2014-04-13, 20:45
  #889
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Haha, Silverladyn håller fortfarande på med att leta nya lägerplatser. Konstigt att hon inte inser att hennes verksamhet är olaglig.


Aktivister fortsätter leta boplatser

Varför ställs hon inte inför rätta?
2014-04-13, 20:58
  #890
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av penka
Varför ställs hon inte inför rätta?

För att ämnet är känsligt, det skulle vara stor skillnad om det gällde bostadslösa svenska medborgare. Låt säga att bostadslösa a-lagare skulle bosätta sig i läger, då skulle dessa personer få stå till svars för samtliga eventuella brott som det innebär. Den som har hjälpt dessa a-lagare, skulle troligtvis åtalas för stämpling till brott.
2014-04-13, 21:01
  #891
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
För att ämnet är känsligt, det skulle vara stor skillnad om det gällde bostadslösa svenska medborgare. Låt säga att bostadslösa a-lagare skulle bosätta sig i läger, då skulle dessa personer få stå till svars för samtliga eventuella brott som det innebär. Den som har hjälpt dessa a-lagare, skulle troligtvis åtalas för stämpling till brott.

Sinnessjukt!

Man skulle kanske samla ihop några hemlösa svenska medborgare och göra det, om man blir värre bemött än så bra som zigenarna blir och får ha sig så bör man kunna anmäla någon myndighet eller nåt.
__________________
Senast redigerad av penka 2014-04-13 kl. 21:58.
2014-04-13, 22:43
  #892
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Jag hoppas att någon kan tipsa tiggarna att Täby, Djursholm och Danderyd är väldigt bra områden att tigga i och bygga läger i.

Glöm inte Saltsjöbaden och de ställena (även Lidingö behöver fler ziggerz-tiggerz), de är ju väldigt täta rika lirare som bor där som älskar mångkultur.

Här en bra karta att rätta sig efter för ziggarna, alla prickarna på kartan är folk som ger ofta och mycket:
http://affes.wordpress.com/2013/10/29/hur-mangkulturellt-bor-de-toleranta/

Deras största vänner bor vid prickarna.

Lets go gypsies *klapp klapp klapp*...
__________________
Senast redigerad av P4n0pl147h305 2014-04-13 kl. 22:51.
2014-04-13, 22:50
  #893
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
För att ämnet är känsligt, det skulle vara stor skillnad om det gällde bostadslösa svenska medborgare. Låt säga att bostadslösa a-lagare skulle bosätta sig i läger, då skulle dessa personer få stå till svars för samtliga eventuella brott som det innebär. Den som har hjälpt dessa a-lagare, skulle troligtvis åtalas för stämpling till brott.

Det har ju funnits olika sådan läger, då är det aldrig något snyftande, de lägren slås sönder och de drivs bort snabbt och effektivt. Inga Anna Silvers har lyft ett finger för de.

Alkisar och narkomaner och de har ställts till svar när de gjort brott på miljön osv.
Dessa ziggisar har inte fällts för sina miljöbrott, det är skillnad på folk och folk.
Ziggisarna kan göra hur mycket skit som helst, oreggade bilar, sno el, förstöra närmiljön genom massiv nedskräpning osv. men inte ett åtal, andra grupper t.ex. Fotbollshuliganer kan man dömma i grupp när man inte vet vem som utdelat slag osv. men man kan inte dömma ziggisar i grupp för att de i sitt läger tillsamman förstört och härjat.
Som sagt det är skillnad på folk och folk.

Vissa grupper är det politiskt korrekt att behandla som man vill (t.ex. fotbollshuliganer, svenska alkoholister och narkomaner som alla är närmast fredlösa)och helt rätt ställa inför rätta medans andra grupper som zigenare så är det politiskt inkorrekt att låta de svara för sig inför rätta. De är så omhuldade av stora delar av Politikerkåren arbetar för att förenkla deras kriminalitet förenkla deras möjligheter att utföra fler och grövre brott mot nation och folk.

Sverige anno domini 2014
2014-04-13, 23:16
  #894
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Åkte förbi cyklopen i Högdalen med bilen igår och noterade att det var aktivitet utanför byggnaden som FÖ verkade stängd. Gick ut ur bilen för att kontrollera vilka som stod där och självklart visade det sig att det var en grupp Romer som eldade i någon typ av oljetunna. Att dessa romer FORTFARANDE befinner sig runt högdalstoppområdet måste betyda ett det finns något 'nytt' läger i närheten.

Edit: bild
http://share.pho.to/5Fepu

På eftermiddagen när jag passerade området, så såg jag ett par zigenare på en av småvägarna runt cyklopen. Bägge två släpade på matkassar, så jag misstänker att det finns ett dolt läger i området.


Cyklopen
2014-04-14, 12:42
  #895
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Glöm inte Saltsjöbaden och de ställena (även Lidingö behöver fler ziggerz-tiggerz), de är ju väldigt täta rika lirare som bor där som älskar mångkultur.

Här en bra karta att rätta sig efter för ziggarna, alla prickarna på kartan är folk som ger ofta och mycket:
http://affes.wordpress.com/2013/10/29/hur-mangkulturellt-bor-de-toleranta/

Deras största vänner bor vid prickarna.

Lets go gypsies *klapp klapp klapp*...

Jag menade mer att de som bor på Djursholm är politikerna som har ställt till problemet som gör så att vissa människor tvingas att tigga, så det bästa vore ju att de fick ta ansvar för det som de själva har skapat och ha det utanför sina lyxvillor.

Det bästa vore om tiggarna stormade rikemanshjonens bostäder och kastade ut de till tälten och husvagnarna
2014-04-14, 13:36
  #896
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Jag hoppas att någon kan tipsa tiggarna att Täby, Djursholm och Danderyd är väldigt bra områden att tigga i och bygga läger i.

I stort sett ingen kommer att skänka pengar där! Har sett tiggare i dessa områden som gett upp.
Folket vill inte ha tiggeri som industri i dessa områden. Man ger hellre till välgörenhetsorganisationer.
Dessutom säger det sig självt att det inte är rätt väg att gå. Det är hemländerna som behöver hjälp från grunden.
2014-04-15, 16:03
  #897
Medlem
EricVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penka
Oj, okej då ska jag ta och kontakta skanska får man se vad de tycker om detta för dom är fortfarande kvar på björnkullavägen.

Jag har också pratat med Skanska, som skulle "inventera" deras mark där och om dom var kvar ta dit polis och kronofogden. Dom ÄR kvar, på 2 platser ganska nära varandra. Sedan har jag sett ett par husvagnar bakom Landstingsarkivet som finns på Björnkullavägen (i kurvan)
__________________
Senast redigerad av EricViking 2014-04-15 kl. 16:06.
2014-04-15, 20:00
  #898
Medlem
http://www.mitti.se/121-ton-skrap-stadades-bort-fran-kakstaden/
2014-04-15, 20:50
  #899
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
http://www.mitti.se/121-ton-skrap-stadades-bort-fran-kakstaden/

Sinnessjukt! 121 ton!!! 1 miljon i städkostnader!!!

Mer av den varan från Kista:
http://www.metro.se/nyheter/nedskrapning-ger-fler-klagomal-an-tigger/EVHndc!2Q2ZWu2GQ8pJc/

Citat:
Sedan oktober i fjol har 38 läger avhysts från området, och efteråt är skogen full av avfall.
.
.
.
Sedan oktober har städningen efter lägren kostat stadsdelen närmare 400 000 kronor, enligt Per Granhällen.
2014-04-15, 21:05
  #900
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunflare
Sinnessjukt! 121 ton!!! 1 miljon i städkostnader!!! [/url]
Och tiggarna som SÅÅÅÅ gärna vill ha jobb.
Här är något att börja med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in