2014-04-12, 16:30
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag upplever Subutex som starkare än sina kusiner, buprenorpine sandoz, buprenorphine teva osv...
Får ut mer effekt av 2mg subutex än av dom andra i samma mängd.
Någon mer som håller med ?

Det är väldigt olika då många tycker som du säger medans andra tycker att vissa av dom nya funkar bättre, jag har sandoz och jag tycker den funkar minst lika bra som subutex och är även bättre än actavis och orifarm då jag hade dom tidigare.
Citera
2014-04-12, 16:40
Medlem
weirdbeatss avatar
Det där med att folk upplever att de får olika effekt av läkemedel från olika tillverkare, när det gäller buprenorfin t.ex. kan det ha att göra med att man ska lägga dessa under tungan och att de löser upp sig olika fort t.ex. jag tar alltid intranasalt(brukar dock ej regelbundet för tillfället) och märker ingen skillnad på läkemedel från olika tillverkare.
Citera
2014-04-12, 20:29
Medlem
KringExs avatar
Är det nice att blanda tram och sub?
Citera
2014-04-13, 08:30
Medlem
Burnwines avatar
Nån som har nått bra tips på att inte spy när man dricker vatten?
Är ganska så törstig och måste dricka i små mängder nu under ruset för att inte behövas kräkas.
Citera
2014-04-13, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manana1
Va faen...har Nemesis1 kolat? Berätta mer...od eller? Sökt men inte hittat.
Gammal forumräv som alltid var intressant att läsa. R.I.P broder...
Citat:
Ursprungligen postat av manana1
Va faen...har Nemesis1 kolat? Berätta mer...od eller? Sökt men inte hittat.
Gammal forumräv som alltid var intressant att läsa. R.I.P broder...
Herregud vad är det jag läser?! Skicka gärna PM till mig om du får det bekräftat och någon mer info... Ffyfan vilken start på dagen...

Det gäller alla som vet något om det här!
Citera
2014-04-13, 11:45
Medlem
UndeadNinjas avatar
Jag har vid ett par tillfällen tagit sub för nära inpå efter moffe och horse och då blivit akut abstinent. Men hur funkar det när man tänt av och inte är fysiskt beroende längre? Om man kan ta horse vid ett tillfälle utan abstinens. Om man skulle ta sub för nära efter då kan man väl knappast bli akut abstinent? Om man inte är beroende?

Mvh Undead
Citera
2014-04-13, 17:29
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weirdbeats
Det där med att folk upplever att de får olika effekt av läkemedel från olika tillverkare, när det gäller buprenorfin t.ex. kan det ha att göra med att man ska lägga dessa under tungan och att de löser upp sig olika fort t.ex. jag tar alltid intranasalt(brukar dock ej regelbundet för tillfället) och märker ingen skillnad på läkemedel från olika tillverkare.

Ja det har nog med att vi lägger dom under tungan, orifarm tar ju jävligt lång tid innan dom smälter och actavis tyckte jag gick ut snabbare så jag vaknade tidigt varje dag och var redan dålig men sandoz smälter precis som subutex och jag tycker den funkar bäst av dom 3 jag testat. Men det finns ju fler tillverkare men vet inte hur många fast teva vet jag finns också.
Citera
2014-04-13, 17:31
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Jag har vid ett par tillfällen tagit sub för nära inpå efter moffe och horse och då blivit akut abstinent. Men hur funkar det när man tänt av och inte är fysiskt beroende längre? Om man kan ta horse vid ett tillfälle utan abstinens. Om man skulle ta sub för nära efter då kan man väl knappast bli akut abstinent? Om man inte är beroende?

Mvh Undead

Jag hade inte tagit den risken så vänta så länge du kan innan du tar subben, för du har ju åkt på akut abstinens och det har jag också och det är fan bland det värsta som finns.
Citera
2014-04-14, 00:09
Medlem
Redlinezs avatar
Hur länge lär man vänta med att ta sub för att få effekt efter man har tagit metadon. Tog senast igår. Ingen tolerans på metadonet. Tog det i 2 dagar i rad.

Mvh
Citera
2014-04-14, 12:36
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Hur länge lär man vänta med att ta sub för att få effekt efter man har tagit metadon. Tog senast igår. Ingen tolerans på metadonet. Tog det i 2 dagar i rad.

Mvh

Tycker du ska vänta minst 3-4 dagar eftersom metadon har så lång halveringstid.
Citera
2014-04-14, 15:01
Medlem
Burnwines avatar
Tog subutex i fredags/natten mot lördag.
Problemet är att jag inte kan käka eller dricka nå.
Åt en hamburgare vid lunch i fredags och har försökt att få i mig vatten i små mängder men det vill bara komma upp igen.
Har ni några bra tips på vad jag ska käka eller dricka för att få behålla all mat?
Jag blir så trött när jag jobbar eftersom det är ett fysiskt jobb "Betongarbetare".

Mvh
Citera
2014-04-14, 15:05
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burnwine
Tog subutex i fredags/natten mot lördag.
Problemet är att jag inte kan käka eller dricka nå.
Åt en hamburgare vid lunch i fredags och har försökt att få i mig vatten i små mängder men det vill bara komma upp igen.
Har ni några bra tips på vad jag ska käka eller dricka för att få behålla all mat?
Jag blir så trött när jag jobbar eftersom det är ett fysiskt jobb "Betongarbetare".

Mvh
Fortsätt försöka. Du kommer spy och må dåligt men om man har lite tålamod så brukar det gå att hålla nere något bara man försöker tillräckligt länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in