Citat:
Problemet med erkännande barn är att de gärna ger svar som de tror vuxna vill höra. Det krävs ytterst skickliga pedagoger för att kunna ställa de rätta frågorna och skilja mellan sanning och lögn. Helst ska en förhörsledare säga så lite som möjligt och låta barnet berätta självständigt. Som förhörsledare vill man dessutom gärna ha en kronologisk ordning på olika händelser, vilket blir svårt för en 2 åring som inte ens vet hur klockan fungerar.
Har denne 2 åring dessutom innan blivit korsförhörd av föräldrarna blir denna uppgift ännu svårare. En förälder som "fått känsla" för att sitt barn blivit utsatt och som medvetet/omedvetet försöker påverka barnet försvårar naturligtvis hela utredningen något enormt.
Jag har svårt och tro att 11 barn har blivit utsatta för grova våldtäkter. Det som gör mig dess oroligare är att personer under stor psykisk press i häktet ibland tenderar att erkänna de mest sjuka brotten bara för att slippa undan alla förhör och isolering. Det finns många exempel på falska erkännande under sådan omständigheter.
Har denne 2 åring dessutom innan blivit korsförhörd av föräldrarna blir denna uppgift ännu svårare. En förälder som "fått känsla" för att sitt barn blivit utsatt och som medvetet/omedvetet försöker påverka barnet försvårar naturligtvis hela utredningen något enormt.
Jag har svårt och tro att 11 barn har blivit utsatta för grova våldtäkter. Det som gör mig dess oroligare är att personer under stor psykisk press i häktet ibland tenderar att erkänna de mest sjuka brotten bara för att slippa undan alla förhör och isolering. Det finns många exempel på falska erkännande under sådan omständigheter.
Men alltså... De hävdar ju inte att det är 11 fall av grov våldtäkt, utan 11 övergrepp av varierande gravlek.
O de har vid upprepade tillfällen sagt att de har god bevisning O jag tror knappast att de menar att en tvååring har lämnat en korrekt redogörelse, utan att de har faktiska BEVIS. Polisen sitter nog inte o hittar på att de har bevis om de inte har det.
Min gissning är foton från GMs mobil alt. hans dator, och/eller fysiska bevis på barnet.