2014-04-14, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har ingen aning heller hur det fungerar i hans kupa.

Men så vitt jag förstått av FUP så verkar KJ acceptera faktum. Om andra - utan framgång - försökt nå VB per telefon utan resultat.

Då är det inte meningsfullt. När han inser att VB är borta gör han det för honom mest meningsfulla - försöka hitta henne.

Så ser jag det.

EDIT. Var gör MB? När hennes massiva SMS upphör? Och det blir tyst? Han skickar iväg ett SMS på måndag - vilket räknas till hans fördel. Besvaras inte och sedan dyker inte VB upp på träningen.

Är han ute och letar i terrängen? Inte direkt.

Smset MB skrev på måndagen är jäkligt suspekt. Varken ANs eller MBs "alibi" den 4 maj räknas eftersom båda har hotat, ljugit och båda ville "ha väck" VB.
Citera
2014-04-14, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Imthisnice
majk69 jag undrar en sak...

För det är faktiskt ganska intressant hur människor i denna tråd talar om fantasi ständigt.

Tar detta som ett ex: här hoppar man på Mboudine pga. Sin fantasi men majk69:s fantasi angående KJ:s far finns ingen skam för? Var är beviset att han var inblandad i mordet?
Eller är det bara vissa som får fantisera?

Mvh

Mordet utförde Kristoffer utan hjälp av sin far, du kanske känner till att han var bortrest vid tid för mordet?

Sen är det givetvis fritt att fantisera och även fritt för dig att dela uppfattningen med MBoudine om det "mordevent" som han ser sig ha ägt rum och allt som hör där till. Likaså får du kalla JJ:s inblandning fantasi och jämställa det med vad som inte kan kallas annat än fantasi då MBoudine säger att det är vad han "tror", och som nu även du stöder. Så det är upp till dig, ett "event" som det inte finns stöd för mot att genom en sons hela uppväxt "städa" och mörka allt från att repa bilar, bisarrt djurplågeri och nu även ett styckmord.
Citera
2014-04-14, 14:24
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Mordet utförde Kristoffer utan hjälp av sin far, du kanske känner till att han var bortrest vid tid för mordet?

Sen är det givetvis fritt att fantisera och även fritt för dig att dela uppfattningen med MBoudine om det "mordevent" som han ser sig ha ägt rum och allt som hör där till. Likaså får du kalla JJ:s inblandning fantasi och jämställa det med vad som inte kan kallas annat än fantasi då MBoudine säger att det är vad han "tror", och som nu även du stöder. Så det är upp till dig, ett "event" som det inte finns stöd för mot att genom en sons hela uppväxt "städa" och mörka allt från att repa bilar, bisarrt djurplågeri och nu även ett styckmord.

Har jag påstått att jag delar någon åsikt ang. Ett event?
Det antar jag att igen av oss vet eftersom vi saknar pusselbitar för att isåfall kunna lägga ihop detta,
Jag påpekade enbart att herrn själv är relativt bra på att fantisera här i tråden.

För mig får ni gärna fantisera åt vilket håll som helst men man bör först se kritiskt åt sitt eget håll.

Kan säga som så att mig behöver du inte oroa dig för då jag troligtvis läst det mesta inom detta rättsfall sedan dag ett. Utan min undran var så enkel som den ställdes.
Citera
2014-04-14, 14:37
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Smset MB skrev på måndagen är jäkligt suspekt. Varken ANs eller MBs "alibi" den 4 maj räknas eftersom båda har hotat, ljugit och båda ville "ha väck" VB.

Cirkelresonemang. Du kan inte förutsätta det du ska bevisa. Och du har inga bevis på att de "ville ha väck" mordoffret.
Citera
2014-04-14, 14:44
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imthisnice
majk69 jag undrar en sak...

För det är faktiskt ganska intressant hur människor i denna tråd talar om fantasi ständigt.

Tar detta som ett ex: här hoppar man på Mboudine pga. Sin fantasi men majk69:s fantasi angående KJ:s far finns ingen skam för? Var är beviset att han var inblandad i mordet?
Eller är det bara vissa som får fantisera?

Mvh

Jag har ingen "fantasi" om det här, och jag önskar att jag har tvärfel om att VB råkade ut för dårar som KJ och hans intressegemensamma. Men jag kan som sagt "sorten" - det här är en bakgård jag känner till ..
Citera
2014-04-14, 14:44
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det är väl inte så mycket "fakta" att hålla koll på i det här ärendet, mest påståenden, antaganden och rent nonsens ..

Det här med "tidsprecisering/ritning" ställer jag mig frågande till betydelsen av - which means ?

Men ska det vara så svårt att begripa: Vi kan nu inte längre förklara alla vittnesmål om dubbelsäng eller bred säng med att vittnena varit i lägenheten före februari eller inte lagt märke till en förändring i sängmöblemanget, för nu finns ett vittne som beskriver en större säng eller en dubbelsäng från sitt enda besök i lägenheten någon gång andra halvan av mars. Tidigare hade vi som FUP-läsare vet WL som ritat en skiss av hur lägenheten såg ut vid hans senaste besök där i april. Då hävdar han att det fanns en dubbelsäng.

Det är inte mycket som kan sägas med exakt 100% säkerhet i detta ärende, men det förefaller mig så ytterligt osannolikt att alla dessa människor minns totalt fel och/eller inte lagt märke till förändringen av möblemanget. Och sen har vi ju vittnet som såg Kristoffer bära ut något i ungefär en sängs storlek dagarna efter mordet. Så nog fan anser jag att man kan säga så säkert det går att det fanns en säng till i lägenheten även efter familjens storstädning i februari. Vart tog den vägen och varför dumpades den tro?
Citera
2014-04-14, 14:46
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Men kompis nu har du läst föregående inlägg dåligt. Det som gjort att jag bestämt mig för en säker uppfattning är vittnet (s. 1283) som med hjälp av sparade SMS kunde precisera sitt enda besök hos KJ i tid och rum till någon gång efter 14 mars, troligen omkr den 20:e.

Detta vittnesmål är tungan på vågen för mig. När vi redan har en absolut majoritet av de tillfrågade som säger större säng eller dubbelsäng så säger allt sunt förnuft att det är orimligt att tro att vittnet misstagit den smala säng som stod i KJ:s lägenhet vid husrannsakan för "större, kan ha varit en dubbelsäng". Därmed kan omöjligt berättelsen om att endast en smal säng fanns kvar i lägenheten efter städningen i februari stämma. Du glömmer också bort vittnet William som ritade en i stort sett korrekt teckning av hur det sett ut i KJ:s lägenhet i april (avvikelser kan i princip förklaras med ommöblering). Med en dubbelsäng.

Självklart finns det en personlig dimension för mig i detta och jag inser att det här inte nu kan användas för att bevisa något som har bäring i bevisvärderingen. Men det bevisar att varken Kristoffer eller pappa talar sanning. Åtminstone inte helt. Jag utesluter inte att pappan kan ljuga (eller utelämna vissa fakta) för att han övertygat sig själv om att de inte har med mordet att göra, men ser illa ut om de kommer fram. Men jag anser nu att ingenting av det han sagt i förhör går att lita säkert på.

Det är f.ö. synd att jag inte sparade en text från ett nytt förhör med Kristoffer i HR där detta kom upp igen. Han svarade nämligen där plötsligt inte att någon säng inte burits ut, utan att han inte mindes när eller vem det var som hjälpt honom att bära. Turligt nog för honom verkar ingen ha uppmärksammat denna plötsliga ändring av hans historia.

Tror mera på RR som var i KJs lägenhet den 30 April 4 dagar innan VB försvann:

RR är en nära kompis till KJ och han var sist hos KJ den 30 April 2013, en fest KJ höll på Valborgsmässoafton.

RR upplyser att KJ hadde en ENKELSÄNG.

Så altså.. ingen seng har försvunnit den 4 maj eller senare.

FUP 1431

Angående möbler berättar RR att Kristoffer har en fjärrdriven säng, en enkelsäng

FUP 1432

Senast RR var hos Kristoffer är lite mer än ett halvår sedan, förutom festen på

Valborgsmässoafton.
Senast redigerad av Theforeigner 2014-04-14 kl. 14:48.
Citera
2014-04-14, 14:50
Medlem
Citat:
I vilken riktning promenerade VB(antar att det var hon) den 4 maj på Lejonvägen kl 21.30?

Enligt vittnet gick hon åt båda hållen
FUP 195
Citera
2014-04-14, 15:02
Medlem
gon3wilds avatar
Skulle någon kunna förbarma sig över att sammanfatta var det här fallet står just idag 14 april???
Jag har läst FUP och diverse bilagor, men det är 6130+ sidor i tråden så någon kanske kan redogöra för oss med intresse men som saknar tid att läsa 6000 sidor... hur snacket går liksom? Överklaganden, nya misstänkta, slutlig dom i HR/HD, ETC?

(Eller länka till en färsk sammanfattning)
Citera
2014-04-14, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gon3wild
Skulle någon kunna förbarma sig över att sammanfatta var det här fallet står just idag 14 april???
Jag har läst FUP och diverse bilagor, men det är 6130+ sidor i tråden så någon kanske kan redogöra för oss med intresse men som saknar tid att läsa 6000 sidor... hur snacket går liksom? Överklaganden, nya misstänkta, slutlig dom i HR/HD, ETC?

(Eller länka till en färsk sammanfattning)

Dom HovR Onsdag.
Citera
2014-04-14, 15:15
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Men ska det vara så svårt att begripa: Vi kan nu inte längre förklara alla vittnesmål om dubbelsäng eller bred säng med att vittnena varit i lägenheten före februari eller inte lagt märke till en förändring i sängmöblemanget, för nu finns ett vittne som beskriver en större säng eller en dubbelsäng från sitt enda besök i lägenheten någon gång andra halvan av mars. Tidigare hade vi som FUP-läsare vet WL som ritat en skiss av hur lägenheten såg ut vid hans senaste besök där i april. Då hävdar han att det fanns en dubbelsäng.

Det är inte mycket som kan sägas med exakt 100% säkerhet i detta ärende, men det förefaller mig så ytterligt osannolikt att alla dessa människor minns totalt fel och/eller inte lagt märke till förändringen av möblemanget. Och sen har vi ju vittnet som såg Kristoffer bära ut något i ungefär en sängs storlek dagarna efter mordet. Så nog fan anser jag att man kan säga så säkert det går att det fanns en säng till i lägenheten även efter familjens storstädning i februari. Vart tog den vägen och varför dumpades den tro?

Varför ska jag begripa det ..? Sängavdelningen är inte min avdelning, jag har ingen åsikt om den/dessa. Men visst kan människor minnas fel, jag har noterat att vissa förhörda verkar ha minneskapacitet jämförbar med en halvt ihjälslagen fluga. Men när du säger det .. Vars fa-an är sängen ? Tja, jag gissar på en återvinningsstation. Varför ? Bar väl spår av nånting kan jag tänka mig ..
Senast redigerad av MBoudine 2014-04-14 kl. 15:55.
Citera
2014-04-14, 15:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
I vilken riktning promenerade VB(antar att det var hon) den 4 maj på Lejonvägen kl 21.30?
I första polisförhör västerut, i andra polisförhör österut, i tingsrätten österut, enligt vittnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in