Van-Imo
Inga "vanliga" människor kommer såklart välja detta yrke. Kan väl tänkas att de kan finnas någon form av sekretess kring deras yrke också om det underlättar situationen. Fortfarande ett jävla stigma att vara prostituerad. Självklart bör vi också skaffa prostitutionsskolor där de får lära upp sig samt ha många tester för att se om de är psykiskt lämpade för yrket.

Huruvida de skall agera som egna företagare eller det skall vara statliga bordeller går så klart att diskutera, båda har såklart sina för och nackdelar. Att detta skall vara en dyr tjänst råder det dock inga tvivel om. I extrema fall kan väl staten täcka kostnader, en form av högkostnadsskydd för de allra mest tragiska som aldrig får fysiskt närhet gratis.i

Självklart är det inget idealscenario jag beskriver, däremot är hade det varit bra mycket bättre för alla parter än vad det är nu. Trafficking, horor som tar enorma jävla risker när de drar hem randommän osv.
Och vilka tänker du ska gå i dessa skolor och göra dessa tester för att få chansen att jobba som hora på Fina Bordellen?

Vad ska alla outbildade prostituerade som inte klarar några tester göra? Bli läkare istället?
Citera
2014-04-14, 17:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Nej, det är inte killar som är rädda för att andra killar skall betala mer, som vill förbjuda betal-sex. Det är kvinnor som tror att deras män skall knulla en hora, som vill det.
Nej, det är män som inte ens vågar konkurrera med andra utan vill köpa sig ur det. En kvinna som har en man har redan stått sig i konkurrensen ...
Citera
2014-04-14, 17:20
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Bläddrade lite men orkade inte leta igenom kan du inte länka igen?

EFtersom du markerade att inga "vanliga" kvinnor vill sälja sex antar jag att du vill poängtera något angående detta. För att förtydliga vad jag menar så att vi slipper missförstånd så menar jag att de kvinnor som faktiskt kan njuta av att sälja sex är de som skall sälja sex, och jag lever i tron om att detta är ett yrke de flesta kvinnor inte skulle klara av/vill ha. Ingen skall sälja sex för att de måste eller pga missbruk, utan för att det är ett yrke de kan njuta av eller åtminstone finner vara ett mer lämpligt sätt att tjäna pengar på än alternativen.

Min åsikt är densamma. De som vill sälja sex ska också få göra det och inte som idag, hindras p.g.a. att kunderna är kriminaliserade, betaldamerna tvingade att gå under jorden med allt vad det innebär av utsatthet m.m.

Här är länken till tråden:

(FB) Par där hon vill säljas

Finns även fler liknande trådar. Det där var bara ett exempel. Jag har läst likartade diskussioner även på andra forum.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är män som inte ens vågar konkurrera med andra utan vill köpa sig ur det. En kvinna som har en man har redan stått sig i konkurrensen ...

Kan nog finnas en och annan kvinna som precis som han skriver är orolig att hennes man ska... ja det vi talar om.
Senast redigerad av ganglere2 2014-04-14 kl. 17:24.
Citera
2014-04-14, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noola

Vad ska alla outbildade prostituerade som inte klarar några tester göra? Bli läkare istället?

Lustigt. Menar du att du bryr dig om dem?
Citera
2014-04-14, 17:25
Medlem
Citat:
Och vilka tänker du ska gå i dessa skolor och göra dessa tester för att få chansen att jobba som hora på Fina Bordellen?

Nej men man bör gå någon form av utbildning och skaffa licens för att få arbeta som prostituerad. Är det så konstigt? Man måste ju t ex kunna bemöta människor, hantera olika situationer, bedömas vara nog psykiskt stabil. Det går ju knappast att ha en borderlinekvinna som blir besatt av någon av sina kunder? Dessa skolor söker man självklart till. Om en tredjeklassare på gymnasiet som också lider av grav nymfomani kan väl studievägledaren bara föreslå en karriär som prostituerad. Faktum är att det finns kvinnor som tänder på att sälja sex eller åtminstone inte har några problem med att låta främlingar knulla dem. Idag är självklart många prostituerade traffickingoffer eller missbrukare, och det är bland annat detta man hade kunnat motverka genom en legalisering.
Citera
2014-04-14, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Varför är hon i så fall rädd för betal-sex?

Nej. En man vill inte ha ett förhållande med en hora. Han vill bara ha sex såklart. Hur kan du ha missat det?
Citera
2014-04-14, 17:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Varför är hon i så fall rädd för betal-sex?
Vem har pratat om rädsla som drivkraft för kriminalisering mer än du?

Citat:
Nej. En man vill inte ha ett förhållande med en hora. Han vill bara ha sex såklart. Hur kan du ha missat det?
Självklart - det handlar om ett rent utnyttjande - vilket är min poäng.
Citera
2014-04-14, 17:31
Medlem
Citat:
Lustigt. Menar du att du bryr dig om dem?
Nä, jag undrar hur han har tänkt sig att alla prostituerade har genomgått utbildningar och psykiska tester för att få arbeta som hora.
Citera
2014-04-14, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Min åsikt är densamma. De som vill sälja sex ska också få göra det och inte som idag, hindras p.g.a. att kunderna är kriminaliserade, betaldamerna tvingade att gå under jorden med allt vad det innebär av utsatthet m.m.

Här är länken till tråden:

(FB) Par där hon vill säljas

Finns även fler liknande trådar. Det där var bara ett exempel. Jag har läst likartade diskussioner även på andra forum.

Exakt! Har hört likartade diskussioner IRL så vet att denna typ av människa förekommer. Jag kan förstå att man är anti-prostitution, däremot kan jag inte förstå hur man kan propagera för att det skall vara olagligt. De flesta prostituerade befinner sig i utsatta situationer just för att det är olagligt och att tro att det går att få bukt på det genom hårdare regler är bara naivt. Detsamma gäller med många saker, cannabis exempelvis. Extremt kontraproduktivt tankesätt.
Citera
2014-04-14, 17:38
Medlem
Citat:
Nej men man bör gå någon form av utbildning och skaffa licens för att få arbeta som prostituerad. Är det så konstigt? Man måste ju t ex kunna bemöta människor, hantera olika situationer, bedömas vara nog psykiskt stabil. Det går ju knappast att ha en borderlinekvinna som blir besatt av någon av sina kunder? Dessa skolor söker man självklart till. Om en tredjeklassare på gymnasiet som också lider av grav nymfomani kan väl studievägledaren bara föreslå en karriär som prostituerad. Faktum är att det finns kvinnor som tänder på att sälja sex eller åtminstone inte har några problem med att låta främlingar knulla dem. Idag är självklart många prostituerade traffickingoffer eller missbrukare, och det är bland annat detta man hade kunnat motverka genom en legalisering.
Lider man av grav nymfomani så torde man väl köra på det psykiska testet.

Och om man är kapabel att genomgå en utbildning och är psykiskt stabil så väljer man väl inte att bli prostituerad.
Citera
2014-04-14, 17:48
Medlem
Citat:
Lider man av grav nymfomani så torde man väl köra på det psykiska testet.

Och om man är kapabel att genomgå en utbildning och är psykiskt stabil så väljer man väl inte att bli prostituerad.

Vissa nymfomaner är såklart inte lämpade. Får man fråga hur många nymfomaner du träffat i ditt liv? samt hur många prostituerade(det kan räcka med att de vid ett tillfälle fått någon form av betalning mot sexuella tjänster?

Vad grundar du att personer som är kapabla att genomgå en utbildning och är psykiskt stabil inte väljer att bli prostituerad? Med tanke på att det är idag är riskfyllt och extremt stigmatiserande är det klart att många väljer bort det. Framför allt är det få som vågar vara ärliga med om de faktiskt hade kunnat tänka sig att vara prostituerade i sociala sammanhang, speciellt med människor så trångsynta som du verkar vara. Hade det var mindre risk, lagligt och inneburit ett mindre stigma än vad det gör idag hade det med stor sannolikhet varit annorlunda. Vissa gillar också pengar så mycket att det tycker det är värt att sälja sin kropp.

Personligen, hade jag hellre tillfredsställt en kvinna för 1500-3000kr/h istället för att städa toaletter för 100kr/h. Alla är vi olika och oftast väljer jag samlag med en ful kvinna framför t ex att städa eller stå och steka burgare på donken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in