Citat:
Och hur är det möjligt att en hjärnskadad kille på en 10 årings nivå lyckas begå 9 (eller fler) övergrepp under 2 månader på en förskola? Utan att en endaste personal reagerar på att något barn mår dåligt eller ser någonting misstänkt överhuvudtaget? Vad säger det om skolan? Och vad hade en någorlunda intelligent pedofil då lyckats med?
Jag tillhör dem som inte får ihop den här historien. Antingen så är det någon form av masshysteri bland föräldrarna eller så är denna förskola Sveriges absolut uslaste alla kategorier.
Att gå runt och tro att pedofiler ser "konstiga" ut utåt skyddar oftast pedofilerna i deras verksamhet. En pedofil kan vara en välkänd advokat eller din trevliga granne. Betydligt vanligare att de är socialt välanpassade än att det är den udda typen som alla redan snackar skit om i byn.
Men den här gången var det alltså inte så. Om nu allt stämmer.
Jag tillhör dem som inte får ihop den här historien. Antingen så är det någon form av masshysteri bland föräldrarna eller så är denna förskola Sveriges absolut uslaste alla kategorier.
Att gå runt och tro att pedofiler ser "konstiga" ut utåt skyddar oftast pedofilerna i deras verksamhet. En pedofil kan vara en välkänd advokat eller din trevliga granne. Betydligt vanligare att de är socialt välanpassade än att det är den udda typen som alla redan snackar skit om i byn.
Men den här gången var det alltså inte så. Om nu allt stämmer.
Jag håller med. Det är något väldigt konstigt i hela händelsen. Lite som det som hände för någon vecka sedan då en vikarie på en skola blev anmäld för att ha pratat sex på ett olämpligt vis med några tjejer på mellanstadiet. Tjejerna hade ställt frågor och han hade svarat på ett som skolledning hade uttryck det. Med olämpliga ord då han beskrivit hur man har sex. Då kan man undra hur sexualundervisningen är på den skolan.
Dessutom är det få pedofiler som begår övergrepp irl samt att det är inte nödvändigtvis en pedofil som begår övergrepp på barn.
Han hade praktiserat i TVÅ månader, inget annat.