Citat:
Ursprungligen postat av
Lape
Det här är signifikativt för Johan Westerholm med likasinnande. Kan de, vill de , törs de se klart? För de är väl det man måste se som klarsyn att de vill bekämpa verkliga problem, och inte reaktioner mot dem. Men även om de stöder definitionen på klarsyn, jag tror inte de kan , vill eller törs.
Den här frågan ställer man sig hela tiden:
Är de stolligheter som någon framför, verkligen vad han (eller hon) anser?
ELLER
Framför vederbörande (anpassligt) något, som denne i själ och hjärta själv inte instämmer med?
Idag är den påbjudna ståndpunkten i Sverige:
ALLA säger ALLA negativa reaktioner är rasism, när de riktas mot någon, som inte är etniskt svensk - oavsett *varför* någon reagerar negativt. Dessutom är det rasism att inte tillmötesgå (så gott som) samtliga önskemål, som någon har, som inte är etniskt svensk.
Westerholm skriver
Citat:
Endast 200 meter från Riksdagshuset så ser jag med egna ögon hur nordafrikanska knarkhandlare säljer heroin ...
Westerholm bekymras över, att
Citat:
... frustrationen bland handlare, restaurangpersonal och andra i servicesektorn växer... Endast 200 meter från Riksdagshuset finns en värld av våld, droger och ond bråd död som de som arbetar i den miljön börjar bli trötta på. Det öppna främlingshat som växer fram, omaskerat, skrämmer mig ...
Som jag ser det, så är det sunt, friskt, normalt och *eftersträvansvärt* att handlare, restaurangpersonal och andra i servicesektorn "börjar bli trötta på" "[den] värld av våld, droger och ond bråd död", som de sju riksdagspartiernas politiker gemensamt har byggt upp i Sverige.
Men enl. Westerholm så bör någon växande antipati hos handlare, restaurangpersonal och andra i servicesektorn mot tiggeri, rån, knarkhandel och våldsbrottslighet kraftfullt fördömas. Ty enl. Westerholm (och likasinnade) så ska denna antipati klassificeras som ett omaskerat, framväxande öppet främlingshat - eftersom de aktuella tiggarna, rånarna och knarkhandlarna inte är några etniska svenskar.
Det är ju lite svårt att tro ... att Westerholm verkligen genuint intar denna bisarra ståndpunkt och därför enbart (eller främst) vill bekämpa att folk reagerar negativt på tiggeri, rån, knarkhandel och våldsbrottslighet.
Ty Johan Westerholm klarar av att göra helt rimliga bedömningar i en del andra frågor och kan t.o.m. ibland skriva ganska klokt. Men när det gäller de negativa konsekvenserna av Sveriges världsunika invandringspolitik, så uppvisar Westerholm tyvärr ett systematiskt och ff.a. *konsekvent* hjärnsläpp.
Westerholm har återkommande skrivit inlägg på sin blogg om den oroande utvecklingen i glesbygden, när s.k. bärplockare kompletterar sitt näringsfång med stölder, inbrott, rån, trafikbrott och/eller uppträder hotfullt mot lokalbefolkningen.
Men - det som Westerholm påtalat som bekymmersamt, det är inte det obehag och den brottslighet, som glebygdsbefolkningen drabbats av. Nej - det som Westerholm *uteslutande* lyft fram som oroande, det är att lokalbefolkningen ser negativt på sådant. Han kallar det för ett "värderingsskifte". Westerholms aktuella text på ledarsidorna.se påtalar samma - enl. honom beklagliga - (mot)reaktion hos lokalbefolkningen i städerna inkl. i Stockholms innerstad. Det utgör, som sagt, enl honom ett omaskerat, framväxande öppet främlingshat.
-----
Om detta inte skulle vara en en äkta och djupt känd uppfattning hos Westerholm... så får jag ge Westerholm 10 hyckleripoäng av 10 möjliga... eftersom det aldrig i Johan Westerholms texter framskymtar någon liten strimma av uppskattning över, att folk reagerar *adekvat*, om de ser negativt på att svenska politiker har placerat väljarna i en "värld av våld, droger och ond bråd död"