Citat:
Ursprungligen postat av
Prixm
Det är för det är dött på hardcore. Känns som det är färre än någonsin som spelar det. Jag har inga siffror men skulle säga att 5% av spelarbasen spelar hardcore aktivt.
Problemet ligger väl i att Blizzard inte tar tag i sina problem, folk har dött som flugor senaste tiden pga random disconnects / ddosattacker.
Personligen tycker jag att det är helt stört att de inte gjorde en stor rollback på alla som dog efter första stora ddosattacken och direkt efter skickade en stor varning till folk som försöker starta ett hardcoregame... Jag såg inte det lilla varningsfönstret förrens 3-4e dagen av attacker.
Vad jag har hört så är det fortfarande folk som får disconnectar random, vilket gör att folk som vill spela HC tvingas lira på normal för att inte riskera sin char.
edit: Har du en full-legendarygearad char med 100+h played och du dör pga att blizzards servrar inte pallar trycket. I min mening är det inte något som jag ska behöva ha i beräkning. Om mitt eget internet lägger av, då har jag inget att säga till om. Men att deras servrar dödar hundratals chars är bara fel, men är det så dom vill ha det