2014-04-14, 01:18
Medlem
Copterss avatar
Detta är en rätt intressant artikel. Visserligen två veckor gammal och mycket har hänt sedan dess men läsvärd.
http://nationalinterest.org/commentary/no-war-russia-dont-be-so-sure-10177
2014-04-14, 01:19
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Och du har fortfarande inte förstått att samma folkvalda parlamentariker sitter kvar vid makten och kan ta tillbaka både den gamla regeringen och den där mutkolven till president. Om de vill. Men de har alltså istället bestämt att presidentval ska hållas.

Han var ju demokratiskt vald och erkänd av väst! Förstår du inte att det är nazister som i en statskupp tagit över makten i Kiev? Det finns bara en legitim president och det är Viktor Janukovytj!!!
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Och du har fortfarande inte förstått att samma folkvalda parlamentariker sitter kvar vid makten och kan ta tillbaka både den gamla regeringen och den där mutkolven till president. Om de vill. Men de har alltså istället bestämt att presidentval ska hållas.

Därtill ska också tilläggas att den här gången kommer det troligtvis inte kunna bli något fusk då både Ryssland och Eu/USA kommer båda vilja handräkna rösterna. Om det hela tar en fredlig lösning dvs.

Och så lever dem lyckliga i alla sina dagar.
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:

Dr.Dzerzhinsky påminner mig om de svenska kommunister som åkte till Sovjet efter WWII och aldrig kom hem igen

IQ nivån på en kommunist år 2014 kan inte vara hög
2014-04-14, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Nu är det ju inte så enkelt. Regeringen vill ingripa mot landsförrädare som vill skänka bort Ukraina till Ryssland.

Begreppet "landsförrädare" implicerar att det finns något att vara lojal gentemot. Ukraina är idag styrt av en utvald NWO-agent, det är helt klarlagt bortom alla rimliga tvivel och det vet du. Att då östukrainare inte är så intresserade av att styras av denne figur är inte så konstigt. Desto konstigare är att du känner dig kallad att hålla på och yla om "landsförrädare". En landsplätt har ju liksom inget egenvärde i sig. Uppenbarligen vill dessa personer inte styras av Yats the Yid och istället antingen gå upp i Ryssland eller skapa en egen stat. Jag tycker inget speciellt om det, men att kalla dessa för "landsförrädare" blir ju bara direkt löjligt för en påstådd nationalist.
Senast redigerad av Europeisch 2014-04-14 kl. 01:23.
2014-04-14, 01:22
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Han var ju demokratiskt vald och erkänd av väst! Förstår du inte att det är nazister som i en statskupp tagit över makten i Kiev? Det finns bara en legitim president och det är Viktor Janukovytj!!!

Denne Viktor Janukovytj som parlamentarikerna avsatte? Vet du vem som bestämmer i Sverige Reinfeldt eller riksdagsmännen? Nyhet för dig: När majoriteten av riksdagen tycker Reinfeldt är skit så blir han av med jobbet. Precis som Viktor Janukovytj fick fly till annat land med svansen mellan benen ... och alla Rolexklockor i bagaget
2014-04-14, 01:22
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Om vi tar på oss dina linser för en kort nanosekund så ser vi alltså följande. "Nazisterna" störtade den demokratiskt valda och helt felfria regeringen i Kiev.

Dina inlägg saknar helt relevans.

Det är skit samma vad jag tycker om den korrumperade Janukovtj eller alla andra fd. Ukrainska korrumperade presidenter, ty var och en av dem har varit korrupta.

Det enda som har betydelse är att vi har en händelseutveckling som startade på Maidan som en proteströrelse som sedan kidnappades av nazister, understödda av USA och EU och som till slut störtade demokratin.

Detta har betydelse av en enda anledning: Folket i Östukraina och på Krim var aldrig tillfrågade.

Nu är det pay-back time och jag njuter.
2014-04-14, 01:23
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:

Nej, vad jag vet så har parlamentet i Ukraina avsatt presidenten och inga tecken finns på att denna folkvalda församling vill ha honom tillbaka.

Förstå nu att det är parlamentet som har den yttersta makten i Ukraina. På samma sätt som Sveriges riksdag kan skicka ut hela regeringen på arslet närhelst riksdagen vill.
2014-04-14, 01:25
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:

Kan inte, vill inte, går inte!
Det spelar absolut ingen roll hur mycket bevisning man presenterar för dem. Jag började skriva på denna tråd för att dela med mig av de upplevelser jag har från Majdan och den erfarenhet jag har av att arbetat med Ukraina. Jag trodde helt enkelt att folk här inte förstod vad det handlade om, så jag har lagt ner oerhört mycket tid för att presentera bevisning och förklara vad situationen i Ukraina handlar om. Tyvärr har jag numera insett att det inte spelar roll vad för bevisning man presenterar. Det kommer ändå komma tillbaka till "statskupp, nazister/fascister, USA, EU, judar, utomjordingar". Inte heller kan du vänta dig att få några motbevis eller grunder för deras påståenden. Det enda man får höra här är pathosargument och värdeladdade slagord. De kommer aldrig ta åt sig den information man förmedlar, inte heller kommer de bemöta den.
Medlem
jourDDptds avatar
Undrar när Gérard Depardieu skall byta sitt ryska medborgarskap till ett Ukrainskt? Han brukar ju byta så fort han blir missnöjd.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Ja, men jag förväntar mig inget annat heller. Jag kanske inte uttryckte mig tillräckligt tydligt, men jag tror nog att du förstår vad jag menar.

Det vi i Sverige har censur för är hårdporr i dess mest abstrakta former, vilket jag kan tycka är bra, men säkert missgynnar en hel del människor på annat håll. Hur som helst Turkiets medlemskap i sin helhet bör ifrågasättas starkt, men jag tror att det är ett sätt att få dem att gå i rätt riktning.

Hur som helst, den politiska censur (om vissa debatter) som existerar i Ryssland. Det är den som håller den ryska befolkningen nere. Enligt mig alltså.
Ok. Jag har inget mer att tillägga. Vill man hitta problem och felaktigheter så finns det gott om lik på båda sidor. Titta bara på vad Snowden avslöjat. Där snackar vi förtryck.
2014-04-14, 01:26
Medlem
jourDDptds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky

Detta har betydelse av en enda anledning: Folket i Östukraina och på Krim var aldrig tillfrågade.

Nu är det pay-back time och jag njuter.

De kunde väl som du sade vänta till nästa val och säga sitt då? Eller det duger inte åt herr Kommunist?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in