2014-04-13, 00:56
Medlem
Secondss avatar
Vart fan köper jag purple dye? Hittar det ingenstans
Citera
2014-04-13, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seconds
Vart fan köper jag purple dye? Hittar det ingenstans

Royal dye heter den.
Citera
2014-04-13, 04:33
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Gillar inte heller rift något vidare. bountys är helt ok iaf. Stör mig som du säger, på att vissa levels knappt har några mobs alls, vissa rifts kör man ju igenom på 5-10 min solo medans dom med "färre" mobs tar mig 15-20, tom 25 min i stället... ganska störande.

Någon som kan ge mig en liten "beskrivning" av vad som är bra damage/thoughness osv just nu? kör barbar på HC just nu, långt i från bra saker enligt mig men. Ligger just nu på runt 15mil Thoughness/880K dps. Är det rätt basic lr?
Det beror ju lite på, 15mil i toughness är ju högt. Men är allting bara liv och ingen armor/all res så är det ju ändå värdelöst. Upp med lite stats så kan du nog få bra svar.
Citera
2014-04-13, 11:32
Medlem
BadassRolfs avatar
Någon som vet hur uppdelningen av antal spelare ser ut i SC/HC? Känns lite dött på hardcore asså :P
Citera
2014-04-13, 11:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BadassRolf
Någon som vet hur uppdelningen av antal spelare ser ut i SC/HC? Känns lite dött på hardcore asså :P

Det är för det är dött på hardcore. Känns som det är färre än någonsin som spelar det. Jag har inga siffror men skulle säga att 5% av spelarbasen spelar hardcore aktivt.
Senast redigerad av Prixm 2014-04-13 kl. 11:55.
Citera
2014-04-13, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Det är för det är dött på hardcore. Känns som det är färre än någonsin som spelar det. Jag har inga siffror men skulle säga att 5% av spelarbasen spelar hardcore aktivt.

Problemet ligger väl i att Blizzard inte tar tag i sina problem, folk har dött som flugor senaste tiden pga random disconnects / ddosattacker.
Personligen tycker jag att det är helt stört att de inte gjorde en stor rollback på alla som dog efter första stora ddosattacken och direkt efter skickade en stor varning till folk som försöker starta ett hardcoregame... Jag såg inte det lilla varningsfönstret förrens 3-4e dagen av attacker.

Vad jag har hört så är det fortfarande folk som får disconnectar random, vilket gör att folk som vill spela HC tvingas lira på normal för att inte riskera sin char.

edit: Har du en full-legendarygearad char med 100+h played och du dör pga att blizzards servrar inte pallar trycket. I min mening är det inte något som jag ska behöva ha i beräkning. Om mitt eget internet lägger av, då har jag inget att säga till om. Men att deras servrar dödar hundratals chars är bara fel, men är det så dom vill ha det
Senast redigerad av rastadallas 2014-04-13 kl. 12:18.
Citera
2014-04-13, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadassRolf

Nu har jag aldrig spelat SC så jag vet inte hur stor skillnad det är, men jag tycker inte att det känns dött, tar aldrig mer än någon sekund att få grupp via public game till normal split eller torment rift för mig, finns en hel del HC claner med.
Citera
2014-04-13, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Nu har jag aldrig spelat SC så jag vet inte hur stor skillnad det är, men jag tycker inte att det känns dött, tar aldrig mer än någon sekund att få grupp via public game till normal split eller torment rift för mig, finns en hel del HC claner med.

Håller med.
HC är aktivt, och väldigt bra folk som lirar det.
Citera
2014-04-13, 13:18
Medlem
megaman9s avatar
Sitter ju 200+ folk i public adventure mode games i torment 1 hardcore, så är ju inte dött.
Citera
2014-04-13, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megaman9
Sitter ju 200+ folk i public adventure mode games i torment 1 hardcore, så är ju inte dött.
7000+ i sc, så det är ju i alla fall en liten skillnad.
Citera
2014-04-13, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
7000+ i sc, så det är ju i alla fall en liten skillnad.
Majoriteten av hcspelarna lirar nog inte på torment 1 heller. Så att bara jämföra en relativt "hög" svårighetsgrad tror jag inte ger så mycket
Citera
2014-04-13, 15:07
Medlem
kattrumpas avatar
Är det någon som har en vettig, uppdaterad, WD-build?
Har försökt hitta då jag precis dingade 70 men forumet ger inte särskilt mycket och det man hittar på google är från då RoS släpptes. Som bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in