2014-01-21, 13:23
Moderator
Meijis avatar
En fråga...

Johan Westerholm skriver idag:

Citat:
Detta mitt sista inlägg på bloggen, jag kommer från och med i slutet på veckan återfinnas på på en annan plats som kommer kort publiceras på denna blogg utan vidare kommentarer. En plats som har en helt annorlunda publicistisk idé än Mitt i Steget.

Read more: http://mitt-i-steget.blogspot.com/20...#ixzz2r24Xgq8z

Vilken "annan plats" men "en helt annorlunda publicistisk idé" än Westerholms blog tror trådens ärade (och ärrade ) skribententer åsyftas?

Johan Westerholm fick - till sin explicit artikulerade besvikelse (och påtagliga förtrytelse) - varken någon plats på socialdemokraternas riksdagslista 2014 eller EU-lista 2014. Socialdemokraterna släpper ju sällan (aldrig?) fram någon (etniskt svensk), som inte tillhör deras politiska adel och har skolats av Unga Örnar, SSU och Bommersvik till lojalitet med partiet (läs lydnad och undfallenhet mot partiledningen).

De senaste månaderna har Westerholm skrivit imho påfallande många fjäskigt devota hyllningar till Anders Lindborg (!) på Aftonbladet... och framhålligt hur ypperligt dennes omdöme är. Hmmm....?
Citera
2014-02-21, 21:41
Moderator
Tinuviels avatar
Johan Westerholm har länge varit en såväl frispråkig som intressant socialdemokrat. Hans blogg Mitt i Steget var ofta läsvärd. När han avslutade den för att tillsammans med en rad socialdemokrater driva bloggen "Ledarsidorna.se" såg det dystert ut. Ledarsidorna.se skulle enligt programförklaringen ha till uppgift att granska och kommentera det som skrivs på borgerliga ledarsidor - och med så tråkigt material att utgå ifrån, hur skulle Ledarsidorna.se kunna producera något intressant?

Men nu har tydligen inte Johan Westerholm kunnat hålla sig längre. Under rubriken "Utblick: Kärrtorp# avlägsnare än någonsin", river han av en salva som utgör en förödande verklighetsbeskrivning av ett land statt i tilltagande sönderfall och som följd en snabbt växande allt mer ohöljd rasism i kombination med aningslösa, krampaktigt blundande politiker.

"Det går fort nu", skriver Westerholm.
http://ledarsidorna.se/2014/02/utbli...e-an-nagonsin/
Citat:
I centrala Stockholm så har jag de senaste månaderna sett hur detta växer. Hur frustrationen bland handlare, restaurangpersonal och andra i servicesektorn växer. Irritationen över tiggare, snattande ungdomsgäng från förorten och knarklangarna av utländskt ursprungs intrång i huvudstadens centrala delar. Endast 200 meter från Riksdagshuset så ser jag med egna ögon hur nordafrikanska knarkhandlare säljer heroin till sina landsmän.
Citat:
När de (politikerna - mitt tillägg) ska på studiebesök i andra miljöer så putsas det och fejas det i dagar innan. Ordningsvakter och poliser gör vad de kan för att rensa upp och politikerna kan sedan göra entré och ta del av något som aldrig varit eller är verkligt. Det är en chimär de ser och det värsta är att de går på den, de är inte smartare än så.
Citat:
Det har hänt något det senaste halvåret. Och det händer andra saker under ytan snabbt nu. Allt medan vi har partiföreträdare som står och ler fånigt framför kameran och antingen säger ”det här var ju inte så farligt” eller stressa iväg till nästa fototillfälle mumlandes något om krafttag utan att vi vanliga någonsin får reda på var det skulle tas krafttag. Det enda vi vet med säkerhet är att morgondagen kommer bli värre än dagen. För så har det varit en lång tid nu och det finns inget som tyder på att trenden skulle ändras. Vi rör oss snabbt bort från Kärrtorps tunnelbanestation nu.

Kanske är detta i första hand att betrakta som en kritik mot Alliansens Sverige. Ett Sverige där de utslagna - enligt Westerholm - blir allt fler. Kanske är Rasismen att betrakta som Alliansens fel. Men det är ändå en läsvärd och tämligen klarsynt text och den går bitvis på tvärs emot vad som får sägas.
Citera
2014-02-21, 22:31
Medlem
rasismes avatar
Tror Westerholm att situationen kommer förbättras under rödgrönt styre? Jag har ingen aning om vem det är eller vad han står för varför jag frågar.

Han har dock helt rätt i att situationen har förvärrats nåt mångfaldigt under de senaste fem åren och det är ju trevligt att en sosse vågar peka på det utan att per automatik skylla det på alliansen. Däremot så tror jag inte att S i dagens (eller ens i morgondagens) läge skulle ha nåt att sätta emot syndafloden som håller på att dränka oss nu. Exakt hur skulle S bryta hegemonin?

Sossarna är lika mycket slavar under media som resten av det ryggradslösa politikskrået. Tycker DN att det är synd om råmerna så upprättas lagar för att skydda dem.

osv
Senast redigerad av rasisme 2014-02-21 kl. 22:34.
Citera
2014-02-21, 23:26
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Johan Westerholm har länge varit en såväl frispråkig som intressant socialdemokrat. Hans blogg Mitt i Steget var ofta läsvärd. När han avslutade den för att tillsammans med en rad socialdemokrater driva bloggen "Ledarsidorna.se" såg det dystert ut.

[---]

Men nu har tydligen inte Johan Westerholm kunnat hålla sig längre. Under rubriken "Utblick: Kärrtorp# avlägsnare än någonsin", river han av en salva som utgör en förödande verklighetsbeskrivning av ett land statt i tilltagande sönderfall och som följd en snabbt växande allt mer ohöljd rasism i kombination med aningslösa, krampaktigt blundande politiker.

"Det går fort nu", skriver Westerholm.

Ohöljd rasism??

Johan Westerholm skriver:

Citat:
I centrala Stockholm så har jag de senaste månaderna sett hur detta [främlingsfientligheten, min kommentar] växer. Hur frustrationen bland handlare, restaurangpersonal och andra i servicesektorn växer. Irritationen över tiggare, snattande ungdomsgäng från förorten och knarklangarna av utländskt ursprungs intrång i huvudstadens centrala delar.

Endast 200 meter från Riksdagshuset så ser jag med egna ögon hur nordafrikanska knarkhandlare säljer heroin till sina landsmän. Den etniska eller nationella, interna, rovdriften på varandra i diasporan är deprimerande. Endast 200 meter från Riksdagshuset finns en värld av våld, droger och ond bråd död som de som arbetar i den miljön börjar bli trötta på. Det öppna främlingshat som växer fram, omaskerat, skrämmer mig och som sagt

Enl. Westerholm och likasinnade så är gemene mans avståndstagande till tiggeri, snatteri, narkotikahandel och gemene mans avståndstagande till "en värld av våld, droger och ond bråd", det är INTE något avståndstagande till tiggeri, snatteri, narkotikahandel och ett avståndstagande till "en värld av våld, droger och ond bråd".

Nej, det är främlingsfientlighet och rasism eftersom det *primära och helt avgörande* för Westerholm och likasinnade är, att tiggarna, tjuvarna och knarkhandlarna inte är etniska svenskar.

Tiggarnas, tjuvarnas och knarkhandlarnas *ursprung/etnicitet* trumfar för Westerholm och likasinnade tiggarnas, tjuvarnas och knarkhandlarnas *brottslighet*!

Vilka tiggarna, tjuvarna och knarkhandlarna *är*, det är viktigare än vad de *gör*... anser Westerholm (och likasinnade).

VEM är det, som är rasisten, när man har en sådan inställning?!
Citera
2014-02-22, 11:13
Medlem
Lapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Ohöljd rasism??

Johan Westerholm skriver:

Enl. Westerholm och likasinnade så är gemene mans avståndstagande till tiggeri, snatteri, narkotikahandel och gemene mans avståndstagande till "en värld av våld, droger och ond bråd", det är INTE något avståndstagande till tiggeri, snatteri, narkotikahandel och ett avståndstagande till "en värld av våld, droger och ond bråd".

Nej, det är främlingsfientlighet och rasism eftersom det *primära och helt avgörande* för Westerholm och likasinnade är, att tiggarna, tjuvarna och knarkhandlarna inte är etniska svenskar.

Tiggarnas, tjuvarnas och knarkhandlarnas *ursprung/etnicitet* trumfar för Westerholm och likasinnade tiggarnas, tjuvarnas och knarkhandlarnas *brottslighet*!

Vilka tiggarna, tjuvarna och knarkhandlarna *är*, det är viktigare än vad de *gör*... anser Westerholm (och likasinnade).

VEM är det, som är rasisten, när man har en sådan inställning?!
Det här är signifikativt för Johan Westerholm med likasinnande. Kan de, vill de , törs de se klart? För de är väl det man måste se som klarsyn att de vill bekämpa verkliga problem, och inte reaktioner mot dem. Men även om de stöder definitionen på klarsyn, jag tror inte de kan , vill eller törs.
Citera
2014-02-22, 16:12
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lape
Det här är signifikativt för Johan Westerholm med likasinnande. Kan de, vill de , törs de se klart? För de är väl det man måste se som klarsyn att de vill bekämpa verkliga problem, och inte reaktioner mot dem. Men även om de stöder definitionen på klarsyn, jag tror inte de kan , vill eller törs.

Den här frågan ställer man sig hela tiden:

Är de stolligheter som någon framför, verkligen vad han (eller hon) anser?

ELLER

Framför vederbörande (anpassligt) något, som denne i själ och hjärta själv inte instämmer med?

Idag är den påbjudna ståndpunkten i Sverige: ALLA säger ALLA negativa reaktioner är rasism, när de riktas mot någon, som inte är etniskt svensk - oavsett *varför* någon reagerar negativt. Dessutom är det rasism att inte tillmötesgå (så gott som) samtliga önskemål, som någon har, som inte är etniskt svensk.

Westerholm skriver

Citat:
Endast 200 meter från Riksdagshuset så ser jag med egna ögon hur nordafrikanska knarkhandlare säljer heroin ...

Westerholm bekymras över, att

Citat:
... frustrationen bland handlare, restaurangpersonal och andra i servicesektorn växer... Endast 200 meter från Riksdagshuset finns en värld av våld, droger och ond bråd död som de som arbetar i den miljön börjar bli trötta på. Det öppna främlingshat som växer fram, omaskerat, skrämmer mig ...

Som jag ser det, så är det sunt, friskt, normalt och *eftersträvansvärt* att handlare, restaurangpersonal och andra i servicesektorn "börjar bli trötta på" "[den] värld av våld, droger och ond bråd död", som de sju riksdagspartiernas politiker gemensamt har byggt upp i Sverige.

Men enl. Westerholm så bör någon växande antipati hos handlare, restaurangpersonal och andra i servicesektorn mot tiggeri, rån, knarkhandel och våldsbrottslighet kraftfullt fördömas. Ty enl. Westerholm (och likasinnade) så ska denna antipati klassificeras som ett omaskerat, framväxande öppet främlingshat - eftersom de aktuella tiggarna, rånarna och knarkhandlarna inte är några etniska svenskar.

Det är ju lite svårt att tro ... att Westerholm verkligen genuint intar denna bisarra ståndpunkt och därför enbart (eller främst) vill bekämpa att folk reagerar negativt på tiggeri, rån, knarkhandel och våldsbrottslighet.

Ty Johan Westerholm klarar av att göra helt rimliga bedömningar i en del andra frågor och kan t.o.m. ibland skriva ganska klokt. Men när det gäller de negativa konsekvenserna av Sveriges världsunika invandringspolitik, så uppvisar Westerholm tyvärr ett systematiskt och ff.a. *konsekvent* hjärnsläpp.

Westerholm har återkommande skrivit inlägg på sin blogg om den oroande utvecklingen i glesbygden, när s.k. bärplockare kompletterar sitt näringsfång med stölder, inbrott, rån, trafikbrott och/eller uppträder hotfullt mot lokalbefolkningen.

Men - det som Westerholm påtalat som bekymmersamt, det är inte det obehag och den brottslighet, som glebygdsbefolkningen drabbats av. Nej - det som Westerholm *uteslutande* lyft fram som oroande, det är att lokalbefolkningen ser negativt på sådant. Han kallar det för ett "värderingsskifte". Westerholms aktuella text på ledarsidorna.se påtalar samma - enl. honom beklagliga - (mot)reaktion hos lokalbefolkningen i städerna inkl. i Stockholms innerstad. Det utgör, som sagt, enl honom ett omaskerat, framväxande öppet främlingshat.

-----

Om detta inte skulle vara en en äkta och djupt känd uppfattning hos Westerholm... så får jag ge Westerholm 10 hyckleripoäng av 10 möjliga... eftersom det aldrig i Johan Westerholms texter framskymtar någon liten strimma av uppskattning över, att folk reagerar *adekvat*, om de ser negativt på att svenska politiker har placerat väljarna i en "värld av våld, droger och ond bråd död"
Citera
2014-04-13, 11:28
Moderator
Meijis avatar
Johan Westerholm är förtvivlad .. "för det går illa nu". Han har skrivit ett inlägg på sajten ledarsidorna.se och pingat den till DN, SvD och Expressen och Aftonbladet.

Citat:
Pingar, i min förtvivlan, @dn_ledare @pwolodarski @AB_Karin @ExpressenLedare @SvDledare för det går illa nu. http://ledarsidorna.se/2014/04/utbli...inismens-pris/ … #svpol

https://twitter.com/ledarsidorna_se/...99335576150016

Westerholm känner förmodligen intuitivt på sig, att det trots allt ändå kan finnas en gräns för hur mycket svenska politiker kan suga ut gemene svensk och trampa på honom/henne till förmån för ett importerat bidragsklientel... innan svensken får nog.

Hans förklaringsmodell når inte ända fram (understatement) - de som röstade in SD i riksdagen, är enl. Westerholm "de 4-6 procent rasbiologiskt övertygade"... men idag är SDs bas större, eftersom "Ribban för rasism har sänkts.". Det vore väl inte något vinnande koncept för Westerholm att beskriva SD-sympatisörerna inom LO som "rasbiologiskt övertygade".

Citat:
Allt handlar nämligen om hur vi möter den allt öppnare främlingsfientligheten. För främlingsfientlighet finns, och har alltid funnits. ....

Sannolikt har toleransen mot främlingsfientlighet sänkts, vilket gör att den befintliga främlingsfientligheten upplevs som mer problematisk. Ribban för rasism har sänkts. ...

Vad Jimmie Åkesson, sannolikt medvetet, gjort är att han sedan han blev ordföradande för SD 2000 gjort allt han kunnat för att samla dessa 4-6 procent rasbiologiskt övertygade under en flagg. För att komma in i riksdagen vid valet 2010. ...

Jimmie Åkessons bas ligger inte längre i de fem procenten rasbiologiskt övertygade – de är bara stödtrupper. De har spelat sin roll nu och han har en ännu större bas som vi andra hade, om vi insett det, kunnat möta om vi hade tillåtits att ta debatten om invandringen utan att bli stigmatiserade av Mona Sahlin och Aftonbladets Ledarredaktion hela tiden. ...

Vi är, om den personen som varje dag i sin yrkesroll förser socialdemokraternas partistyrelse med sina ”kloka” råd men i praktiken faller rätt platt, i allt väsentligt Bommersviksskolad, analys får råda, i sådana fall dömda. Dömda att se hur SD kommer nå samma stöd för sin syn som vad Dansk Folkepari har för sin. Senast vid valet 2018. Någon stans runt 27 procent. Jag kommer inte nämna vad vårat systerparit ligger på idag, det blir alltför depresivt. ...

Detta är Sahlinsimens pris. Kom inte och grina nu när det priset börjar bli väl högt. Det är bara att betala nu.

http://ledarsidorna.se/2014/04/utbli...inismens-pris/

-----

A propos rasism... så har Arbetarbladets Daniel Nordström förklarat, hur han "definierar rasism" och varför "Arbetarbladet [kallar] SD för ett rasistiskt parti även på nyhetsplats".

Citat:
Därför kallar vi SD för ett rasistiskt parti

[---]

Det är förstås inte rasistiskt att vara kritisk mot den förda invandringspolitiken. Det är inte heller rasistiskt att rabbla mantran om massinvandring, hur tröttsamt jag än tycker att det är.

Jag läser vidare på Sverigedemokraternas hemsida:

”Vi vänder oss emot det multikulturella samhällsbygget då det förutsätter splittring, utanförskap och även kräver att vi i Sverige ska anpassa oss till andra kulturer. Utgångspunkten måste vara att de som invandrar till Sverige ska anpassa sig till svensk kultur och svenska värderingar. Vi står upp för en öppen svenskhet där invandrare ska kunna bli en del av det svenska samhället. Vad som är viktigt för oss är att det finns en strävan hos de som kommer till Sverige att ta till sig svenska värderingar och bli en del av det svenska samhället.”

Detta definierar jag däremot som rasism. Texten talar för sig själv.

Människor ställs mot varandra. Kulturer ställs mot varandra. Utan anpassning till ”svenska värderingar” uppstår splittring.

[---]

Sverigedemokraterna är inte ett riksdagsparti som alla andra.
Sverigedemokraterna är ett rasistiskt parti.
Därför kallar Arbetarbladet SD för ett rasistiskt parti även på nyhetsplats

http://blogg.arbetarbladet.se/nordstrom/2014/04/01/560/

Den här texten talar också för sig själv.
Citera
2014-04-13, 12:02
Medlem
Vryzass avatar
Jag undrar hur tankebanan hos filurer som Westerholm går. Alltså de personer som lite försiktigt ser åt vilket håll vinden blåser och dessutom ser att samhället inte mår särskilt bra.

De har inte tillåtits ta debatten? Vilken debatt hade de tänkt att ta sig? Vi får ju inte glömma bort att dessa personer (likt Westerholm) vill bibehålla eller öka volymerna. Samtidigt är det just volymerna och enbart volymerna som får folk att rösta på partier likt SD.
Massinvandringkritiker kan slå sig blåa med forskning som säger än det ena och än det andra angående de skadliga biverkningarna. Det är fortfarande det elitiska gamla hånet om "Dä ä för mycket invandrare" som är den verkliga anledningen (det är kaoset som folk oroar sig för, och kaoset är skapat av enorma volymer).

Så hur hade Westerholm tänkt att "ta debatten"?

"-Jag erkänner din syn om att samhället helt förfallit, det gör jag verkligen. Men eh... Det är bara att bita ihop. Så, nu kommer du väl tillbaka till (S), ska vi slå till? Jag har ett papper här det är bara att skriva..."
Citera
2014-04-13, 12:32
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Jag undrar hur tankebanan hos filurer som Westerholm går. Alltså de personer som lite försiktigt ser åt vilket håll vinden blåser och dessutom ser att samhället inte mår särskilt bra.

De har inte tillåtits ta debatten? Vilken debatt hade de tänkt att ta sig? Vi får ju inte glömma bort att dessa personer (likt Westerholm) vill bibehålla eller öka volymerna. Samtidigt är det just volymerna och enbart volymerna som får folk att rösta på partier likt SD.
Massinvandringkritiker kan slå sig blåa med forskning som säger än det ena och än det andra angående de skadliga biverkningarna. Det är fortfarande det elitiska gamla hånet om "Dä ä för mycket invandrare" som är den verkliga anledningen (det är kaoset som folk oroar sig för, och kaoset är skapat av enorma volymer).

Så hur hade Westerholm tänkt att "ta debatten"?

"-Jag erkänner din syn om att samhället helt förfallit, det gör jag verkligen. Men eh... Det är bara att bita ihop. Så, nu kommer du väl tillbaka till (S), ska vi slå till? Jag har ett papper här det är bara att skriva..."

Japp, helt rätt! Så tänker Westerholm "ta debatten". Han skrev flera gånger på sin blog, att socialdemokratiska politiker borde bemöta SD genom att åka ut till sina väljare, lyssna inkännande på deras problem, skaka hand med dem och berätta att politikerna förstod... budskapet skulle vara I feel your pain - då skulle väljarna komma till insikt, bita ihop... och acceptera våldsbrottsligheten samt acceptera att axla försörjningsbördan för det importerade bidragsklientelet (han konkretiserade givetvis inte det sista ).
Citera
2014-06-05, 14:49
Medlem
KokaGrodas avatar
"SR P1 Sommarpratarna är en intressant sammansättning människor. Det bor fler sommarpratare på Södermalm än söder om Södertälje och bara en ensam stackare i Norrland." skriver S-bloggaren Johan Westerholm
"I Sveriges Radios urval så är Södermalmsbon bra mycket mer spännande. Det bor inga spännande människor i praktiken utanför sta[d]skärnorna."

Givetvis har Stasi-radion rätt, egentligen finns det inget spännande att berätta utanför restaurangen Pelikan.
Citera
2014-06-15, 13:52
Medlem
Johan Westerholm vill ha en storkoalition, men det intressanta är hur han resonerar kring södermalmsvänstern som han alltså inte längre vill ha något samarbete med:
Citat:
Jag har värjt mig länge mot tanken om en stor koalition, en regering bestående av S och M men den kommer allt närmare. Jag ser helt enkelt inte längre MP som en regeringsduglig partner och skulle de politiska förslagen förstärkas med ett F! i riksdagen så ter sig Stefan Löfvens statsministerplaner orimliga om det är hela Sverige som skall leva.
(...)
Dessa planer kan dock gå om intet trots att vi har ett försprång eftersom jag personligen inte kan acceptera att vi ingår i en regering som riskerar de 29 procent som basindustrins intäkter utgör av våra exportinkomster eller den finansiella stabiliteten. Inte heller kan jag acceptera en politik som ytterligare utrotar det liv som finns utanför storstäderna. Framtiden ligger inte i en energislukande storstad som inte ens förmår förse sig själva med el och livsmedel utan i att vi ser till att utnyttja hela landets resurser. Våra vänner, som jag hänvisat till tidigare, vid Nytorget och Hornstulls Strand lever nämligen i villfarelsen att elektricitet, som laddar deras iPhones och iPads, är något som produceras utifrån tom luft bara vi knäpper med fingrarna. Inte vid vattenkraftverken eller kärnkraftverken som även står som garant för våran basindustri.
http://ledarsidorna.se/2014/06/grand-coalition/

Jag tror Westerholm är inne på rätt spår, men det finns ett ännu enklare sätt än en storkoalition och det är om S+V+SD får egen majoritet. Då skulle Löfven kunna bjuda in till samtal med Åkesson och Sjöstedt och efter lite eftergifter och kompromisser kunna bilda en Socialdemokratisk enpartiregering.

Då isolerar man just den extremvänster, MP och feministerna som man nu blöder till därför att man inte vågar attackera dem. Om Fridolin får mothugg så kommer MP att kollapsa, precis som feministerna, men det går inte för Löfven med hans nuvarande ambitioner att bilda en S+MP-regering.

Ta Urban Ahlins uttalande häromdagen. Det grundade sig alltså på en opinionsmätning som visade att väljarna tyckte S hade näst bäst politik i en viss fråga, något som borde få S att jubla. Då startade vännerna vid Hornstull ett twitterdrev där de krävde att S skulle ta avstånd från sin egen politik för att den var för polulär. Fortsätter man i den stilen utan att stå på sig så är MP snart större än S.

Kort sagt, vad Löfven borde göra är att gå i opposition på allvar, inte bara mot Alliansen utan i ännu högre grad mot MP. Överklassvänstern på Södermalm står ännu längre från S väljarbas än Alliansen och SD.
Citera
2014-06-22, 23:29
Moderator
Tinuviels avatar
Socialdemokraten Johan Westerholm levererar (med utgångspunkt i migrationsverkets prognos) som vanligt en text med förbehåll men blir ändå allt mer tydlig i sin ståndpunkt.

Nu skriver han att vi nått vägs ände vad gäller migrationspolitiken. Det pyr ute i landet.
Citat:
Citat:
Det är orimliga volymer som nu pressas nedåt i systemet och ut i småkommuner från centralmakten i Stockholm.
Se där! Ordet volymer.

I sin ledare siktar han in sig på miljöpartiet och centerpartiet. Det är deras felaktiga föreställning om att möta rasism med en mer generös invandring som kommer att "tända stubinen" och "öka sprängkraften". Varför han pekar ut dessa två när det är ett synsätt alla (utom SD) verkar tillämpa undgår mig.

Motsättning mellan stad och land lyfts också fram.
Citat:
Citat:
Bygg ett gigantiskt flyktinghärbärge i Tantolunden med en matsal för de arma själarna vid Zinkensdamms IP som kan härbärgera mellan 5 000 och 10 000 flyktingar. Det är de relativa tal som gäller på andra orter men som Stockholmarna lyckats undvika.

Johan Westerholm må även denna gång bemötas med tystnad men troligen ger han röst åt många socialdemokratiska kommunpolitiker runt om i Sverige just nu.

http://ledarsidorna.se/2014/06/flykt...i-tantolunden/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in