2014-04-12, 02:32
Medlem
Snobbs avatar
En sak som är säker är att Jocke inte är uppenbart utvecklingsstörd. Då hade han inte fått vara praktikant på en förskola samt att polisen hade tagit hänsyn till detta i förhören. Det märks ju snabbt när man talar med en utvecklingsstörd person (alltså en som inte riktigt är mentalt vuxen) att den är "barnslig", verklighetsfrånvända eller ovanligt naiv. En mycket lätt utvecklingsstörning, som är svårare att se på en gång, kan omöjligt räcka för att förklara Jockes beteende. Bilolyckan kan däremot ha gjort Jocke empatistörd och mer impulsiv... fast det kan man ju vara ändå.

Jag tror inte vi kommer att hitta ett svar i bilolyckan. Det är önsketänkande. Vi måste acceptera att vissa människor helt enkelt väljer att vara onda innan vi kan försöka åtgärda det problemet. Jocke är kort och gott ond, han tänder på att skada barn. Det spelar ingen roll hur mycket vi än försöker att förstå varför, vi kommer inte att finna ett tillfredställande svar. Han är inte som oss helt enkelt. Jag har träffat en hel del sexualbrottslingar. Ingen av dem var utvecklingsstörd eller korkad. De var onda sadister, de älskade att begå dessa brott och de kände ingen ånger efteråt. Jag har försökt att förstå, men det går inte. Jag är egentligen glad att jag inte fattar, för jag är den exakta motsatsen och kan inte föreställa mig hur det är att leva utan att känna empati och sympati. Jag fattar dock att alla människor inte är som jag... och den insikten verkar en del i denna tråd sakna.
Citera
2014-04-12, 02:42
Medlem
Fujoshis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Det finns mycket som tyder på att förövaren själv har en ganska tragisk bakgrund. Ett solklart fall för psykvården. Det är synd att man inte fångar upp unga killar som mår dåligt innan det händer sådana här saker.

Han hade kontakt med en psykolog men avslutade kontakten därför han inte hade tid och och hade annat att tänka på. Hans egna ord.
http://halsa.ifokus.se/discussions/527ff45dce12c406a3000495-my-brain-fs-me-oo
Citera
2014-04-12, 02:45
Medlem
-.VindictivE.-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandark
Det har ... / blaha blaha /

Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Då så då va det ... / blaha blaha /

Oerhört amusant diskussion. Bitvis strålande underhållning. Runt om i vårt avlånga land sitter asiater och och satsar stora belopp på vilken som de tror skall gå segrande ur striden. Vem har rätt? Om jag, på ett lätt och lekfullt vis agerar exekutionsbetjänt för ett ögonblick skulle min, högst personliga, motivering lyda som följer.

Mandark går ut i en sällan skådad offensiv där ett bombardemang av sylvassa påståenden blandas med mindre begåvade utlägg om hur livet för en enkel människa med ambitionen att göra världen bättre för våra barn ser ut. Barnomsorgen anno 2014, hävdar hen, är en kamp om överlevnad, kronor ska sparas genom att praktikanter hoppar in och vikarierar utan minsta utbildning för förskolorna. Mandark som via lagtexter låter sin antagonist förstå att vem som helst, allt från studerande unga flickor till en bekant till en anställds mamma får hoppa in som vikarie. Men det finns två krav hävdar hen. Ett utdrag ur brottsregistret och inga (synliga) hakors tatuerade. (Oklart dock om det endast gäller så kallade "pann-tatueringar).

Trots ett massivt svingande med lagboken i högsta hugg saknas bett i argumenten. Men som från ingenstans briserar bomben. Mandark har infiltrerat barnomsorgen. I många år har hen gått från ung studerande som knäckte extra, via kommunal vikarie pool och som grädde på moset under pågående utbildning vid praktik tagit av sig "praoskylten" för att plötsligt, istället för att gratisarbeta utan ansvar plötsligt översköljts av ansvar och därtill gjort sig en mindre hacka.

Här trodde man att fighten var avgjort, runt om i Sverige tystnade de asiatiska spelarna, MrsMagoo hostade till. Reste sig som erigerad elefant penis och utan den minsta fruktan ta sig an Mandarks argument.

MrsMagoo hade tagit hårda smällar men agerade nu som pånyttfödd. Matchen står och väger när hen på ett elegant sofistikerat vis går från slagpåse till citatmaskin, inga citat är för dåliga, det är förskolechefer och skolverksjurister som motsägelsefullt hävdar att inget fel har begåtts vid tillsättningen av praktikanten och att alla rutiner har följts, för att i nästa slagserie låta krokar om praktikantens rätt till avlönat arbete med medföljande ansvar strider mot lagen. När mandark för ett ögonblick släpper garden kommer esset fram. Tunga ord som föräldrar, trygga barn, grundprinciper och ansvar är vassa ord i en och samma mening.

Det böljar fram och tillbaka.

Spelet blir fulare och fulare, förolämpningar som "läsförståelse under all kritik" "vilken WT skola har du jobbat på" "du saknar kompetens". Båda står fast för sin åsikter och svaret om vem som till slut kan ropas ut till vinnare känns i nuläget ovidkommande.

Till er båda. Tack för trevlig läsning. Men har diskussionen något i tråden att göra? Det enda som med vi med säkerhet vet är att peddo-Jocke är misstänkt för 11 övergrepp mot barn. Vi vet att 9 av dessa misstänks ha skett på förskolan. Vi har fått klart för oss att det i misstankarna finns substans och viss teknisk bevisning samt att peddo-Jocke har samverkat och erkänt vissa av anklagelserna.

Om tidpunkter vet vi inget. Vi vet att peddo-Jocke har praktiserat mellan klockan 9-13. Mer vet vi inte.
Citera
2014-04-12, 03:04
Medlem
vassapennans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Super.Bendtner
Oftast är det barn och gamlingar som pratar mest sanning så tror absolut att det är så många övergrepp. GM borde ta sitt liv.

är du mobbad eller? skulle barn och gamlingar tala mest sanning?

Att barn ljuger om sexuella övergrepp är något väldokumenterat, rekommenderar dig http://www.youtube.com/watch?v=fPhf6Tujchc om häxprocessen. I slutet av videon dyker ett nutida fall i Norge där mängder av barn anklagar sin manliga förskolelärare för sexuella övergrepp, innan det hela visar sig vara rena påhitt.

De gamlingar som jag känner har varken bra fysik eller speciellt bra minne, vilket ter sig naturligt med tanke på åldern. Fast du kanske har ytters bra källor för dina påståenden, ta gärna fram dem!!

bara en massa trams från dig
Citera
2014-04-12, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Det finns mycket som tyder på att förövaren själv har en ganska tragisk bakgrund. Ett solklart fall för psykvården. Det är synd att man inte fångar upp unga killar som mår dåligt innan det händer sådana här saker.

Ja verkligen. Och det gäller inte bara JS i familjen. Är det verkligen bara jag som får mycket märkliga vibs här? Det är något som inte stämmer....

*Hjärnskadad 21årig kille skall alltså ha hunnit begå 11 kanske fler övergrepp på en ytterst kort tid.
*Efter första anmälan fullständigt haglar anmälningarna.

Familjen är utstött och bor i en mindre bygd. Flera av syskonen varit utsatta för mobbing enligt egna och andras utsagor. Flera udda karaktärer som har haft olika problem och dessutom har familjen upplevt några fruktansvärda tragedier. En familj där de flesta medlemmarna verkar ha någon form av problematik och dessutom är utstötta.

ÄNDÅ lyckas denna hjärnskadade unga gosse lura hela personalen och begå ytterst avancerade övergrepp i princip på halva barngruppen. Under några få månader. Detta i en miljö som beskrivs som ett öppet rums landskap med få möjligheter att stänga in sig med något av barnen.

Jag får inte ihop det här. Eller rättare sagt det är en rad faktorer jag inte får ihop med en så pass ung utövande pedofil. Det krävs milt sagt ett visst mått av erfarenhet, förslagenhet och manipulationsförmåga för att det scenariot som beskrivits ska vara möjligt.

Nu ska det ju finnas teknisk bevisning...men jag får bara inte ihop det...
Citera
2014-04-12, 03:13
Medlem
vassapennans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybj
Visst låter det konstigt och det kan va som du säger att alla föräldrar anmäler och polisen tar upp alla anmälningar. Fast det kan ju också vara så att det har varit en sjuk människa som "sett ett helt smörgåsbord" framför sig av barn som inte kan säga nej. Ursäkta mitt sett att uttrycka mig men det är svårt utan att väcka anstöt.

Det kan naturligtvis vara på det sättet. Kan även vara så att GM förgripit sig på ytterligare 20-30 barn på skolan + all personal som jobbar där. Eller så sitter det hysteriska föräldrar som korsförhör sina ungar varje dag och lyckas få fram de mest otroliga erkännanden. Vad låter mest troligt enligt dig?

Hoppas GM för en bra försvarare och inte någon som Claes borgström. Är GM skyldig har jag mindre sympati för denne, hoppas bara att den verkliga sanningen kommer fram.
Citera
2014-04-12, 03:26
Medlem
Snobbs avatar
Tror de flesta föräldrar blir rädda givetvis om de får reda på att en pedofil jobbat på barnets dagis, men samtidigt så tror jag inte att någon av dem "manipulerar" fram nån falsk sanning från barnen. Varje normal förälder vill ju att deras barn ska ha klarat sig. Tror även polisen är vaksam och kan skilja på oroliga föräldrar och verkliga bevis. Aktiva pedofiler är just väldigt aktiva. Kanske han har testat sig fram. En del barn kanske var "svårare" än andra, så han testade någon annan ist. Behöver ju inte vara 11 fall av grov våldtäkt. Generellt tror jag att det är lättare att komma undan med de yngsta barnen. De kan inte beskriva vad som har hänt på samma sätt och de kan också ha haft svårt att skilja på ett övergrepp och "att få hjälp på toan". Jag gissar att Jocke börjat med de yngre lättare offren och sedan arbetat sig uppåt, och då åkte han fast.
Citera
2014-04-12, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fujoshi
Han hade kontakt med en psykolog men avslutade kontakten därför han inte hade tid och och hade annat att tänka på. Hans egna ord.
http://halsa.ifokus.se/discussions/527ff45dce12c406a3000495-my-brain-fs-me-oo

Vad jag ser i hans egna ord är att han var missnöjd med psykologen... Och att han inte hade ork att starta en utredning som det krävs om man inte är nöjd... Men men.. min skärm kanske är trasig....
Citera
2014-04-12, 03:44
Medlem
vassapennans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Tror de flesta föräldrar blir rädda givetvis om de får reda på att en pedofil jobbat på barnets dagis, men samtidigt så tror jag inte att någon av dem "manipulerar" fram nån falsk sanning från barnen. Varje normal förälder vill ju att deras barn ska ha klarat sig. Tror även polisen är vaksam och kan skilja på oroliga föräldrar och verkliga bevis. Aktiva pedofiler är just väldigt aktiva. Kanske han har testat sig fram. En del barn kanske var "svårare" än andra, så han testade någon annan ist. Behöver ju inte vara 11 fall av grov våldtäkt. Generellt tror jag att det är lättare att komma undan med de yngsta barnen. De kan inte beskriva vad som har hänt på samma sätt och de kan också ha haft svårt att skilja på ett övergrepp och "att få hjälp på toan". Jag gissar att Jocke börjat med de yngre lättare offren och sedan arbetat sig uppåt, och då åkte han fast.

Problemet med erkännande barn är att de gärna ger svar som de tror vuxna vill höra. Det krävs ytterst skickliga pedagoger för att kunna ställa de rätta frågorna och skilja mellan sanning och lögn. Helst ska en förhörsledare säga så lite som möjligt och låta barnet berätta självständigt. Som förhörsledare vill man dessutom gärna ha en kronologisk ordning på olika händelser, vilket blir svårt för en 2 åring som inte ens vet hur klockan fungerar.

Har denne 2 åring dessutom innan blivit korsförhörd av föräldrarna blir denna uppgift ännu svårare. En förälder som "fått känsla" för att sitt barn blivit utsatt och som medvetet/omedvetet försöker påverka barnet försvårar naturligtvis hela utredningen något enormt.

Jag har svårt och tro att 11 barn har blivit utsatta för grova våldtäkter. Det som gör mig dess oroligare är att personer under stor psykisk press i häktet ibland tenderar att erkänna de mest sjuka brotten bara för att slippa undan alla förhör och isolering. Det finns många exempel på falska erkännande under sådan omständigheter.
Citera
2014-04-12, 04:17
Medlem
Om någon "kan" något om pedofiler och hur de fungerar så vore det intressant och få lite svar.

Vad jag finner nästan osannolikt är att den här hjärnskadade uppenbarligen rätt udda killen kan ha begått den här mängden av övergrepp under en kort tid på en förskola. Läser man hans inlägg på olika fora (och en del av hans familj) Så framstår han som barnslig, osäker och absolut inte speciellt förslagen.
Hur kan ha begått så många övergrepp under så kort tid i en offentlig miljö? Inte inom hemmets väggar utan i en miljö där han måste ha agerat ytterst smart. Genom att till.ex.
*Hitta alla möjliga luckor att för vara ensam med olika barn
*Manipulera barnen inte berätta, vår lilla hemlighet osv.
*Blixtsnabbt kunna förställa sig och agera trovärdigt inför personal. Efter olika övergrepp

Nu ska han ju ha erkänt och det ska finnas teknisk bevisning. Men det låter som "fel" kille. Hade inte förvånat mig det minsta om det hade varit den där jättetrevliga tränaren, lekledaren eller gymnastikläraren. Eller rättare sagt någon smart nog att kunna manipulera sin omgivning. Och manipulera barnen.

Jag får inte ihop brotten med de uppgifter man får fram om JS. Det som oroar mig är att hela familjen verkade så utstötta och utsatta från början. Mobbade, diverse tragedier, udda osv. Det lilla jag vet om aktiva pedofiler är inte så mycket iof. Men ändock. Många är oftast förbaskat normala utåt. Sällan den konstiga gubben i parken så att säga även om de finns också.

Nu kan jag ha helt fel. Jag hoppas det. Vore vidrigt om detta skulle visa sig vara någon form av lynchning. På en udda kille och en udda familj.
Citera
2014-04-12, 06:06
Medlem
Bennybjs avatar
Citat:
Det kan naturligtvis vara på det sättet. Kan även vara så att GM förgripit sig på ytterligare 20-30 barn på skolan + all personal som jobbar där. Eller så sitter det hysteriska föräldrar som korsförhör sina ungar varje dag och lyckas få fram de mest otroliga erkännanden. Vad låter mest troligt enligt dig?

Hoppas GM för en bra försvarare och inte någon som Claes borgström. Är GM skyldig har jag mindre sympati för denne, hoppas bara att den verkliga sanningen kommer fram.
Jag förstår vad du säger. Man undrar hur alla kan sitta där med sitt hat och helt plötsligt så sitter man där själv. Låt oss se vad det här leder till och låt oss hoppas att dom flesta föräldrar har förstorat upp det och dett endast finns ett fåtal offer.
Citera
2014-04-12, 06:35
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubblefuck
http://tonaringar.ifokus.se/discussions/51b3b8ba8e0e7446700007c5-morph-suit

Gm: "Räcker det med lite taita kallingar för att inte picken att sticka ut och synas genom dräkten eller vet ni nått annat bra man kan ha? "

Gm :"Mm.. jo men nu om man tänker på det ser det bättre ut om man inte visar nått med tanke på att det är barnen som blir gladast att vara hos en när man är utklädd... Och då kan det ju ge reeeeedigt fel signaler om man visar nått hos barnen..."

Störd.

Du glömde

" #7 av [Noxblood]
Nej men om nu ungarna är runt om en så finns det tyvärr de som (konstigt nog mest gamla tanter..) som då tror att man är nått sjukt pervo.. "

http://tonaringar.ifokus.se/discussions/51b3b8ba8e0e7446700007c5-morph-suit#7
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in